Zastavte komunisty !

Napsal Mgr.Radovan Kaluža (») 28. 7. 2009 v kategorii politika, peníze, přečteno: 11878×
totalitasrp.png

Alarmující preference komunistů mě donutily připomenout Vám jaké  to bylo v době jejich totalitní vlády.  Voličů komunistů je hodně hlavně proto, že část lidí  jejich volbu chápe jako prostest proti současnému stavu, což určitě není řešení. Komunismus stejně jak  nacismus jsou ideologie, jež staví zájmy státu nad zájmy jednotlivce.  Oba dva režimy své odpůrce likviduje, ať už zavíráním do vězení či plynových komor, a nebo cenzůrou. Přejete si komunismus, potom vám ani nebude vadit.

Zákaz cestování

Dokážete si představit, že si nebudete moct vyjet jen tak na last minutku k moři.  Budete muset mít vyplněnou výjezdní položku, která sloužila v době jejího fungování (1948-1989)  k omezení cestování nepohodlných osob. Výjezdní položku muselo schválit řada osob, od zástupce komunistické strany na pracovišti, až po mnohem  vyšši papaláše. Byly to absolutně absurdní situace, kdy jsme žádali vlastní stát, abychom mohli navštivit jiný stát.


Vyjezdni-dolozka-1967

Fronty nejen na banány

Chcete znova stát fronty na banána a mnoho dalšího zboží. Zboží ze zahraničí bylo pouze v tuzexu v omezeném množství a nebo jako podpultovky.  A tedka malé srovnání cen.  Za totality mléko stálo 2 koruny, pivo 1,4 a litr bílého vína 17Kčs a kilo levné kávy pouze  180 Kčs . Průměrný plat byl zhruba 1500Kč, dnes je to 25tisíc. Což je asi 16x více.

Tedy pokud přepočteme ceny co "byly" na dnešní dostaneme se, že mléko by stálo 32Korun, pivo 11korun a běžné víno 272Kč a kilo levné kávy za 2880. Co se týče nákupu aut Škoda 1000MB stála 45 600, což je v přepočtu kolik bychom vydělali nyní jako 729tisic  a za to  již koupíme několik nových aut. K tomu ty vozy byly ještě nedostatkové zboží.  Zajimavé bylo i to co se jedlo .

100kcs

Umělá zaměstnanost a centrální plánování

Za totality byla omezena možnost jakéhokoliv svobodného podnikání.  Tedy možnost být šikovný, založit si vlastní živnost a tím zabezpečit dobře své blizké byla nemožná. Na druhou stranu zde byla pěkná nulová nezaměstnanost, nařizovaní povinného zaměstnávání  vedlo ke zcela zbytečné nadprodukci (výroba nebyla řízena svobodným trhem) a já osobně si pamatuji jak má matka měla pracovní pozici, jež generovala zcela nesmyslnou práci.  Stát určoval co se bude vyrábět, co se bude prodávat a co kdo si koupí. Jelikož  zde neexistovala konkurence mezi firmy, reklama byla zaměřena na produkty (např. pijte mléko)  nikoliv na značku  (pijte mléko z kunína)  . Podívejte se na reklamy za totáče.

Potlačení individuality

Komunismus zcela potlačoval individualitu jedinců. U mužu ostře vystupoval  např. proti  dlouhým vlasům. Jakákoliv móda v době komunismu byla podřízena státem.  Většina lidí byla oblečena velice podobně, móda za  totality byla katastrofická a nerespektovala přání lidí.

Chci se mít dobře, nechci komunismus !

Díky mému talentu, snaze a hlavně několika let odříkání sem se vypracoval z nuly na majitele úspěšné firmy . Pro ty, kteří práci nemají, můžu doporučit jen ať hledají, zvyšují si svou kvalifikaci a hlavně nezávidí. Nebylo to zadarmo.  Pro závistivce mám malý pozdrav : pište si co chcete, budu 14 dní u moře, přece jenom tři dovolené za dva měsíce je málo smile . Na fotce má životní láska a já v řecku před 3týdny. smile V životě chci cestovat, podnikat a chci mít široký sortiment zboží v obchodech. Má volba je jasná, komunisty nevolím .

 

Štítky: volte ODS
Facebook Twitter Linkuj.cz
Považujete ČSSD za "skryté komunisty"
(496 hlasů) 56,7 %ano
(379 hlasů) 43,3 %ne

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
pamětník z IP 78.102.124.*** | 28.7.2009 01:25
Chyba chyboucí je , že v 89 komunisty nezrušily. Pod heslem "nejsme jako oni" jsme je tu nechali šaškovat dále a co teďka. Lidi zapomněli a znova je volí smile
Jakub Nosek z IP 77.48.233.*** | 4.8.2009 22:59
pokud něco zakážete, například KSČM, uděláte z něj jakéhosi mučedníka. Uvažujme však, že by byla KSČM zakázána. Myslíte, že její členové by se v ten okamžik s politikou rozloučili? Určitě ne! Někteří možná ano, jiní by asi přešli do ostatních stran, ale ti zbylí by založili stranu novou, která by díky velkému mediálnímu zájmu měla o bezplatnou reklamu postaráno.
Myslím, že nechat jejich uhasínající hvězdu pomalu samovolně zhasnout je jediné možné řešení, jak se jich jednou snad zbavit.
Pepa z IP 195.22.61.*** | 27.8.2009 13:48
A kdo je měl zrušit? Oni sami? Vždyť si celé to divadlo sami zrežírovali a sehráli. Přeci nespáchají sami "sebevraždu". Zachovali se logicky, vyměnili hesla a prapory za nové - modernější, poplivali svojí minulost a stali se horlivými hlasateli kapitalismu. A jali se "privatizovat", krást, lhát, definovat morálku a stanovovat nová pravidla. A jestli neumřeli, tak kradou dodnes. Jenom je zarážející to množství prosťáčků, kterým stačí když se lump převlíkne za spasitele, jak poslušně sklopí hlavy a jdou zase jako ty ovce.
Gablech z IP 86.61.162.*** | 28.3.2010 16:21
Logika "nezakazovat komunisty, protože by z nich byli mučedníci" je strovnatelná s logikou "nezakazovat vrahy, protože by z nich byli mučedníci". A přesto zákon vrahy (fyzické) stíhá, ale mnohem horší vrahy duší (tedy komunisty) nechává být. Je to stejně paskvilné, jako zakázat DS podle paragrafů, které by při pouhé troše dobré vůle a právního myšlení měly platit i proti KSČM.
Jaroslav Nezbeda z IP 89.102.161.*** | 28.7.2009 08:29
Podobné články (co když se komunisté dostanou opět k moci) mi přijdou vždy úsměvné- si snad myslíte, že by se komunisté pokoušeli vrátit ke své staré nefunkční ideologii? Přes "moderní" zákony a nové zvyky zavádět něco starého/nefunkčního? Jsme uprostřed demokratické Evropy, opravdu si myslíte, že je návrat ke starému zlu možný? NUTNÝ? Současný komunismus je jiný, než býval- však se stačí podívat na volební programy stran a neplácat/nepapouškovat nesmysly, co když se komunisté vrátí...

Tyhle komunisti jsou jiný, protože vědí, že na současném systému se mohou napakovat víc (vzpomeňme na kauzu S. Gross- měl problémy vysvětlit, kde vzal asi 3 mil. na byt, ale že si později koupil podíl v energetické firmě za už nevím nějakých 80 mil., to už nikdo neřeší), než kdyby zaváděli (pro lidi) starý systém.
Mgr.Radovan Kaluža | 28.7.2009 08:52
přesně tak, komunismus v mnoha zemích funguje, např v číně nebo na kubě smile
Mgr.Radovan Kaluža | 28.7.2009 09:21
růst ekonomiky je jedna věc, to že číňané mají cenzurovaný internet a jsou omezování je věcí druhou
Drekorian z IP 84.244.85.*** | 29.7.2009 16:43
Cenzurovaný internet přec zavádí i taková pokroková země s tradičně demkoratickými principy jako je Austrálie, bratře. To bych zrovna jako precedens neuváděl.
MaM z IP 94.112.8.*** | 30.7.2009 00:08
Předpokládám že tento blog čtou zejména mladší čtenáři. Chtěl bych jim připomenout, že za komunistů se zavíralo do kriminálu za jiný politický názor. Za jiné vidění světa se věšelo na Pankráci. Miladu Horákovou ve smyšleném procesu popravili. Komunisti jsou bohužel prasata a nesmí se jim věřit.
Nebýt komunistů a jejich 40-ti let "prosperity" byla by naše republika úplně někde jinde. Nemuseli by jsme řešit problémy s tragickou infrastrukturou, zdevastovanou krajinu a životní prostředí.
Lidi opravdu se proberte, komunistům šlo vždy jen o moc. Naslibovali obyčejným lidem, méně vzdělaným hory doly. Vyhráli volby a co se stalo? Nic. Zeptejte se vašich babiček jak proběhla měnová reforma. Ze dne na den obral stát na tehdejší měnu své občany o desítky miliard korun.

Bohužel nevíte nic a jen píšete nesmysly. Základem je svoboda, nikoli plné břicho levných párků a piva a život 40 let v kleci. Máte internet, tak si vyhledejte co jsou komunisti zač. Opravdu to chce otevřít oči...
Massa z IP 88.102.6.*** | 30.7.2009 09:24
Nepředpokladej smile tenhle blog(hehe) čtou jen "zavistivé pupkaté socky " a pak obdivovatelé Mistra.
Gablech z IP 86.61.162.*** | 28.3.2010 16:26
"Současný komunismus je jiný"? Vy patrně ten minulý nepamatujete. Současný je jiný pouze v tom, že se poučil a jde na získání moci mazaněji; až ji získá (doufám však, že ne), pak uvidíte - jestli ovšem ještě budete moci na internet něco psát a jestli nějaký, který nebude kontrolovat Strana, budete mít!
pan nula z IP 62.168.44.*** | 28.7.2009 09:54
Sakra to jsou mi ale novinky! A já si chtěl zrovna na výročí Husákova narození podat přihlášku do strany. Ještě, že tě mám Kalužo, zachránil jsi mi budoucnost! Jdu si koupit banány...a bez stání ve  frontě!!
Mgr.Radovan Kaluža | 28.7.2009 10:18
článek je věnovám jedné slečně, která dělá manikuru a je z ostravy

tato 20letá slečna volí komunisty po vzoru jejího dědy, bych ji třeba rád upozornil na to, že podnikat by nešlo , tak jak to dělá nyní
Down z IP 81.200.48.*** | 28.7.2009 21:48
"Mgr".Radovane Kaluzo...pokud mel jeste nekdo pochybnosti o tvem zdravem rozumu, tak timto clankem jsi dokazal, ze opravdu v te palici nic nemas (tedy krome IQ160smile...a to je dobre, aspon je sranda smile
Mgr.Radovan Kaluža | 13.10.2009 22:56
a co přesně se vám nezdálo ?
David z IP 83.240.63.*** | 28.7.2009 10:25
zlatí komunisti. chleba stál 5 korun, nájem byl levnej, práce byla. ne jak teď. kéž by se komunisti vrátily...rástvitaly jáábloni i grůůši, páplily to mámy nad rikoj, vychooodiiila na bereg katůšaaa, náá vysokýýý bereg na krutoj...smile
Prosla lhuta z IP 90.178.198.*** | 28.7.2009 10:33
золота правда !!!
mojmír z IP 89.102.9.*** | 14.3.2010 23:34
Za zlatých komunistů nestál  bochník chleba 5 korun, ale 4,20 Kčs, měl 1,20 kg. Když to přepčtu x 8 (což je oficiální přepočet výdělku z roku 1986 na důchod), tak to je 33,60 Kč. Ale přesně takový bochník dnes dostanu v Intersparu za 19,90 Kč, akorát že je vždycky čerstvý a dobrý.
Rohlík stál napřed 30 haléřů, potom už 40 haléřů, to je 3,20 Kč. Za 2,70 Kč dnes dostanu 3 rohlíky. Tak byly levné potraviny.
V armádě platilo třeba nařízení, že chléb se dával do skladu, tam týden ležel a pak se teprve dával vojákům, protože se řídili starou pravdou, že teplý chléb z kapsy ujídá. Samozřejmě týden starý chléb je hnusný a spotřebuje se ho málo, kdežto čerstvý chléb je lahůdka.
Jan Hora z IP 193.179.213.*** | 30.3.2010 12:42
To jsou neuveritelny blaboly. Byl jsem za komunistu na vojne proviantak a chleba se nikdy na tyden do skladu nedaval. To uz by ho nemohli jist ani prasata. Odpoledne jsem jej privezl a druhy den rano vydal. A bylo ho vzdycky dost, stejne, jako masa a vseho.
Nepolemizuju s vami o ostatnich vecech, ale nemam rad, kdyz uz se pak pise, ze jsme tu zili jako neandrtalci.
Napriklad uroven skolstvi byla mnohem vyssi nez nyni.
mojmír z IP 83.240.31.*** | 30.3.2010 13:12
Já nevím, kde jsi byl na vojně ty, ale u nás to bylo normální. Všechno je v lidech a pokud provianťák kradl (ano i za zlatých komunistů se kradlo), tak to potom tak musel dělat.
A úroveň školství možná byla, zase bylo všechno v lidech. Když jsem se hlásil na gympl, tak jsem se tam nedostal, protože soudruzi zrovna udělali moudrou směrnici, že na gympl mají chodit především holky a kluci mají dělat něco užitečného, tak jsem šel na zemědělskou školu, ta tehdy ještě nebyla v módě.
Nikdo z IP 89.102.23.*** | 28.7.2009 13:25
Že jsou teď komunisti "jiní" než před dvaceti lety? Ale no tak, to snad nemůže nikdo myslet vážně. Komunisti jsou a furt budou komunisti, slovo komunisti mají v názvu, ke komunismu se hlásí a furt to vedou stejní lidi, tak o co jde?
Komunisti jsou stejně špatná strana jako dělnická strana. Extremismus jako extremismus ne?
KSČM je přímej následovník KSČ - strany, která potlačovala svobodu. Komunisti jsou stejně špatní, nebo ještě horší než nacisti.
EdaT z IP 77.48.106.*** | 11.10.2009 00:01
Jsi opravdu Nikdo. Jinak by jsi tak blbě nekecal. Co z toho, že jsou banany bez fronty, když na ně většina lidí nemá. Jak pozoruji z tvého příspěvku, tak ty jsi špatný a horší jak nacista. Tak se vrať zpátky do Bohnic už tě čekají. Budu volit komunisty a ty mě můžeš, víš co?smilesmile
Jirka z IP 88.101.202.*** | 13.10.2009 20:40
Je mi 51 let a opravdu bych se znovu nechtěl dožít vlády komunistů - to bylo to nejhorší ponižování co jsem v životě zažil
Jaa z IP 85.248.37.*** | 28.7.2009 15:47
Komunisti postavili bytovky ludom ktori by inak skoncili na ulici. Dali pracu tym ktori ju nemali. Zvysil sa pocet absolventov vysokých škol v 50 rokoch oproti roku 1936 o 200% tak co to tu rozpravas?? smilesmilesmilesmilesmile
Nudle z IP 90.178.77.*** | 28.7.2009 16:00
Ano, neschopným opravdu pomohli. To vyvážili tím, že schopné dusili jak jen to šlo.
Zase ja z IP 85.248.37.*** | 28.7.2009 16:02
smile Ach...
stop komunismu z IP 77.48.233.*** | 4.8.2009 23:05
jen naprostý tupec by mohl věřit, že komunisté lidem ve vzdělání pomohli! Z mého blízkého okolí vím o několika lidech, kteří museli vysokou školu vystudovat až po pádu komunismu, protože kvůli znelíbení se režimu je vzali jen na učiliště. Tak už se sakra vy JÁ zpamatujte !!! Melete fakt hrozný hovna smile
Jaa z IP 85.248.37.*** | 9.8.2009 10:55
Ano priznavam ten kto bol niako proti sa na skolu nedostal.
ja_ z IP 90.177.169.*** | 28.7.2009 18:38
fronty na banana hodlat nestojím!
Bejvával z IP 88.100.107.*** | 13.10.2009 18:47
Dnes stojím frontu na práci i když jsem maturant a kolem mne je všechno v rukou cizích lidí . Co tomu říkáte.Nám již nic nezbylo
Mgr.Radovan Kaluža | 13.10.2009 22:53
A co maturante umíš ?
sinora kaluzovna z IP 84.244.93.*** | 29.7.2009 08:50
Pamatuji jak má matka měla pracovní pozici, jež generovala zcela nesmyslnou práci. Ano je to tak, jelikoz nemam iq jako muj syn radovan, delala jsem ze delam. Syn to podedil stejne jako mou inteligenci.
Marta z IP 62.245.124.*** | 29.7.2009 09:14
Kolik ti ODS platí za tyto články? smile Neříkej, že je to zadarmo xD
ano z IP 77.48.233.*** | 4.8.2009 23:07
Zadarmo to tento člověk jistě nedělá, ale pokud píše o nebezpečí komunismu je to jistě dobře. Pokud ale napíše článek s názvem VOLÍTE-LI ČSSD JSTE HLOUPÍ nebo tak nějak, je už to trochu zvláštní.smile
Marta z IP 62.245.124.*** | 29.7.2009 09:26
Jinak souhlasím s Radovanem, budu volit ODS, jako každý rozumný člověk!
DDD z IP 193.179.215.*** | 29.7.2009 13:58
Souhlasím se svým bráchou, že skákat po nohách do prázdného bazénu je kravina, budu proto skákat po hlavě do mělkého potoka, jako každý rozumný člověk!
jozko z IP 85.207.69.*** | 10.10.2009 07:37
na těchto článcich je vidět jak se dělá demagogie.A co vše jde dělat s číslicemi a srovnávat nesrovnatelné. Jen jak někdo může srovnávat plat před 40 lety dělníka s platem n který nedosáhne větčina střední pracovní vrstvy.
Massa z IP 88.102.6.*** | 29.7.2009 09:49
Héj, draku (Kaluža) jestli si myslíš, že pokud by komouši vyhráli, vrátili bychom se před rok 89 (jak tady v článku strašíš) tak jsi ještě větší trotl než jsme doufali smile . Nemám rád komouše, ale ještě víc nemam rád blbce. Hodnocení článku: za 5! - nepovedená agitka se spoustou chyb smile . Pasáž o matce: k popukání.
MaM z IP 94.112.8.*** | 30.7.2009 00:08
Předpokládám že tento blog čtou zejména mladší čtenáři. Chtěl bych jim připomenout, že za komunistů se zavíralo do kriminálu za jiný politický názor. Za jiné vidění světa se věšelo na Pankráci. Miladu Horákovou ve smyšleném procesu popravili. Komunisti jsou bohužel prasata a nesmí se jim věřit.
Nebýt komunistů a jejich 40-ti let "prosperity" byla by naše republika úplně někde jinde. Nemuseli by jsme řešit problémy s tragickou infrastrukturou, zdevastovanou krajinu a životní prostředí.
Lidi opravdu se proberte, komunistům šlo vždy jen o moc. Naslibovali obyčejným lidem, méně vzdělaným hory doly. Vyhráli volby a co se stalo? Nic. Zeptejte se vašich babiček jak proběhla měnová reforma. Ze dne na den obral stát na tehdejší měnu své občany o desítky miliard korun.

Bohužel nevíte nic a jen píšete nesmysly. Základem je svoboda, nikoli plné břicho levných párků a piva a život 40 let v kleci. Máte internet, tak si vyhledejte co jsou komunisti zač. Opravdu to chce otevřít oči...
martin z IP 90.177.169.*** | 30.7.2009 13:56
hmm...ale u nas komunismus nikdy nebyl, pouze diktatura rizena z moskvy (muzeme ji rikat treba bolsevizmus). navic vzhledem k soucasnemu politickemu stavu evropy je nemozne, aby podobna diktatura opet vznikla jen diky tomu, ze by se KSCM dostala do ceske vlady ;)
MaM z IP 94.112.8.*** | 30.7.2009 23:00
Prosím vás, takové mám nejraději. Píšete navíc je nemožné aby podobná diktatura vznikla v současné Evropě. Podívejme se na Bělorusko, Rusko, Čínu atd. Dnešní svět je globální, svoboda je také globální. Začne to tím, že omezí vysílání pořadu o popravě Milady Horákové a kde to skončí? Předseda KSČM si stěžoval, že se tento pořad vysílá. Vám to příjde normální a morální? Od takových lidí si chcete nechat psát zákony? To snad nemyslíte vážně. Po konci války když se komunisti drápali k moci taky hlásali, že jsou pro podporu živnostenského podnikání. Po volbách vše znárodnili. Zkrátka komunistům, nacistům atd. se nesmí věřit ani slovo. Nesmí být žádné kompromisy. Tím, že je volíme a dáváme jim možnost vůbe o něčem rozhodovat, etevíráme pandořinu skřínku. Vaše děti možná za 10-15 let nebudou věřit tomu, že jste na internetu mohl svobodně vyjadřovat své názory.
Nudle z IP 90.178.77.*** | 31.7.2009 12:02
Kde to mohu podepsat?
Masik z IP 88.146.178.*** | 3.8.2009 21:01
Tak za prvé, komunismus tu opravdu nikdy nebyl a nebyl snad nikde na světě. Byl tu socialismus. To jen tak na ujasnění. MaMe, takže podle tebe ODS a pdobní špinavci(i ČSSD) jsou dobří a jedná se jim o blaho lidí? To jsi teda hodně naivní. Chtělo by to konečně změnu. Tohle je furt plácání sem tam a nikam to nevede.
MaM z IP 94.112.8.*** | 4.8.2009 00:09
Socialismus jsme tu mít chtěli, ale nikdy neměli. Sociální stat atd. je demokratický. To u nás nikdy nebylo. Zavíralo se, popravovalo. Cizí vojáky jsme tu měli a mohl bych pokračovat. Neřekl jsem, že ODS je lepší. Říkám jen, že komunistům se věřit nesmí a nemá se s nimi jednat. V ODS je určitě více nekomunistů než kdekoli jinde, ale není sama. Bohužel strana bez minulých "komančů" neexistuje. 20 let je krátká doba. Rozhodně je lepší ideologie kapitalismu než komunismu. Změnu chci také, ale podívej se kolem sebe. Pokud politika nezajímá mladší lidi, je to v háji. Politici pak nemají žádnou morální brzdu, dělají si co chtějí. K volbám pak chodí lidi historicky a dávají stále hlas jedné straně. Mladí lidi to mají v rukou, ti můžou rozhodnout kdo jo a kdo ne, ale nechce se jim. Raději budou kafrat u počítače smile
Libor z IP 213.155.191.*** | 30.7.2009 07:52
Bui z IP 89.103.145.*** | 30.7.2009 22:35
že Radovánek má první holku (16) v jeho životě smile nemůžu se víc smát, jak má všude s ní fotku smile
Tartman z IP 128.143.189.*** | 1.8.2009 00:48
Hm, komunisty taky nemusím, ale tenhle článek nebyl moc přesvědčivý. Někdy před měsícem jsem narazil na článek na podobné téma na viktor.johanesville.net/blog/2008/11/17/latentni-bolsevismus-cechu/ , máto trochu víc hlavu a patu.
Je opravdu smutný, že je chtějí volit i někteří mladí, kteří vůbec nemají tušení, s čím mají co do činění. Buď je zpracoval v rodině děda, nebo ještě nevyrostli ze svých levicových ideálů. Někdy je to ale na pěst, když slyším někoho 19letého, jak chce jít volit komoše "natruc", jako by si kadil do vlastní postele. smile
mamkak z IP 188.134.130.*** | 10.10.2009 09:09
a koho bys dneska volil když je to jedna pakáž hrabající na vlastním písečku , ty obyčejní dělnici nezajímají ,před volbami heslo oblbovat a po volbách utahovat opasky samozřejmě ,že ne sobě ,nevybereš si slibovat umí všichnismilesmile
maximovič z IP 93.99.51.*** | 10.10.2009 09:35
Je nutno volit ODS protože jediná plní předvolební sliby
1. volby Nebát se si nakrást /Kožený a spol/
2.volby Šance všehoschopným/Pitra a spol/
3.volby Dokázalijsme že to dokážeme /Vytunelování všeho/
4.volby Výrazně si polepšíme / Topolánek,Kalousek a spol/
xxx z IP 77.104.213.*** | 4.8.2009 10:55
jen si kydej kalužo .. číst ty tvoje bláboly by byla jen ztráta času .. jen doufám, že jsi nezapomněl zmínit obvyklé kydy typu průměrnému komunistovi je 70 let .. a že jsi nezapomněl nadnést jak nám ten kapitalismus krásně funguje jak jsou všichni spokojení a jak stát pod vedením kapitalistů krásně prosperuje .. nezbejvá než eště čekat uvidíš kam to povede ..
yyy z IP 77.104.213.*** | 4.8.2009 11:08
mimochodem všichni víme jak bylo ... podstatnější je vidět jak je a nejpodstatnější kam to povede .. zkus se nad tim zamyslet ty inteligente a nemysli přitom jen na sebe, ale na většinu ta je rozhoddující ..
Ratoncito z IP 62.209.222.*** | 4.8.2009 22:15
Komunismus není špatný režim, jen špatně aplikovaný. Pokud vím jeho součástí neměla být cenzura, ani nic podobného. Ale pochybuji že komunisté to hodlají změnit. Já bych volil ČPS, kdybych mohl.
Libor z IP 213.155.224.*** | 5.8.2009 19:14
Kalužo, Kalužo vol si koho chceš, ale nikoho a obzvlášť takovýmto způsobem nepřesvědčuj. Tvá firma nikoho nezajímá, dělej si s ní co chceš, ale nevnucuj ostatním své názory, neboť co může být dobré pro Tebe, nemusí být nutně nejlepší pro ostatní.. I o tom je demokracie. A hlavně asi stěží někdo bude volit své zástupce kvůli tvé firmě...
Pavel z IP 83.208.145.*** | 6.8.2009 21:26
Neznám vás, ale předpokládám, že jste získal svůj titul v době " jak říkáte komunismu " , jinak byste takovýto blábol nikdy nedokázal napsat.
Shrňme si fakta :
1. v Československé socialistické republice vládla komunistická strana. Souhlasím. Sama tato strana označovala zřízení jako socialismus. Pokud jste Mgr. měl byste umět rozlišit socialismus a komunismus. Na to jsou přesné definice. Dokonce náš " velký vzor " - Svaz Sovětských socialistických republik nemluvil o komunismu ale o socialismu. Spojovat komunismus a nacismus je stejné jako ODS a KSČM. Vlastně ne tak úplně, ale k tomu později.
K vašim dalším bodům :
Zákaz cestování - souhlasím, že dnes jsou jiné možnosti, ale to je dáno minulým bojem dvou nesmiřitelných táborů. Myslíte si, že vrchol demokracie - USA dovolí svým lidem jezdit, kam se jim zachce ? Nikoliv ! Zkuste poslat američena na Kubu, Blízký východ či do Ruska. Buď se tam vůbec nedostane, nebo po příjezdu skončí u vyšetřovací komise.

Fronty - přiznávám, byly fronty. Je to dnes o mnoho lepší ? Jděte se někdy podívat před supermarket, co ohlásil na další den slevy. Někdy tam jedinci už přespávají, aby byli mezi prvními. A stejně jako u nás se chováme v zahraničí. Nájezdy čecháčků na slevy v Německu a Rakousku jsou známou ostudou po celé Evropě.

Umělá zaměstnanost - ano, to byla. Netvrdím, že to bylo super, ale ani dnes to není o mnoho lepší. Znáte lidi, co za to že onemocněli třebas jen blbou chřipkou přišli o práci ? Já ano. Víte co je to diskriminace žen ? Já ano. Víte co je to věková diskriminace ? Já ano. A to nemluvím o dalších, jako je vzdělanostní diskriminace, regionální diskriminace atd atd. To vše se dnes děje. A co se týká podnikání, píšete, kdo je šikovný ten má šanci, ale ono to není přesně ono že ? Také by se dalo říci, kdo je vyčůraný, podrazák, kdo má vlivné přátele, umí podplácet atd atd. Vzorový příklad je řidič lokomotivy pan Gross, který je dneska právník s mnoha milionovým kontem. A tím nenarážím na jeho politickou příslušnost.
A tím se vracím zpět k tomu, co jsem vynechal.
Po sametové revoluci bylo v Československu 2.2 milionu komunistů, po rozdělení republiky jich v ČR "zůstalo" jen zhruba 1,4 milionu. Dnes je v KSČM registrováno cca 40 tisíc členů. Kam se tedy podělo více jak milion komunistů ? Odpověď je jednoduchá . Kdo byl za bývalého režimu komunista ? Těch několik málo přesvědčených a těch drtivá většina " vyčůraných ", kteří v tom viděli pro sebe prospěch.
A ti jsou dnes kde ? Jistě ne tam, kde by jim to nic nepřineslo, jsou v pravicových politických stranách , v jejich sekretariátech, na magistrátech atd atd. Prostě všude tam, kde mohou opět " ochcávat ostatní, společnost a stát.
Mimochodem, možná pamatujete dobu, kdy se jezdilo houfně nakupovat do Polska. Kurz byl výhodný - 1:1 za 1 korunu 1 pytel zlotých. Jenže pak se v Polsku dostali k moci znovu komunisté a jaký že je kurz dnes ? A o kolik se zvedla životní úroveň u nás a u našich sousedů ?
A poslední poznámka na konec. Můj děda byl komunisty perzekuován a nakonec na to i zemřel. Díky jeho postoji můj táta nesměl jít na studia. V době revoluce pracoval ve fabrice, moje máma v obchodě. Záhy po revoluci přišli oba o práci a posledních několik let před důchodem skončili na pracovním úřadě, protože o staré lidi neměl nikdo zájem. Nyní pobírají minimální důchod, za který vděčí kapitalismu. Když si tedy porovnají socialistický a dnešní stát, opravdu si myslíte, že jsou nadšeni z kapitalismu ? Odpověď zní ne ! Za socialismu nemohli cestovat z politických důvodů, dnes z ekonomických. Za socialismu stáli frontu na banány, dnes musí stát frontu na zlevněné potraviny. Za socialismu nemohli jít s modou, dnes nakupují u vietnamských trhovců. V čem je tedy dnešek lepší ? Pro mnohé v ničem.
A mimochodem, zrovna Banan.cz používají většinou " sociálně slabší", kteří si nemohou dovolit mít své stránky na kvalitnějších servrech.
Masik z IP 88.146.178.*** | 7.8.2009 17:49
Toto je kvalitní názorsmile.
777 z IP 88.101.167.*** | 25.8.2009 23:06
Chtěl jsem vám nejdříve oponovat, ale jste natolik zapšklý, že to asi nemá cenu. Člověk nemůže za vším vidět jen podrazy a vyčůranost, ono je tady u nás opravdu hodně schopných a šikovných lidí a dokonce i slušných. V socialismu ovšem si byli všichnni ve všem rovni, nikdo nesměl vynikat, ani v platech nebyly žádné rozdíly. O všechno se všem postaral stát. Dnes je to jinak. Každý zodpovídá sám za sebe, což se mnohým samozřejmě nelíbí.
Osama bin Ladin z IP 78.98.41.*** | 7.8.2009 17:11
17. november 1989 bola len hra komunistov, CIA, KGB, StB.
11. september 2001 bola spinava hra CIA a zjednoteného názoru médii (na Slovensku, Česku, Ukraine = ropovod Družba, ale aj Slovinsko, Bulharsko, Rumunsko, Chorvátsko, ...) na zregulovanie ropy vo svete. CIA to prehnala - az prílis dobre nechala vyškoliť letcov v Európe a v USA na ktoré ich upozorňovali napr. francúzske tajné služby.
Kľudne si môžte na Klausa podať trestné oznámenie z vlastizrady a kontrašpionáž a budete sa diviť aké uznesenie vydá policajný zbor, prípadne prokuratúra.

info: www.cia.hostujem.sk
Jeden z původních vůdců tzv. sametové revoluce z IP 62.129.61.*** | 7.8.2009 23:01
, ...  a to na úkor druhých !!! PARAZIT, vyžírka. Proč primitiv: stačí si přečíst pár jeho stránek. Učitelé češtiny museli mít při opravování jeho písemek nadprůměrnou spotřebu červených propisovaček a moje babička by ho navíc určitě označila za největšího "chvalidupu" co kdy potkala. No prostě za komančů by neměl šanci zvládnou výšku a možná ani maturitu. Dnes už se dá vše koupit (nejen banány bez fronty), když má člověk dost "nakradeno" na úkor druhých. A pohrdání poctivě se živících pak mylně a hlavně účelově nazývá závistí. ANO - takovými jako jen on pohrdáme, avšak určitě jim pozici parazita nezávidíme. Vysokým IQ se jeho způsobem takto chlubí většinou nadprůměrný ... BLBEC, ale tomu je zbytečné to vymlouvat, tak budiž. Ovšem při posouzení obsahu a smyslu jeho agitek, daleko předčících propagandu předlistopadového režimu, je poměrně snadný odhad jeho EQ (to daleko lépe vystihuje rozdílnost člověka od jiných živočichů než jen IQ), nanejvýš tak kolem 50. Nedivím se, že jeho panický strach z politické změny ho žene vzhůru k jeho agitkám. Má obavu o své dnes plné korýtko a hlavně strach ze spravedlivého trestu.

S vyžírkovským pozdravem "Čest ptáci !!!"
Jaa z IP 85.248.37.*** | 9.8.2009 11:30
Plne stebou suhlasim si moj clovek ! smile
zzzzzz z IP 88.102.40.*** | 8.8.2009 17:08
velkým stranám nejde věřit, volím pirátskou stranu  ....nazdar
přemyšlivý pozorovatel z IP 78.102.252.*** | 8.8.2009 22:35
smileTato společnost dala vetšinou možnost zbohatnout a uplatnit se všehoschopným! Kde patří Kaluža nevím.Jinak tu samozřejmě žadný komunismus nebyl,ale diktatura zblblé oligarchie.Komunismus teprve evolučním vývojem přijde.Naštěstí pro úspěšného Kalužu za dlouho.
Ladislav Štáhla z IP 212.80.67.*** | 12.8.2009 18:42
Dobrý den, pane Kaluža. Článek byl velmi ... velmi ... dlouhý. Jedna z nejkrásnějších věcí na Vašem článku byl pravopis. Kdybych já Vám předával diplom, udělil vysokoškolský titul a teď si přečetl Váš článek, nejspíš bych zabil sebe nebo Vás. Hanba Vám, pane Kaluža, hanba. Snažíte se naznačovat, co by se v ČR mělo nebo nemělo dít a sám ani česky neumíte. Dejme tomu, že jste prostě ve škole slabší a to, že máte titul ... když se štěstí unaví ...
Další věc, která mne pobavila, jsou Vaše počty a vymyšlené ceny. Pane Kaluža, kdyby tehdá mléko stálo 2 koruny, tak raději piju vodu z rybníka. Kilo levné kávy za 180 korun? To máte na mysli asi tu levnou kávu dováženou z Ameriky s osobním doprovodem, ne? To Vám někdo poradil nebo to máte z vlastní hlavy? Když jsem ještě měl srdce zdravé, kávu jsem pil denně. Jelikož jsem pracoval v drátovnách, myslíte, že bych si mohl dovolit kávu za 180 korun s mým platem cca 1200 čistého? A dnešní průměrný plat 25.000? Pane Kaluža, to je výsměch toto. Průměrný plat by mohl v roce 2010 dosáhnout této hranice. Je to pouze teorie a praxe bývá často mnohem jiná a navíc jde o plat v hrubém. Jestliže tedy chceme zjistit čistý plat, dostáváme se na 19.295,- Při porovnání zde vidíme jeden drobný, téměř nepatrný 6715ti korunový rozdíl, že ano? A když už jsme tedy u těch počtů ... tvrdíte, že pivo stálo 1,4 a nejste daleko od pravdy, to chválím. Takže máme korunu a čtyřicet haléřů, vynásobíme 26, což je nárůst platů jak tvrdíte a dostaneme těch Vašich 11 koru ... moment, asi jsem se překlepl. Ne, nepřeklepl. Oh! Děkuji, pane Kaluža, za upozornění, že všechny kalkulačky v domě i u známých jsou pokažené, protože všechny ukazují shodně 36,4. Ale to mezi Vámi a školou jsme si vlastně vysvětlili výše.

To jsou asi tak věci, co mě spíše pobavily, avšak celý Váš článek mě velice rozhořčil. Mladý cucák tady vykládá, co bylo za komunismu, jak se žilo, co se dělo... Mladý pane, vy nemáte tušení, co se tehdy dělo. Vy nevíte, jaké to je, když Vám o půl třetí přijdou prohledávat dům a zavřou Vás do sklepa. Vy nevíte, jaké to je, když Vám z pole plného obilí udělají silnici, po které pak jezdí ve dne v noci vojenská vozidla do kasáren. Vy víte o naší době velké kulové. Být Vámi, tak se raději někam zavřu, třískám si do počítače ty Vaše nesmysle a věci ohledně bývalého režimu, ať už takové či makové, nechám na lidech, kteří ví, o čem mluví a netrousím moudra sesbíraná z pochybných zdrojů vydávajíc je za svá.

Pěkný den a méně blábolů

Ladislav Štáhla
777 z IP 88.101.167.*** | 25.8.2009 23:23
Buďte rád, že i mladý člověk se zajímá o dobu minulou a vyjadřuje své názory. Vy asi víte všechno nejlíp, že jo? Tak aspoň trochu slušnosti by to chtělo, pane a toho cucáka si snad příště nechte od cesty. Uvedené ceny mléka ovšem odpovídají tehdejší realitě, to jste si popletl, či pozapomněl - jen nejlevnější káva stála 80 Kč/kg.
mojmír z IP 89.102.9.*** | 13.3.2010 00:22
Když jsem chodil jako malé dítě kupovat kávu, stálo 50 g 8 Kčs, to je 160 Kčs/kg, jestli dobře počítám. Velice dobře si pamatuji, jak v létě roce 1977 (byl jsem tehdy na praxi v JZD) svolal soudruh předseda v pátek poradu, sekretářka všem roznesla kávu a řekl, to je poslední levná káva, od pondělka bude za 12 Kčs, to je 240 Kčs/kg. Později se káva v 50 g balení neprodávala, prodávalo se 70 g za 16,80 Kčs.
Tehdy se náš stát pod moudrým vedením KSČ dostal do hospodářských potíží (a po 2. světové válce jsme byli jednou z nejbohatších zemí Evropy) a při zdůvodňování, proč bude káva zdražena bylo řečeno, že to je luxusní zboží, ale kakao jako důležitá součást dětské výživy zdraženo nebude. Od té doby bylo kakao k dostání pouze v Tuzexu za bony a v normálních obchodech prakticky až do roku 1989 se kakao objevilo 2x do roka - před Vánoci a Velikonoci. A to vždycky komunisté měli mimořádnou schůzi a tam jim řekli, že zítra bude kakao. Pak na ně byly fronty, každý si mohl koupit 1 balíček, dokud bylo.
Neříkám, že nebylo Granko, to bylo běžně, ale pravý kakaový prášek byl od roku 1977 do revoluce opravdu 2x do roka.
Jezdil jsem do NDR, tam soudruzi kakao normálně prodávali, taky jsem vozil čočku, aby byla aspoň na Vánoce na polévku - to taky nebylo a vždycky jsem měl strach na hranicích, aby mi to celníci z NDR nezabavili, protože to bylo zakázáno vyvážet.
Mladým to vykládat nemá cenu, to nepochopí stejně jako já jsem nechápal, když mi rodiče vykládali, jak celou válku jedli brambory a červenou řepu a v neděli se zabil králík, aby bylo nějaké maso.
Vlasov z IP 89.102.227.*** | 13.3.2010 07:03
Pánové,krásná přetřelka kvůli kávě. Zjistil z Vás někdo jaká v té době byla cena kávy na světovém trhu? To by bylo měřítko. Mne by spíš zajímalo, jaký je plat dělníků v pisatelově firmě. Jestli mají alespoň ten průměrný plat podle statiskiky v ČR, to je těch cca 24000Kč. A co se týče KSČM? Ono se to v opozici pěkně kecá, když za nic neodpovídáte, ale běda, kdyby jim někdy nabídl nějaký resort. Nebo chcete zakázat KSČM jako DS? Maximální chyba. Je ale zase pravdou, že program pravicových stran je laděn na strašáka z KSČM, protože bohužel program vlastní moc nenabízí, tak použijme strašáka. Buďme ale demokrati, lidé stranu volí, tak to prostě přijmněme, napišme takový volební program, který po realizaci dá na nějaký bývalý režim zapomenout. Ale i soudruzi věděli, že základ tržního machanismu, je silná střední třída. Taky věděli, že musí práci rozprostřít po celé republice. Ještě pro info, jde mě na 6 křížek, vím, že se nedožiju pravdy z roku 89, ale byl to obyčený podraz na lidi. Bohužel to nebyla revuluce, ale připravovaná a plánovaná akce. No nic nebude se nasírat po ránu kvůli VH, ten mě za to nestojí. Mějte se a přemýšlejte.Vlasov
Mojmír z IP 89.102.9.*** | 14.3.2010 23:03
Vážený nespokojený soudruhu, já na rozdíl od vás od roku 1989 konečně normálně žiji a nemusím podstupovat každoroční rituální akce - Vítězný Únor, MDŽ, 1. máj, osvobození, SNP, Den znárodnění, VŘSR, měsíc přátelství a podobné nesmyly. A táhne mi na pětapůltý křížek, před 10 lety jsem přišel o zaměstnání, ale nenaříkám a podnikám. Není to žádná sláva, ale lepší než to neustálé oblbování za minulého režimu, kterému stejně nikdo nevěřil.
Zajímala by vás cena kávy na světovém trhu. Ta nebyla za komančů vůbec důležitá, platil starý vtip dotaz na Rádio Jerevan: Může socialismus zvítězit na celém světě? Odopověď: Nemůže, protože by nikdo neuměl stanovit ceny.
Ceny určoval direktivně Federální cenový úřad, některé byly nesmyslně nízké (například nájemné), ale všechno ostatní bylo nesmyslně drahé. A káva jako luxusní zboží měla zvláštní daň. Když se mi podařilo v roce 1987 poprvé v životě vyjet na 1 den do Vídně s 10 dolary v kapse, tak jsem tehdy odtud dovezl kilo kávy za úplně směšnou cenu.
Jediné ceny, které nestanovoval FCÚ byly ceny ovoce a zeleniny, ty vyhlašovaly krajské podniky Zelenina, ale ostatní ceny, bez ohledu na to, jaká byla světová cena platily desetiletí a některé si velice dobře pamatuji.
Všechny ceny před pádem komunismu násobím osmi, protože první rok, který se dnes bere pro důchod jsou výdělky z roku 1986 a pro ně platí koeficient 7,99 pro zápočet na dnešní ceny.
Takže například: rohlík kdysi 30 haléřů, později 40 hal. - t.j. 3,20 Kč dnes - dostanu ho i za 90 haléřů.
Čtvrtka másla 10 Kčs, t.j. 80 Kč, dnes jsem ji koupil za 19,90 Kč.
Cukr 1 kg krystal - 7,90 Kčs t.j. 63,20 Kč, dnes jsem koupil za 9,90 Kč.
Mléko 1,5 % 1,90 Kčs = 15,20 Kč, dnes jsem koupil za 9,90 Kč.
Tak byly levné potraviny.
Je pravda, že nájem v bytě byl 238 Kč, t.j 1904 Kč. Ale byt jsem odkoupil od města, takže dnes je můj a na společné výdaje a do fondu oprav platím 1950 Kč měsíčně, ale uznávám, že každý neměl to štěstí a tu možnost si byt odkoupit do osobního vlastnictví.
Já si na rozdíl od vás vůbec nestěžuji a jsem rád, že jsem se dožil jiných časů. Laskavě si uvědomte jednu věc - Československo mělo od roku 1918 do roku 1960 vyšší životní úroveň než Rakousko. A pokud vím, tak od roku 1948 u nás vládli komunisté a Rakušané je odstavili na rozdíl od nás od vlády, směli přijmout Marshallův plán a kde jsou dnes a kde jsme my. Oni jsou dnes na tom lépe než kdysi mnohem bohatší Německo. Komunisti nadělali takové škody, že ani téměř nejbohatší stát Evropy jakým bývalé západní Německo bylo je za těch 20 let nestačil napravit, neustále doplácejí na to, aby se v kdysi nejbohatším státě východního bloku, NDR úroveň aspoň trochu vyrovnala a Rakousko předstihlo dnes Německo, protože takový problém nemá.
A to už vůbec nemluvím rozdílech mezi severní a jižní Koreou nebo o Kubě - tam kdo nemá dolary, z přídělu zdechne hlady. Tak daleko to dopracovali komunisti na celém světě.
mojmír z IP 89.102.9.*** | 14.3.2010 23:26
U toho cukru jsem se sekl, krystal stál 7,30 Kčs, t.j. 58,40 Kč a kostkový 1 kg 8 Kčs, takže 64 Kč. Ceny byly tak stabilní, že se ještě po dvaceti letech pamatuji.
vanTomas z IP 86.49.45.*** | 14.8.2009 12:22
"Doložku" pane magistře, Doložku. !!!...nikoliv jen Položku....smile
Milan VLk z IP 195.250.150.*** | 20.8.2009 11:37
Jděte s tím primitivním antikomunismem někam. Vám asi za celých 20 let nedošlo, že kariéristi přeskočili v 89-tém z KSČ do OF potažmo do ODS a podobných stran, kde dál v klidu kradou nebo kazí, co mohou. Chci se mít taky dobře jako vážený autor tohoto blogu, ale taky chci solidaritu se starými, nemocnými apod., chci obecnou spravedlnost, né aby se tuneláři měli báječně a poctiví lidé bídně, chci mír, né aby naši vojáci umírali kdesi v Asii za zájmy ropných magnátů USA. Moje volba je jasná, volím KSČM.
O webu | 20.8.2009 13:11
ano i já chci solidaritu ke starým a nemocný, ale návrat ke komunismu toto opravdu nezaručí
Pavel z IP 83.208.145.*** | 21.8.2009 16:06
nejzajímavější na celé této diskusi je fakt, že autor pouze napsal ten svůj blábol a není schopen se zde vyjádřit a obhájit si, co tvrdí na počátku.
Výhodou internetu je anonymita, za kterou se dokáže schovat mnohý neúspěšný občan této republiky, tam jistě patříte.
777 z IP 88.101.167.*** | 25.8.2009 23:28
Vy tady tedy řádíte, vemte si prášek...
malá pí z IP 83.208.193.*** | 23.8.2009 21:34
a davide..tebe taky miluje..věř musmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmile
trempik z IP 85.135.87.*** | 24.8.2009 18:58
Nestačim se divit  nad některymi vyroky o KSČ : -)))))  tady pišete jaka byla byda atd ale opak je pravdou školy byly zadara byla prace a zhladu nikdo nechcip ne bo ano a do Juginy sem jezdival s našema každej rok proto budu volit K S Č M !!!!!smile
Zbyšek z IP 90.177.108.*** | 25.8.2009 11:50
Všechno to jsou jenom kecy! Když byly banány věděl jsem že jsou svátky. Dneska dělám od nevidím do nevidím i ve svátky když mám práci abych zapatil bydlení a když ji nemám stojím ve frontě na úřadu práce a na sociálce(fuj). Některým to možná vyhovuje a proto volí ODS.
Topilánek prohlašue vy umíte pracovat, my vydělávat a každý kdo volí ODS se vidí jak bude s Koženým na Bahamách. Pokud se bojíte komunismu-kola dějin se nikdy netočí spátky-ani padesáta léta už tu s komunisty nepříjdou. To jen ODS tím pořád straší aby jste je voli volili!!!smile
Zuzana z IP 90.177.62.*** | 28.8.2009 22:21
Souhlasím!
pietrosso z IP 78.110.222.*** | 23.9.2009 08:30
Přesně tak! Důvodem je systém založený na diktatuře směnné hodnoty nad potřebami lidí! Langrostapácký zločinný hovado hýká o "rovnoměrném rozdělení  bohatství", což je lež která ho usvědčuje z nízké IQ. Ono  chtělo použít ten známý výrok  že "kapitalistmus je NErovnoměrné rozdělení bohatství, zatímco socialismus je rovnoměrné rozdělení bídy". Ve svý debilitě to zkurvilo i tak jednoducyý a vtipný a původně i vtipný slogan!  Ale není důležitá, protože zotročující krámy a nesmysly nikoho neučiní šťastným ani spokojeným! To co rovnoěrně rozdělené není je hlavně práce! Zatímco antilidští psovodi tohdel hováda pracovat nemusí, páč jim nesmírné příjmy zajišťuje pouhá držba prostředků k výrobě potřeb jiných lidí (půda, fabriky, banky, pojišťovny atd.) či členství v nějaké správní radě, většina lidí je nucena strávit prací i polovinu času svého produktivního života (spánek nepočítaje), jen aby mohli žít jako lidé! A miliardy jsou z tohoto práva vyloučeny, hladoví a trpničením přírody, aby hrstka zločinců mohla ovládat svět! Avšak tak tomu nebude navěky! Třída proletářů bude klást procesu svého zbídačování (páč zdrojů bude na rozdíl od počtu obyvatel planety ubývat) stále větší odpor! Ten skončí světovou sociální revolucí při které budou antilidé i jejich lokajské stvůry jako je tento modroesesák  spravedlivě zabity! Pak nastolí diktaturu lidských potřeb nad hodnotou! Světvoá federace komun rovných a svobodných bratří a sester nastolí trvale udržitelný antikonzumní společnost, kde lidé budou společně demokraticky rozhodovat o nakládání se všemi věcmi a svým časem o tom co vyrobí a jak si to rozdělí! Už nebude námezdní otroctví, peníze a hmotouzurpace jedinci (tzv. vlastnění)! Zaniknou války a pojem chudý či bohatý neb všichni budou ve vztahu k věcem svobodní ... budou pány nad nimi a ne jejich otroky!
Miloš Vachtfeidl z IP 89.31.40.*** | 25.8.2009 17:44
Vážení přátelé.Je mi 56let a psát o dobách komunistického vládnutí v čechách si myslím že je zcela zbytečné.Dle čtení vašich připomínek plně s Vámi souhlasím o co tu vlastně šlo.Zákazy a příkazy,nedostatek potravinářského i průmyslového zboží,pokud jste si dovolili koupit barevnou televizi už zde byla STB kde jste to pořídili a proč zrovna Vy.Zkrátka a dobře policejní stát jak se sluší a patří.Již nikdy bych se nechtěl stát otrokem komunistich praktik a bát se co bude druhý den.Svoboda kdy se všichni můžeme podívat tam kam se nám zachce všude plno zboží.Nerozumím ale mladým lidem kteří jako loutky jdou volit nebo propagují staré pořádky když ještě v dobách totality byli ještě ve hvězdách.Přátele držte se a nedovolme aby se ta komunistická zrůda vrátila mezi nás.smilesmile
barbarrosa z IP 89.235.31.*** | 29.9.2009 09:04
Proč lžeš? Takoví lidé jako ty,jsou vinni tím,jaká je v dnešní době "morálka " .Rozeštváváš svým lhaním akorát lidi.Ti "inteligentnější "smilesmilesmile,modří pionýři ti uvěří,ale my ,co jsme to zažili víme,že kecáš.
Miloš Vachtfeidl z IP 89.31.40.*** | 11.10.2009 20:29
Hele Kalužo.Divím se jedné věci a to že si hned v ůvodu trofáš mi tykat.Žádnej kamarád jsem s tebou nikdy nebyl a nechci být,jelikož tvé jedovaté názory na obhajobu komunistů jsou nemístné.Jsem ročník53 a tak vím co bylo ale ty jsi dle mého názoru ne magistr ale sprostý lhář nakonec si prohlídni co ostatní o tobě píšou.Víš co? Dám Ti jednoduchou radu.Vrať se do hrobu.smilesmilesmile
Mgr.Radovan Kaluža | 11.10.2009 21:11
jak jste si všiml komunismus neobhajuju,ale kritizuji
Miloš Vachtfeidl z IP 89.31.40.*** | 13.10.2009 17:11
Víte co,nechme těch řečí a schovejte se raději do ůstraní bude to opravdu nejlepší a už nepište ,jdu na pivo.
Asta z IP 89.103.174.*** | 26.8.2009 10:00
Komunismus se zruší sám, jeden můj známý,  dříve velký příznivec ODS nyní říká " nebyla sametová revolute" byla velká tunelová revoluce. Amerika a Kanada jsou zadlužené u Číny. Proč  velká většina lidí podporuje čínský komunizmus kupováním čínského nekvalitního ale i velice kvalitního zboží. Je to k zamyšlení co.?
Zuzana z IP 90.177.62.*** | 28.8.2009 22:13
Frajere na tzv průměrný plat nedosáhnu ani omylem,moře jsem dosud neviděla(je mi 36 let).Učiliště mi bylo na nic,díky tomu že jsem epileptik mě z mého původního zaměstnání vyhodili,dělám zdrávku pátým rokem ale protože dnes na sestru střední škola nestačí budu tzv zdravotnický asistent,takže to vypadá že se průměrného platu nedočkám.Rozhodně nemůžeš říct že patřím mezi ty čechy,kteří jen nadávají a nic nedělají.A znám spoustu odsáků co byli dříve nadšenými soudruhy.Tito jak je kolikrát poslouchám za minulého režimu strašlivě trpěli obzvláště těmi frontami na banány.Mimochodem,nevím jak ty ale já jsem nikdy netrpěla hlady,vždy jsem měla kde bydlet(což dnes není tak jasné)žila jsem normálně.To ,že  barevnou televizi moji rodiče koupili AŽ v roce 1986 a na multiservis,to nepovažuji za utrpení.Trošku se podívej do české historie a zjistíš,že to není o režimu ale o lidech.Vždy jsme uměli převlíkat kabáty a měnit strany jak se hodilo.Nejde o lid jde o koryta.
Filip z IP 194.228.101.*** | 30.8.2009 10:56
A co takhle přestat stále strašit věcí jako je návrat ke strarým pořádkům, která je z mnoha důvodů a to především ekonomických naprosto nereálná a pokusit se zamyslet nad tím, že současná společnost, která si na demokratickou v mnoha ohledech jen hraje a rozhodně nesplňuje heslo pána s karibskou kráskou u pasu: mít se, cestovat, ... , připustit to a pomalu vzít na vědomí, že v příštích pár letech nastane naprosto logická věc a to vytvoření nového přístupu jak k fungování státu a postavení občanů v něm, tak i náhled na to, jak má fungovat vše po stránce ekonimické. Jen si vzpomeňte:
Stát tvoří obyvatelstvo, které jej spravuje prostřednictvím volených zástupců! V sopučasné době hrozí totální krach světové ekonomiky a žádný stát není již soběstačný. Brzy poznáme, že ti co nám mazali med kolem úst, jsou bezradní.
Ta pravá krize teprve přijde, krize sociální, u mnohých osobnostní a charakterová. Občan potřebuje jediné, žít a uspokojovat své potřeby a je mu naprosto jedno z jakého pytlíčku své potřeby uspokojí!!! Chtěl bych založit novou stranu s novou vizí a ideály. Přidá se někdo rozumný, kterému není jedno, že jeho pravnoučata budou splácet dluhy svých pradědů?
Míra z IP 89.103.62.*** | 7.9.2009 20:49
Tak se mi zdá že roli KSč přebrala ODS
Franta z prahy z IP 89.24.181.*** | 21.9.2009 20:29
je mi 21 let sem kuchař budu se stěhovat do garsonky po babičce sem v celku spokojenej až do chvíle kdy uvidim nějaký volební plakát ČSSD,nepamatuju tu dobu,ale sledoval a sleduju občas nějaké dokumenty v TV z té doby a nemůžu si pomoct ty slogany a vůbec akorát ukazování jak sou ti druzí zlý a mi vám zaručíme...,mi prostě připomínaj tehdejší propagandu proslovy a vůbec vyjadřování KSČM  tehdejší doby a to se právě dostávám k tomu že souhlasím stím že si jen voblíkly jiný hadry,ale stejně chtěj furt jen krást a mít moc.jinak přeju hezkej den a proboha volte třeba ufony hlavně ne ČSSDsmilesmile
pietrosso z IP 78.110.222.*** | 23.9.2009 08:38
Lidé nebudou volit plakáty, který jim něco "připomínaj", ale jistotu přežití! Nebudou volit žvásty o světlých (či jak se dnes říká "nezadlužených") zítřcích, ale to čím nasytí svý děti dnes, aby se vůbec nějakých zítřků dožily! Člověk se nechá chvíli balamutit pinadama o potřebě "utáhnout si opasky", ale kdyžt to trvá moc dlouho nebo se to pakuje příliš často, přestane tomu věřit a začne přemýlšet, jak ten opasek utáhnout těm přežaným! A to nejen kolem břicha - to si piš! A to tady nemluvíme o třídě reakčních šosáků, která nebojuje s hladem v žaludky, ale jen v hlavě - páč chtěj mít víc jak soused. Mluvíme o miliardě hladových a dalších 4 miliardách nespokojených, kteří jistě nebudou nečinně koukat na vlastní bídu tváří v tvář rostoucí moci a bohatství úzké hrstky obyvatel planety! A tak může nastat chvíle, kdy se naplní slova J. P. Marata a nějaký ten černý kuchař tě jednou vykuchá přímo na ulici  ty kuchaři ... *6*]
Franta z Prahy z IP 89.24.181.*** | 23.9.2009 09:51
jho maš pravdu,ale trošku mě mrzí že lidi ´´navzdory´´maj krátkou pamětsmilea hele´´zatim´´nikoho kuchat nebudusmile
a proto bych všem s nenávistí píchnul do žíly trochu týhle hudby=http://www.youtube.com/watch?v=UPeIGxPrD3A&NR=1smile
Ivan z IP 88.146.0.*** | 28.9.2009 21:40
Líbí se mi jak si titul rozumný člověk spojujete s voliči ODS,ostaní jsou asi zaostalí a analfabetní a taky neumí krást a podvádět
barbarrosa z IP 89.235.31.*** | 29.9.2009 08:53
Taky bych nechtěl aby se vrátil čas před rok 89. ,ono to ani není možné.
Ty ale lžeš,píšeš co se hodí tobě,objektivita nula.A to pomítím ,že si život za komunistů nemůžeš pamatovat.V cenách a platech máš minimálně desetiletý rozdíl. barbarrosa
Luděk z IP 93.90.160.*** | 29.9.2009 09:47
ano!!! udělejme z nich třeba mučedníky, bude to krásné...
jak pravil pan Dědeček ve své písničce: buďto s nima zametem, nebo voni s námi!!!!
Mirda z IP 88.86.124.*** | 29.9.2009 10:20
Víte je mi 60 let.Nikdy jsem nebyl v KSČ a jsem pyšný na to,že i přes spousta tlaků,jsem vydržel.Z toho 45 let pracuji. Situace ohledně podnikání a soukromého vlastnictví která je nyní ve státě je nevratná. Ze všech politických stran je pouze komunistická která má sociální program. Pujdu a budu volit komunisty a potom si hned ruku useknu. Chci žít jako důchodce a né jako žebrák. Podívejte se jak všichni kradou.Toho by se komunisti nyní již báli. Nevím i přes svůj věk co mám dělat
Cimrman z IP 81.19.12.*** | 29.9.2009 10:21
Vážený Kalužo, snad si nemyslíš, že zrušením komunistů si spousta přemýšlejících lidí přestane myslet, že tento zkorumpovaný, těžkopádný, zlodějský a prolhaný režim je nutno nahradit dokonalejším a lepším systémem? Zrušením komunistů neřešitelné problémy kapitalizmu určitě nevyřešíš. Už ty tvé primitivní výpočty, které tady prezentuješ, vzbuzují oprávněné pochybnosti o tvých rozumových schopnostech. Na které vesnické univerzitě jsi dosáhl titulu Mgr.?
Pepa2 z IP 194.228.96.*** | 29.9.2009 10:36
1. Jaké volby, když dnes není z čeho volit? Je to jedna sebranka, ať se schovává pod hlavičkou čehokoliv.
2. Vládli tu komunisti? Spíše bolševici, to nejhorší, co z komunistů vzešlo (stalinské čistky, střílení vlastních lidí, rudí komisaři, procesy 50-tých let, normalizace, ...). Po r.89 prchli do všech ostatních stran a vládnou dodnes pod hlavičkami ODS, ČSSD,... Dnešní komunisté jsou RELATIVNĚ nejméně špatní a proto je řada lidí bude volit jako protipól těch horšín, ne proto, že by byli dobří!
Jirka Kadlec z IP 78.136.145.*** | 29.9.2009 11:55
Volby mě měl každý kdo jde volit zvážit hodně pečlivě a podle svého nejlepšího svědomí.Zda sociální demokracie jsou převlečení komunisti není podstatné,je především důležité vědět koho volit.Zda zrovna ten člověk není též převlečeným komunistou.Zda před rokem 1990 náhodou nebyl členem strany.Je v tom článku napsáno,že dnes je plat 25000 Kč,kolik však lidí na něj dosahuje???Kolik vás má 25000 Kč měsíčně čistého??Kolik důchodců má důchod 25000 Kč a více??Pokud snad někdo ano tak má sečtený důchod český a třeba důchod německý.Prostě se mi nelíbí když volby někdo váže na příjmy na volby.Není to dobré.Za komunistického režimu nájem stál 500 kč,dnes 5500 kč je to 100x víc atd. důchod průměrný  mezi 8000-10000 kč. Kolik lidí jezdí běžně každý měsíc do zahraničí pokud to není jejich povoláním?? Neobhajuji zde řádnou stranu ani komunistickou ani jinou.At se každý zamyslí komu dá hlas.
Jarda z IP 92.62.224.*** | 29.9.2009 12:28
Pane  Mgr.Jenom krátce.Kdo Vás platí a kolik vám je let.Vyrostl jsem v té době,nepokřivil jsem a jsem vzdělán.Nikdy jsem si ale nedovolil hodnotit dobu,o které toho moc nevím.To co píšete je zcela záměrně vytrženo z kontextu.Jak účekové,budou volby,že?
Mistr z IP 62.77.95.*** | 29.9.2009 12:54
Je videt, ze rada prispívajících nestudovala povalecné dejiny v Evrope, protoze napríklad menová reforma, kterou provedli komunisté v Ceskoslovensku, byla podobna provedena za Adenaura v SRN ( podle svedka s nímz se mel moznost mluvit taky  nemce oškubala ). Menové reformy probehly ve vice státech v Evrope, jejichz ekonomiky byly postizeny 2 svetovou valkou.
mojmír z IP 89.102.9.*** | 14.3.2010 23:20
Ano, za Adenauera byla provedena měnová reforma v roce 1948, výsledkem byla tvrdá západní marka, která skončila až zavedením eura - dostatek zboží v obchodech a každý věděl, že když bude pracovat, bude se mít dobře. Tehdy v roce 1948 se zlikvidovaly válkou znehodnocené říšské marky, za které se nic koupit nedalo, jediná tvrdá měna byly v Německu americké cigarety a nylonové punčochy.
Ale takovou měnovou reformu jsme u nás v ČSR udělali už 1. listopadu 1945 a v roce 1947 už prakticky nebyly potraviny na lístky, textilu byl nedostatek, ten na lístky byl.
Jenže v roce 1947 přišlo katastrofální sucho, naše delegace v Paříži jednala o přijetí Marshallova plánu a Stalin zakázal tuto pomoc přijmout a místo americké pomoci, která rozhýbala hospodářství Evropy nechal chudáky sovětské lidi hladovět a poslal 700 tisíc tun pšenice do Československa. A to byl začátek konce.
Pak se znovu zavedly potravinové lístky a vydržely až do roku 1953, kdy se komunistické hospodářství totálně zhroutilo. Tehdy byla provedena DRUHÁ měnová reforma (Adenauerovi pro rozhýbání hospodářství stačila jen jedna), každý dostal za 300 Kčs starých 60 Kčs nových a ostatní se neměnilo 5:1, jak se přepočítávaly ceny, ale 50:1, takže ze zbytku nad 60 korun dostal každý desetinu. Byly zrušeny potravinové lístky, za které člověk dostal nějaké minimum za rozumnou cenu. Pak byly ceny na volném trhu, které byly několikanásobně vyšší a ty začaly platit.
Takže můj otec, jako mladý učitel, který přišel z vojny bral po měnové reformě 800 Kčs měsíčně a kilo rýže stálo 1600 Kčs, tak si za svůj měsíční plat mohl koupit půl kila rýže. To samozřejmě bylo neudržitelné, takže potom KSČ velice bombasticky vyhlašovala snižování takto nesmyslně stanovených cen.
V normálním tržním hospodářství to opravdu zařídí neviditelná ruka trhu - je o něco zájem, cena zůstává, když je něco drahé musí se zlevnit.
Pavel HK z IP 213.168.163.*** | 29.9.2009 13:03
Milý dokonalý a talentovaný Kalužo.Kéž by všichni lidé v byli tak inteligentní,pracovití,schopní a talentovaní jako ty,každý by podnikal,měl svoji ůspěšnou firmu a mohl by cestovat jako ty.Byl by to ráj na zemi.
Pardál z IP 194.213.50.*** | 29.9.2009 14:38
Chlapče, jseš ubohý. Jo, kolik Ti bylo za komoušů? Že o tom tak zasvěceně píšeš....smile
Anthony z IP 213.155.227.*** | 6.10.2009 21:52
Špatně položená otázka.
mili z IP 82.150.166.*** | 13.3.2010 06:46
Lidicky nad takovym omylem prirody se nema cenu rozcilovat.Zlati byli,ten kdo pracoval a staral se o rodinu nic neschazelo,kez by se to vratilo,treba s mensima zmenama,ale kazda vec ma i spatne stranky


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel sedm a šest