Vyhazov bez údaní důvodů = správné řešení !

Napsal Mgr.Radovan Kaluža (») 20. 5. 2009 v kategorii politika, peníze, přečteno: 7709×
necas.jpg

Taky se vám líbí Nečasův návrh na změnu pracovního zákoníku? Mě náramně. Narozdíl od ostatních co chodí pravidlně na pracák, potom tramvajkou do Kauflandu a večer u seriálů požírá brambůrky, tak já se snažím budovat hodnoty a být přínosem pro ekonomiku. Což bezesporu jsem.

Slušní pracovníci se bát nemusí a naopak získají!

Je správné! Osobně zaměstnávám docela dost lidí, přesto ti, co patří k nejlepším, třebaže na nižších pozicích , tak nemám důvod vyhazovat a snažím se pro ně udělat maximum, aby byli spokojení (plat, služební vozy, jídlo zdarma...). O opravdu šikovné a snaživé lidi je nouze, tito lidé se nemusí bát o práci. Naopak budu moct rychle vyhodit lidi, kteří nejsou firmě přínosem. A ty šikovné zaměstnance si k sobě ještě více přivážu, např. zvýšením platu.

Zmrdi a nefachčenka bojte se !

Ale co když zaměstnám zmrda „nefachčenka“. Během 3 měsíční doby se bude snažit a potom lehárko, a třeba mám strach mu dát paragraf 53, který říká že b) „zaměstnanec porušil pracovní kázeň zvlášť hrubým způsobem“, ale ten zaměstnanec občas něco udělá, ale bohužel nevykazuje ani 20% toho, co ti druzí. Já ho vyhodím a mám mu ještě dva měsíce platit za to, že sedí v práci a další 3 měsíce za to, že u mě někdy pracoval? To možná vzít kuráž a opravdu mu dát paragraf 53, aby netrpěla firma.

Zmírnění ochrany zaměstnanců = zpružnění trhu práce

Je třeba si uvědomit, že práci lidem dávají většinou soukromé firmy (tedy někdo jako Já). Tudíž nemá stát chránit zaměstnance za každou cenu, ale spíše zpružnit trh. Uvedu příklad, podnikatel získá zakázku na rekonstrukci dvou panelových domů, tudíž tolik, že to jeho pracovníci nezvládnou. Zvláště dnes v době krize se to pro něj může jevit jako příležitost ale opak je pravdou. Podnikatel příjme 10 lidí, bezpečně má pro ně na půl roku práci, ale potom bohužel práce není. Takže počítejte se mnou, 10 lidem dá výpověd (2měsíce) a 3 měsíční odstupné. Což znamená že ty lidi musí ještě 5 měsíců platit, ať chce nebo nechce. Podnikatel tudíž radši využije svarcsystém či zaměstná na dohodu.

ČSSD populizuje, ODS chce řešit!

Komunisty prolezlá ČSSD si vytáhla jednu větu "už žádné padáky bez udání důvodů" a tím straší voliče. ODS skutečně navrhla výpoveď bez důvodu, hlavně z důvodu zpružnení trhu práce. Ale hlavně chce problematiku  nezaměstnanosti řešit. Její řešení je individuální práce s uchazeči o práci a nabídnout jim rekvalifikaci, a pokusit se  jim najít nové zařazení do pracovního procesu. Správně, hodně takových jsou fakt dementi co jsou na pracáku,  ale při troše snahy je velice jednoduché novou práci najít. Současná nezaměstnanost je zhruba 7,8% , tzn. 450tisic lidí bez práce, na druhou stranu je zde 60 tisíc neobsazených pracovních míst!

Defakto zbytečný zákon :-)

Je mi až trapné uvádět proč chci zaměstnance vyhodit. Určitě to není bez důvodů, většinou trochu pracuje, ale ne tak, že vytvoří hodnotu. Tudíž ho ostatní dotují. Naštěstí i v dnešní podobě existují § 46 změna organizační struktury, výpověd z důvodu nadbytečnosti, které toto řeší. Ale díky zavedení výpovědi bez udání důvodu, bychom mohli škrtnout dva velké odstavce.

Nezaměstnanost

Víte, že dnes není nezaměstnanost nijak zvlášť kritická? V době krize je zhruba taková, jaká byla za vlády ČSSD.  Podívejte se na graf nezaměstnanosti v jednotlivých letech. Modře znamená že vládla ODS, oranžová je ČSSD.

Nezamestnanost

Banán, s. r. o. aktivně bojuje proti nezaměstnanosti

Díky našemu skvělému projektu pro podporu podnikatelů nabízíme webové stránky zdarma. Potenciálnímu klientovi aktivně pomáháme s vytvořením webových stránek a při přechodu na náš webhosting tyto stránky získává, tím pádem tímto upevňuje svou pozici na trhu. Takoví klienti měli většinou své stránky zastaralé, popř. je neměli vůbec. Máte-li také zájem, napište mi na můj e-mail kaluza@banan.cz .

Štítky: volte ODS
Facebook Twitter Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Dali z IP 84.42.244.*** | 20.5.2009 02:34
Nebojte, dopadneme jak v Maďarsku, tam taky socani a odboráři vladli, až to dopracovali. Zvedali dane firmám, tak firmy se sbalili a šli o dům dal, nikdo z techto socanu a odborařů si neuvědomuje, ze podnikatele jsou ti, kteří jim davaji praci a penize na různe davky, ktere oni rozhazuji. Takze krize teprve prijde, az dojde nasim podnikatelům trpělivost.
Petr z IP 78.80.30.*** | 24.5.2009 19:39
Pokud bych měl být, takto zaujatý, pak jak je možné, že firma (Tesco) dala na výběr svým pracovníkům z původně prac.smlouvy neomezené na dobu určitou, nebo okamžitě vyhazov? Není to náhodou znaužívání současných možností dle zákonů?Navíc každý zákon se dá zneužívat firmami, jako pracovníky, takže prosím nevést do tohoto politiku! Děkuji!
P.S. Sám jsem zaměstnavatel 35 lidí a 2 z Tesca, odkud vím co provádí vedení firmy za extra kousky ... A jsou to čelnové ODS!!
cedric zavala z IP 194.213.41.*** | 20.5.2009 07:58
kamaráde, daně platíme všichni, podnikatel nepodnikatel, banán nebanán.
Jelito z IP 84.244.93.*** | 20.5.2009 08:28
Takze ty budujes hodnoty? Ty jedna zlodejska spino!
Mgr.Radovan Kaluža | 20.5.2009 10:12
dávám práci cca 20 lidem, a spravuji cca 8500 webových účtů , mé stránky zdarma používá nyní zhruba 1000 firem

myslím že toto jsou hodnoty, narozdil od někoho kdo přijde do diskuze a začne nadávat smile
Jelito z IP 84.244.93.*** | 20.5.2009 12:09
Ty hodnoto tes se.
asdqwe z IP 212.24.139.*** | 20.5.2009 10:00
Kaluzo ja te nemam rad, ale tentokrat mas naprostou pravdu smile
Delain z IP 213.226.208.*** | 27.6.2010 23:52
Mam pravdu jen castecne. Bohuzel to vidi moc cernobile ze sveho pohledu zamestnavatele.
Ja bych urcite nechtel chodit do prace s vedomim ze me muze vedeni firmy kdykoliv vyhodit bez udani duvodu. Toto je moc nebezpecne, protoze by se to dalo zneuzivat. I dobry zamestnanec by mohl byt vyhozen bez nahrady jen protoze firma nema pro nej praci atd.
Soucasny zakonik prace naskyta dost moznosti jak se branit pred netahly - napriklad smlouva na dobu urcitou. Urcite take neni problem problemovemu zamestnanci behem kratke chvile predat do rukou par vytykacich dopisu s upozornenim ze dalsi provineni muze byt posuzovano jako hrube poruseni smlouvy a pak mu dat vypoved.
Nekteri podnikatele by radi vyhazovali hned, ale musi si uvedomit ze lide nejsou roboti. Tem to nevadi kdyz je nekdo odstavi...

P.S.: kdyby mi chtel nekdo neco duleziteho napsat, vyuzijte emailu, protoze nejspis tento web nebudu sledovat a cekat na nejakou reakci smile
Mgr.Radovan Kaluža | 20.5.2009 10:18
Bych se rád zeptal těch co nesouhlasí s vyhazovem bez důvodů, proč zaměstnanec nemá povinnost ten důvod udat a prostě může odejít ?
dan z IP 213.220.255.*** | 26.5.2009 17:31
... co to plácaš? Zaměstnanec může dát 2 měsíční výpověď bez důvodu nebo se dohodne s Tebou Kalužo a ty ho jeko nemakačenka pusíš ihned. On však ve skutečnosti už má jiné a lepší místo, protože ty jen kecáš a nic mu ve skutečnosti nedáváš. Ukáž Kalužo Kiolektivní smlouvu máš ve firmě zvolenou dle zákona alespoň Podnikovou radu? Nemáš, jinak bch od Tebe neodešel a další chytří lidé, skrblíku, kvůli tvé nenasytné duši.

Do pekel s Tebou i s Tvým propouštěním bez udání důvodů, vykořisťovateli! smile
Mgr.Radovan Kaluža | 26.5.2009 23:50
přesně to co jsem říkal jsi potvrdil :
"Zaměstnanec může dát 2 měsíční výpověď bez důvodu "
ale
"Zaměstnavatel NEmůže dát 2 měsíční výpověď bez důvodu "

smile
podnikatel z IP 84.42.244.*** | 20.5.2009 10:19
Napadlo Vás někoho z kritiků se na to podívat z druhé strany...
mám malou firičky a 3 zaměstnance...jeden z nich podává neustále podprůměrné výsledky,  kašle na to a má smluvu na dobu neurčitou...kašle na práci ale ne zas tolik abych mu mohl dát paragraf, takže co my zbylo..za to že je to povaleč mu dám 5 měsíčních platů, abych ho mohl vyhodit...tomu říkáte spravedlnost......
Nora z IP 90.182.219.*** | 24.5.2009 11:30
Šmarjá jak já Ti rozumím! Taky mám ve firmě jednoho povaleče, kterého mám nalepenýho na patě a nejde sundatsmile Uplně se mi dělá zle při pomyšlení, že bych mu měla dát za vyhazov odstupné za to nic co předvádí. A když padlo slovo o vyhazovu, tak se raději hodil marod abych si ho užila déle. Na pořádnýho zaměstnance nenarazíte. Všichni chtějí vysoký plat a otázku co teda umíš, dostane se vám odpovědi no vlastně nic a praxi taky nemám. Ovšem má ženu a dvě děti.... spravedlnost neexstuje
Katarina z IP 80.188.196.*** | 20.7.2009 04:26
Mam to podobne... ma asistentka podavala spickove vykony po cele prvni tri mesice sveho pusobeni v nasi firme. Na den presne. Jakmile se ji prehoupla zkusebni doba, zacaly problemy. Chodi pozde, neprijde vubec - jen napise sms, ze si bere dovolenou... kdyz jsem ji prestala tyto "zadosti" o dovolenou tolerovat, zacala prichazet s neschopenkama. Pak neprisla do prace vubec, sluzebni telefon nezvedala, na sms nereagovala. Dala jsem ji okamzitou vypoved za ctyri dny neomluvene absence na pracovisti. Po mesici se mi ozval jeji pravnik, dodal zpetne neschopenku a jejim jmenem pozadal o zruseni vypovedi (nebot duvod, na kterem byla vypoved zalozena prece omluvila neschopenka od kamarada lekare), jinak soudni cesta. Asistentka je na neschopence dodnes, ja uz ctvrty mesic pracuju za dva lidi a hrozim se dne, kdy ji socialka prestane vyplacet nemocenskou a ona se sem vrati. Protoze odstupne ji uz z principu nedam... a na dalsi kolecko hry "jednou te na necem nachytam" asi nemam nervy. (Jeste perlicka navic: nedavno mi pri vstupu do baru spadl ozralec z barove stolicky primo pod nohy... a ona to ma asistentka na neschopence... a co na to socialka? NIC! V case, kdy maji zdejsi kontrolori pracovni dobu, ma ta hodna pani vychazky.)
Anyone z IP 62.84.154.*** | 20.5.2009 10:42
Jen bych rád podotknul, že před pár lety (rok 2004 nebo 2005) se měnila metodika počítání nezaměstnanosti a tudíž výše uvedený graf je zavádějící.
Mgr.Radovan Kaluža | 20.5.2009 10:46
grafy jsou z českého statistického úřadu, tudíž očekávám že používali jednu metriku pro zaručení objektivnosti
Mgr.Radovan Kaluža | 20.5.2009 12:54
grafy jsou z českého statistického úřadu, tudíž očekávám že používali jednotnou metodu pro měření pro zaručení objektivnosti
Anyone z IP 62.84.154.*** | 20.5.2009 17:05
No, zkus trochu googlit a zjistíš že ne smile
darča z IP 82.209.8.*** | 20.5.2009 12:58
Povinné zaměstnávání zaměstnanců se kterými zaměstnavatel nehodlá dále spolupracovat ( a to z jakýchkoliv důvodů) je stejně absurdní jako právo první noci v prvotním feudalismu
master z IP 85.71.130.*** | 20.5.2009 16:09
nemám tě rád ale s tímhle článkem plně souhlasím obecně až dodělám školu tak mám 100 cutí udělat sociální čr paapa smile
pman z IP 80.188.194.*** | 20.5.2009 17:16
mohl bych se Vás, pane podnikateli Kaluže zeptat, kolik Vašich zaměstnanců je na výkonu vojenského cvičení nebo výjimečného vojenského cvičení nebo jsou po uplynutí 2 týdnů po propuštění z těchto cvičení a proto je nemůžete propustit podle §53 písmeno b)?
Mgr.Radovan Kaluža | 20.5.2009 21:09
s paragrafem 53 opatrně , musíte si ho obhájit a zároveň uděláte nepříjemnosti zaměstnanci
Anyone z IP 62.84.154.*** | 25.5.2009 16:43
Tady máš tu svou 53, ňoumo:

§ 53

(1) Zaměstnavatel nesmí dát zaměstnanci výpověď v ochranné době, to je

a) v době, kdy je zaměstnanec uznán dočasně práce neschopným, pokud si tuto neschopnost úmyslně nepřivodil nebo nevznikla-li tato neschopnost jako bezprostřední následek opilosti zaměstnance nebo zneužití návykových látek, a v době od podání návrhu na ústavní ošetřování nebo od nástupu lázeňského léčení až do dne jejich ukončení; při onemocnění tuberkulózou se tato ochranná doba prodlužuje o 6 měsíců po propuštění z ústavního ošetřování,

b) při výkonu vojenského cvičení nebo výjimečného vojenského cvičení ode dne, kdy byl zaměstnanci doručen povolávací rozkaz, po dobu výkonu těchto cvičení, až do uplynutí 2 týdnů po jeho propuštění z těchto cvičení,

c) v době, kdy je zaměstnanec dlouhodobě plně uvolněn pro výkon veřejné funkce,

d) v době, kdy je zaměstnankyně těhotná nebo kdy zaměstnankyně čerpá mateřskou dovolenou nebo kdy zaměstnankyně nebo zaměstnanec čerpají rodičovskou dovolenou,

e) v době, kdy je zaměstnanec, který pracuje v noci, uznán na základě lékařského posudku vydaného zařízením závodní preventivní péče dočasně nezpůsobilým pro noční práci.

(2) Byla-li dána zaměstnanci výpověď před počátkem ochranné doby tak, že by výpovědní doba měla uplynout v ochranné době, ochranná doba se do výpovědní doby nezapočítává; pracovní poměr skončí teprve uplynutím zbývající části výpovědní doby po skončení ochranné doby, ledaže zaměstnanec sdělí zaměstnavateli, že na prodloužení pracovního poměru netrvá.
panáček z IP 82.209.8.*** | 20.5.2009 17:42
Zamestnavatelel se napr bojio najmout si nove zamestnance v dobe kdy maji hodne zakazek protoze si nejsoujisti zda budou mit pro sve lidi praci i za nekolik mesicu.
Delain z IP 213.226.208.*** | 28.6.2010 00:00
proc by to mel byt problem? Existuje smlouva na dobu urcitou. Dokonce muze vyuzit sluzeb prac. agentur ktere tady vyrostly jak houby po desti a je celkem bez starosti protoze to nejsou jeho zamestnanci ale agentury.
podnikatel z IP 85.71.43.*** | 21.5.2009 09:32
plně souhlasím, 16 let podnikám, svého času jsme zaměstnával až 20 lidí, nyní "jenom" 8 při stejném objemu zakázek. Co mohu dělám raději sám, nebo s pomocí rodiny. Většině zájemců o práci jde pouze o razítko aby splnili podmínky pro vyplácení dávek v nezaměstnanosti. Ty jim nyní socani ještě zvýší, přesto budou tito nemakačenkové stále nadávat na ODS, podnikatele a všechny lidi, kteří mají o trochu více než oni sami. Jenže podnikatel nemůže sedět každý dne doma u bedny nebo v hospodě, oni ty prachy sami nepřiletí. Ale to ty hlavy vymaštěný nikdy nepochopí a Paroubek se Štěchem dobře ví , kde je naší společnosti větší voličská základna... Ti co na ně makají nemají čas chodit na jejich demonstrace nebo mítinkysmile
dodin z IP 85.160.89.*** | 22.5.2009 21:24
Ty prachy nepřiletí, o ty prachy okradete dělníka, kterého by jste sedřeli nejlépe z kůže. Vykořisťování - to je Vaše heslo. Práci čest
asd z IP 90.178.36.*** | 22.5.2009 22:03
koukam panacek je komunista
kódl z IP 212.111.17.*** | 21.5.2009 11:31
bože jak to zase ten tvůj blog vypadá? však to je hnus ani číst se to nedá
michal krajcirovic z IP 90.179.151.*** | 21.5.2009 13:20
bezvyhradne souhlasim. myslim, ze kazdy zamestnavatel ma mit absolutni moc v tom, komu a za co zaplati. stejne jako ma sousedka pravo dat svemu vnukovi svoje zivotni uspory ma mit zamestnavatel pravo rozhodnout se, jestli toho zamestnance chce nebo ne - a to nejen v pripade, ze zamestnanec hovno dela, ale i v pripade, ze ho zamestnavatel proste uz nepotrebuje. zadne vypovedi, zadne odstupne.
františek z IP 89.31.8.*** | 21.5.2009 17:09
A já si zase myslím, že každý slušný zaměstnanec má právo na nějaké ty jistoty. A ti co se mnou nesouhlasí ať mi políbí prdel. smile
Giany z IP 85.216.158.*** | 21.5.2009 20:33
tak z casti suhlasim, z casti ani nie. Je pravda, ze udavat dovod vypovede, asi nie je moc normalne.
Co sa vsak tyka odstupneho, tak tam to uz take lahke nie je. Ak pre teba robi niekto povedzme 3 roky a ty ho zo dna na den vyhodis, tak kym si najde pracu potrebuje z niecoho zit. Na to sluzi odstupne. Samozrejme odtial potial - zamestnanec by mal mat co to u zamestnavatela odrobene.
Ale system moze fungovat aj inak. Napriklad v Dansku je dana dost vysoka zakladna mzda, ktoru zamestnavatel musi dodrziavat. Naoplatku ma pravo vyhodit zamestnanca s ktorym nie je spokojny pripadne ho nepotrebuje v podstate hned. Bez vypovednej lehoty, bez odstupneho.
Lúmenn z IP 90.177.251.*** | 22.5.2009 10:11
Musím říct, že tenhle článek je konečně o něčem - přednášíš v něm svůj názor a velice dobře ho podáváš. Z velké části s tebou souhlasím, jakožto zaměstnavatel bych asi brala takový zákon všemi deseti. Má to ale pár háčků - jde o třeba o to, že ne všichni lidi jsou dobří a dobře se s něma pracuje. Takže někdo, kdo je výborný zaměstnanec po pracovní stránce, si nesedne se šéfem a ten ho bez udání důvodu vyhodí. Nebýt tohoto zákona, nešlo by to a muselo by se to řešit oklikou, přes odstupné atd. ale takhle tento zákon otevře cestu nenávisti mezi lidmi, popřípadě si tak šéfové budou moct řešit osobní účty s podřízenými přes výpovědi. A to moc dobře není;)
xxx z IP 81.200.48.*** | 22.5.2009 17:42
Ma 3 mesice zkusebni dobu, pak muze dat na 1 rok smlouvu az pak na neurcitou.... Nevidim duvod proc menit zakon. Jen nahraji podnikatelum jak zamavat se zamestnanci. Zname se Cesi ne? smile
dodin z IP 85.160.89.*** | 22.5.2009 21:29
Kalužo, letos jsou velký sucha, ať nám klučiku nevyschneš. smile
Rccola z IP 213.180.61.*** | 23.5.2009 09:34
Všechno je nakonec stejně jen na dohodě zaměstnavatele a zaměstnance.Když chci někoho vyhodit,tak jen nesmím být línej si ten důvod najít.V některých případech to  řešímě tak,že je jednodušší na své zaměstnace nadávat a trpět jejich nedostatky než hledat někoho novýho a ten může být nakonec ještě horší.Takže souhlasím zaměstnanec i zaměstnavatel mají mít stejné právo.Jestli zaměstnanec může skončit ze dne na den,ten slušnější do měsíce,tak proč by to nemohl udělat zaměstnavatel? Přeju zdraví a žádný stressmile
student z IP 85.13.78.*** | 24.5.2009 10:34
No ale co když se najde nějaký zamestnavatel-hajzlík, který tohoto nového pravidla bude vesele zneužívat?? ...to asi taky nebude úplně v pořádku, zaměstnanci by také měli mít jakousi jistotu, že i druhý den mohou přijít bez obav do práce!

Ono by možná stačilo upravit současný zákon a místo 5-měsíčního odstupného (celkově) to snížit a člověk snaživý si novou práci najde, i kdyby nebyla podle jeho představsmile
pepe z IP 79.98.73.*** | 8.7.2009 09:17
Jenze zamestnanec muze zmenit zamestnavatele, ten ho take plati, tak ma snad prece pravo vybrat si koho bude zamestnavat.
lib z IP 78.102.98.*** | 25.5.2009 02:04
Povinné zaměstnávání zaměstnanců se kterými zaměstnavatel nehodlá dále spolupracovat ( a to z jakýchkoliv důvodů)
je stejně absurdní jako právo první noci v prvotním feudalismu
michal pešat z IP 217.11.253.*** | 25.5.2009 06:22
naprosto souhlasím, jsem živnostník - student, takže si užívám obou dvou stran, jak brigády a zaměstnání, tak zaměstnávání pracovníků a s výpovědí bez udání důvodu nemám problém, lidé přeci chodí do práce proto, aby pracovali a za tuto práci mají být odměňováni. Pokud nepracují, nemají nárok na odměnu ani na žádné dávky!!! Nárok na sociální dávky a další podporu by měli mít pouze důchodci, maminky/otcové na mateřské a těžce invalidní, přičemž u půlky republiky by bylo potřeba přehodnotit znova invaliditu, ale to jsem se dostal zase k úplatnosti lékařů a další české špíně ....smile
Sofi z IP 89.190.72.*** | 25.5.2009 09:53
je vidět že se blíží volby, není nad to rozdmýchat emoce a přito si nevidět na špičku nosu.
je úplně jedno která z velkých stran bude tvořit zákony dokud všichni budou vidět svět jen přes své já a dál už ani ťuk. -)
jediná cesta jak z toho všeho ven, je spolupráce.
dokud se tohle nenaučíme, je všechno marné. -)))
Coro z IP 85.71.124.*** | 31.5.2009 19:49
O opravdu šikovné a snaživé lidi je nouze, tito lidé se nemusí bát o práci. Co to je za lži? Mohu ti přinést mnoho důkazů, že profesionalita ve firmách (například Billa) je nežádoucí. Lidi, převážně nad třicet let, jsou masově vyhazovaný stylem, který připomíná mafiánské praktiky. Zaměstnavatel zaměstnance zastrašuje, terorizuje a snaží se je nahradit mladou, hloupou generací. V kolektivní smlouvě se nechávají podepisovat takové věci, že je nemožné se vyhnout porušení smlouvy. Stačí přijít ze svaČINY O MINUTU POZDĚJI, nebo si přinést z domova chleba namazaný máslem a neoznámit to, hned jste obviněn z krádeže. Dokažte, že jste si ten chleba přinesl z domova.
nemám rád kapitalistickokomunistickou špínu,
coro.pise.cz
Jirka z IP 81.201.48.*** | 24.6.2009 20:41
Ty odesáckej kryple.Práce není pokud nemáš známého.
Čumím denně na Internet,obden do Prahy.Na každé místo
50 zájemců.Mám maturitu,ale je mně k ničemu,je mně 54,
asi jasný.Podporu nemám,souběh.Mám zdravotní problémy lékaři na mě serou.To za to že jsem 30 let platil
sociální a zdravotní.To díky vám odesácký kriplové.
Internet je oranžový jestli sis toho skřete nevšiml.
Po podzimních volbách bude mít parlament pouze dvě barvy rudou a oranžovou,to si buď jistej!!!!!!!!!!!!!!!
DrBob z IP 213.249.139.*** | 31.7.2009 14:27
Zadny pracovni zakonik nemuze uspokojit zamestnance i zamestnavatele na 100 procent. Zamestnavatele by meli mit pravo si vybrat kdo pro ne bude pracovat, ale zamestnanci zase jistotu, ze kdyz delaji tak maji sve misto a odmenu. Mam firmu v Anglii a novym zamestnancum davam 6 mesicu zkusebni doby se 14 denni vypovedni lhutou. Kdyz vyzdrzi rok, maji narok na 1 mesic vypovedni lhuty a 1 mesicni plat. Druhym rokem se to zvysuje na 2 mesice lhuty a 2 mesicni platy. Tak to jde az do 3 let. Ten kdo dela dobre a zaslouzi si odmenu dostava alespon nejakou jistotu, ze ma u me praci. Jeste se mi nestalo, aby se nekdo pretvaroval dele nez rok. A kdyby se to nekomu nelibilo, tak si muze jit stezovat treba kralovne! Co treba podobny system zavest v Cechach? Je to kompromis pro obe strany.
Petra z IP 89.176.9.*** | 27.11.2009 15:02
Dobrý den pane magistře, omluvte mě, ale musím reagovat na Váš článek. To co píšete má dvě stránky mince. Já jsem člověk, který má hodně pracovních zkušeností a taky mám za sebou pět let VŠ vzdělání. Bohužel, v posledním zaměstnání jsem trefila na svého zaměstnavatele, který mě vyhodil v průběhu tří měsíců bez udání důvodu. Jen proto, že to dle zákonníku práce může udělat. Myslíte, že je to správné? Ten člověk nebyl schopen mi to ani říct do očí, protože mi neměl co vyčíst a neměl ani důvod mi vyhazov dát. Do dnešního dne nevím proč to udělal. Když jsem s ním chtěla o tom mluvit, tak mi nebral telefon a o schůzku nejevil zájem. Chápete to? Já bohužel ne. Jediné štěstí, které já mám na rozdíl od jiných lidí, že si práci najdu jinou a lehce. Zatímco lidi, kteří nemají tolik štěstí, protože nemají VŠ, ale pracují, dělají všechno pro svého zaměstnavatele a on by je takhle surově vyhodil.... tak nevím, zkuste si to sám představit.. A k tomu ještě ten člověk musí živit děti a manželku na MD. Umíte si to představit? Asi moc ne, že? Protože vy jste strašně šikovný a máte vystaráno. Ale ne všichni pane magistře, mají to štěstí. Takže to, že jsme si to odsouhlasili do zákonníku práce, je totální neštěstí... jenže to vy nevíte a nikdy nepochopíte. Přeji Vám, ať to nikdy na svém životě nepocítíte, přeji Vám jen a jen úspěchy, o kterých tady píšete. Ale myslete taky na lidi, kteří tolik štěstí jako vy nemají. Děkuji za projevení mého názoru.
Lucie Šarmanová z IP 80.188.75.*** | 10.12.2009 16:43
Do jisté míry souhlasím s tím, že by to jistě pomohlo trhu práce, ale jak k tomu pak přijdou ti zaměstnanci, kteří pracují, práce je baví a jen pro osobní spor se zaměstnavatelem budou vyhozeni. V mém případě, pokud by to bylo možné, vyletěla bych jako namydlený blesk...a to, troufám si říct, co se týče práce, dělám ji velmi svědomitě, pečlivě a navíc mne baví.
Tomáš z IP 77.48.213.*** | 26.3.2010 03:14
Nemáš ten tvůj titul náhodou z Plzně? Věřil bych tomu. smile
Tomáš z IP 77.48.213.*** | 26.3.2010 03:16
A jestli ty buduješ nějaký hodnoty, tak já stavím vzdušný zámky na Marsu smile
jana z IP 90.176.96.*** | 24.9.2010 10:46
Mám dojem ,že zde píší převážně lidé,co se realizují v oboru menegment,sowtveroví poradci a jiní na pozicích vedoucích.Ale co zaměstnanec,který je sice zodpovědný,pracovitý,flexibilní,ale je například na pozici THP a je mezi mlýnskými kameny.Na jedné straně je výroba, na druhé emonomové,kteří si myslí,že všechno se dá spočítat .A tento člověk je najednou  jako obtížný hmyz,protože se snaží vysvětlit oběma stranám,že nějaká forma kompromisu je nutná.Jenomže,vedení,které nepochopí,že ve výrobě vždycky nastanou nějaké nepředvídané situace,poruchy,a.t.d. a vše ,i když perfektně propočítané ,je najednou trochu jinak, se chce takového člověka zbavit.A jak to udělat,když si plní své povinnosti,je zodpovědný......? Tak nyní to půjde bez problémů:výpověď bez udání důvodu.Co z toho plyne? Že by pomohlo:mlč a nic se ti nestane?Nepomůže nic,protože kdo bude chtít,vždy si najde něco ,aby se vás zbavil!Můj názor je ,že každá strana,zaměstnavatel i zaměstnanec ,by měly uvádět důvod výpovědi.Patří to k základnímu kodexu slušného chování,ale někdy si připadám jako mimozemšťan.Asi se už nenosí být slušný a chovat se trochu kultivovaně.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel deset a pět