Pochop politiku za pět minut

Napsal Mgr.Radovan Kaluža (») 8. 5. 2010 v kategorii politika, peníze, přečteno: 5386×

Politika, je o tom, jak velkou kontrolu nad námi bude mít vláda. Nejsem politolog, a tak se pokusím to vysvětlit lajcky, i když jak jsem zjistil slovo politka lze velice špatně definovat. Je levice špatná, pravice dobrá, popřípadě naopak ? To je to co máme někde v sobě zafixováno a většinou nevíme ani proč.

Spektrum

Levice - socialismus

Socialismus neuznává osobní vlasnictví, všechno je všech. Pokud se rozhodneme pro socialismus, tak chceme ať se o nás postará stát. Chceme ať nám stát zaručí důchody, práci a ať nám dá všechny sociální jistoty. Stát potřebuje více úředníků, potřebuje vybrat více na daních aby nám tu sociální bezpečnost mohl zajistit a má mnoho regulací.

Pravice  - kapitalismus

V kapitalismu lidé mají své domy, své firmy a své hospůdky. Stát se o lidi až tak moc nestará a je jen na člověku co se svým životem udělá. Stát nepotřebuje tolik úředníků, tolik regulací a nepotřebuje ani vybírat vysoké daně.

Socialismus  - rovnoměrné rozložení chudoby

Za socialismu jsou všichni chudí - politik nám slíbí  peníze (13.té důchody, větší mateřské, vše zdarma atd...) ale aby ty peníze měl, musí nám je nejprve sebrat na daních, a proto nám sebere většinu peněz co si vyděláme a s těmi potom hospodaří (má nás zabezpečit co nejlépe). A zde je ten hlavní problém. Stát hospodaří s cizími penězi, je jasné že pokud peníze nejsou naše, budeme se k nim chovat jinak , budeme je utrácet neefektivně. Rovněž, stát potřebuje pokrýt výdaje na to množství úřadů, co spravuje.

Vládá hlásá, že peníze sebere těm bohatým na daních a čím více jim bere, tím více demotivuje podnikatele pracovat a zaměstnávat lidi. Nakonec podnikatelé se na to vykašlou, firma se přesune do země, kde podnikání přijatelnější a nebo nemůže zaměstnat tolik lidí a lidi propustí. Ve výsledku jsou na tom nejhůře voliči levice, kteří o práci přijdou a vláda nevybere tolik peněz kolik potřebuje a tak jim nemůže dát to co slíbila (13.tý důchod, vše zdarma, vyšší mateřské, porodné ... ).

U nás byl socialismu vynucen silou (1948-1989). Vládla pouze komunistická strana a nebyla zde jiná strana. V té době zbohatnout  nebylo možné, člověk je placen za své postavení  (každý měl platovou třídu) a nikoliv za to co opravdu udělá pro společnost.

Kapitalismus  - nerovnoměrné rozložení bohatství

V kapitalismu existují velice bohatí, bohatí, ale i velice chudí lidé. Pravicové vlády jediné co mají slibit, je to že nás nenechají umřít v případě že o vše přijdeme. Jinak jak se budeme mít závisí jen na nás. Je logické že kapitalismus může narozdíl od socialismu fungovat. Představme si, že  jsme vedoucí hospody. Náš plat za soalismu bude dán nějakou tabulkou a budeme dostávat 20 tisíc  a bylo jedno jestli se snažíme a nebo ne. Pokud hospoda bude naše, je zřejmé že se budeme více snažit. Ano nemáme sociální jistotu 20 tisíc měsíčně, ale můžeme si vydělat i 100 tisíc, pokud se budeme opravdu snažit, budeme vymýšlet jak být lepší ne konkurence.

Jak to funguje u nás 1993-2009

U nás nemáme převahu pravice a nebo levice. Vždy je to zhruba vyrovnané, přesto se u nás vystřídaly vlády pravice (ODS) a levice(ČSSD). Srovnejme si jaký měly deficit (tedy o kolik narostl státní dluh) a jak se pohybovala nezaměstnanost. Rok 2009 jsem vynechal, zde byla ČR poznamenána krizí a úřednickou vládou.

 

Státní deficit
Deficit

Nezaměstnanost
Nezamestnanost_2

A jak to "skvěle fungovalo" předtím

Není asi nic novým že mezi lety 1948-1989 byla zde silou prosazena vláda jedné strany. Vládla silně levicově orientovaná strana (komunisté) . Připomeňme si tu dobu. A zamysleme se koho tento rok zvolíme. Stát se o nás opravdu staral. Všichni jsme museli být sociálně smýšlející, nikdo neměl právo na to aby řekl svůj názor. To co jsme studovali a to co se vyrábělo záleželo na státu. Stát určoval co potřebujeme, ať už od toho kolik vypijeme mléka až po kolik aut si koupíme. V kapitalismu pouze volný trh určuje co potřebujeme, ale v socialismu se vyrábělo podle plánu. Nakonec jsme na pultech měli zboží, o které nebylo zájem (ale politici si mysleli že ho potřebujeme) a za to chybělo zboží, které jsme chtěli.

Za socialismu byl každý zaměstnán, i přesto že práce neměla žádný výsledek. Tradoval se takový vtip

1. Každý je zaměstnán.
2. Přestože je každý zaměstnán, nikdo nepracuje.
3. Přestože nikdo nepracuje, plní se plán na 103,4%
4. Přestože se plán plní na 103,4%, nikde není nic k dostání.
5. Přestože nikde není nic k dostání, každý má všechno.
6. Přestože každý má všechno, všichni kradou.
7. Přestože všichni kradou, nikde nic nechybí.

A na závěr malý citát o komunismu (socialismus)

Komu se pletou výrazy socialismus a komunismus (je idea,vyházející ze socialismu), nechť se podívá do wiki.

"Nevěřím,že se jednou podaří proměniti svět v jedinou velkou jídelnu a noclehárnu pro lidi, zbavené všeho, co by jim patřilo, bydlící ve městě tak jako pes ve stepi, že jednou bude chodit člověk v kalhotech, poskytnutých mu státem, a smrkati do státního kapesníku."Ferdinand Peroutka (1895-1978)

 

Štítky: volte ODS
Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Vojta z IP 88.146.207.*** | 8.5.2010 22:09
Zajimavej clanek. Ja se sice o politiku nezajimam a dokonce jeste nemam pravo volit, protoze mi jeste nebylo 18, ale tenhle clanek je zajimavej. Akorat mi prijde, ze neprimo/primo nabada k tomu aby jsme volili pravici. Ale ono je to asi dobre, protoze podle toho co vim, mi prijde pravice lepsi nez levice.
Mgr.Radovan Kaluža | 8.5.2010 22:13
ukazuje rozdíly mezi pravicí a levící, popisuje výhody levice , pravice i jejích nevýhody
KRISTOF z IP 62.177.97.*** | 8.5.2010 22:14
Vojto, to tak má být. Já, po vyprávění od mých rodičů, bych se nikdy nechtěl dostat do socialismu. Ty dlouhé fronty, nedostatek ničeho, práce hodně, málo kvality a tak dále.....................
0ja z IP 90.176.81.*** | 12.5.2010 14:39
moc jsem nepochopil první graf - diktatura je jak pravicova tak levicova
anarchie je jednoznačně levicová
Toňýk z IP 93.99.5.*** | 12.5.2010 21:57
Jo, jen  víc takových promodralých demagogů. Nevím jakou zkušenost by měl volič ještě dostat. Dvakrát se ODS mafiánskými metodami dostala k moci, dvakrát byla vyhnána svinským krokem. Se svými předky z řad fašistických kolaborantů, kteří přešli elegantně do KSČ a posléze do ODS jen proto aby byli u koryta a mohli svojí promyšlenou propagandou oblbovat veřejnost a drancovat státní rozpočet a pak to svádět na zadlužování budoucí generace!
Squad_leader z IP 89.102.179.*** | 8.5.2010 22:19
Asi nejkvalitnější článek na radovan.bloger.
Mgr.Radovan Kaluža | 8.5.2010 22:20
děkuju, přece jenom se snažím lidi přijmout k pochopení politické scény a zamyslet se jestli volit politiky, kteří za jediné sliby mají rozhazovaní peněz, které seberou lidem na daních
J.F. z IP 88.101.152.*** | 8.5.2010 22:34
Měl by jste se opět věnovat opět večírkům a politiku přenechat raději někomu jinému.Článek je plný zavádějích informací a nepřesností.
A socialismus u nás opravdu nebyl vynucen s puškami v ruce,v té době to bylo dokonce i podle ústavy viz Ústav pro soudobé dějiny AV ČR abicko.avcr.cz/cs/2008/2/04/nastup-komunisticke-totality-v-ceskoslovensku.html ,jen "demokraté" neveřily že by mohli být komunisté něčeho takového schopní
Mgr.Radovan Kaluža | 8.5.2010 22:40
a kdo nesouhlasil se se socialismem, tak co se mu stalo (např. milada horáková)
J.F. z IP 88.101.152.*** | 8.5.2010 22:57
A kdo dneska nesouhlasi s "demokracii" tak co se mu stane co?Vítěze se opravdu nikdo neptá.A kdyby jsme dnes měli nahodou třeba environmentalismus, tak zas pujdou sedět třeba konverzativci.Vždy se odstrčí ten který se nehodí a dělá rámus,nehledě na míru demokracie.Dělalo se to,dělá se to stále a ještě hodně dlouho se to dělat bude
Mgr.Radovan Kaluža | 8.5.2010 23:00
Kdo dneska vyjádří svůj názor, tak se mu nestane nic. V minulosti nemohl vycestovat, studovat, byl zavírán atd...
J.F. z IP 88.101.152.*** | 8.5.2010 23:31
Kdo dneska vyjádří svůj názor, tak se mu nestane nic.
To je stějně hodnoté tvrzení jako :"Komu neprokáží vinu,nepůjde do vězení".Vlastně je to pravda,na první pohled to taky tak funguje, ale přiznejme si ,že realita je mnohokrát velmi odlišná.
wasza z IP 83.240.68.*** | 9.5.2010 01:09
Opět se ve Vás mimořádně projevuje demagog. Chcete mi namluvit, že se opravdu myslíte, že za reálného socialismu byla svoboda slova na stejné úrovni a že nyní je protichůdný názor potlačován stejně intenzivně jako za vlády KSČM? Nastudujte si prosím historii a potom se k něčemu vyjadřujte.
Mgr.Radovan Kaluža | 9.5.2010 04:03
myslím, že před 30 lety s tímto blogem, bych velice rychle skončil někde v nuceném táboru, tak jako desetitisíce jiných

vedle máme souseda, co si dělal vysokou školu, až po revoluci, nesouhlasil s režimem, dal to mírně najevo a byl problém na světě
kaluzovic z IP 82.209.8.*** | 11.5.2010 14:30
Radovan má pravdu !
Mgr.Radovan Kaluža | 11.5.2010 14:31
Myslím že ohlasy jsou tedka hodně pozitivní na tento článek.
Mgr.Radovan Kaluža | 11.5.2010 14:33
Tak tak, hlavně ne komouše a paroubka.
Lukáš Losovský z IP 89.29.121.*** | 12.5.2010 13:01
Dnes za muj názor nám nic nikdo neudělá? A co legitimace takovýchto lidí na mitinzích sociální demokracie? Sociální demokracie je špína stejně jako komunisti a obojí se měli po pádu režimu zakázat.
Lukáš Losovský z IP 89.29.121.*** | 12.5.2010 13:02
Dnes za muj názor nám nic nikdo neudělá? A co legitimace takovýchto lidí na mitinzích sociální demokracie? Sociální demokracie je špína stejně jako komunisti a obojí se měli po pádu režimu zakázat.
KenedZ z IP 89.102.99.*** | 21.7.2010 01:07
Aha Lukáši, takže kdyby u vlády byla čssd, nebo ksč, tak stejně tak jako to bylo v komunismu, by asi zakazovaly ostatní strany a staly by se monopolem  (čili by změnili ústavu). Vy jakož to volič pravice, přece víte, že jen ten váš směr je JEDINĚ správný a proto tvrdíte,že komunisti i čssd měli po převratu zakázat. Super, čili tímto svým posledním výrokem se chováte stejně jak ti vaši čssd, či ksč, ti také zakazovali! Vy máte spíše myšlení totalitárního a despotického směru, uvědomte si to!

A K CELEMU TOMUTO ČLANKU: Je naprosto demagogický, propagandistický a nechutně bagatelizující. Pravice - dobro, Levice - zlo.  Ano Radovane, ty by jsi se asi rád dostal mezi elitu (proto volič pravice), jenže elita má takovou fin.úroveň, že nepotřebuje vůbec sociální stát. Tudíž má své služebníky ve všem co potřebuje (sluhové, lékaři, řidiči atd.) Do to ho máš myslím ještě dost daleko. Měl by sis také uvědomit, že zrovna ti hanební levicoví občané si v minulosti museli vybojovat: volební právo, pevnou pracovní dobu, všebecnou lékařskou péči, školství pro všechny, odbory atd.. Pravice ta stála vždy na straně kapitálu, sobectví a individualismu.
wasza z IP 83.240.68.*** | 9.5.2010 01:10
Radovane, já oceňuji tvoji snahu. Je hezké, že se snažíš přimět lidi aby uvažovali o politice. Má to ale jeden háček. Evidentně píšeš o něčem čemu zdaleka nerozumíš. smile
Mgr.Radovan Kaluža | 9.5.2010 12:20
zatím jsem na ten článek slyšel jen pozitivní ohlasy, čemu přesně nerozumím, popřípadě uved kde jsem  napsal nepřesnost
Dušan z IP 94.113.205.*** | 9.5.2010 12:27
Radovane, nevšímej si ho. Ten článek je velice dobře pochopitelný.  Zřejmě WASZA je komunista a nyní bazíruje na slovíčkách.
wasza z IP 83.240.68.*** | 9.5.2010 18:46
Dušane, já rozhodně komunista nejsem a myslím, že to dostatečně dokazují i moje reakce na zdejší příspěvky.
Radovane, v žádné konkrétní nepřesnosti to není, ale celý ten článek je postaven na mimořádném zjednodušování a zobecňování, které hraničí s demagogií (i když pravicové smile
Občanka z IP 85.119.89.*** | 10.5.2010 17:58
Ba,ba. Nic není jen černé nebo jen bílé. A to si pan Dušan vážně myslí, že pravice dovolí lidu, aby si vládl SÁM - tedy projevoval svoji vůli prostřednictvím referend v PŘÍMÉ DEMOKRACII? (tedy referend na všech úrovních počínaje městy a vesnicemi až po volbu prezidenta?!?) Pravda, Věci veřejné praktikují  přímou demokracii od svého vzniku prostřednictvím NETu, ale kdo ví, jak se k ní postaví, pokud se dostanou do parlamentu. A ODS má demokracii přímo v názvu, ovšem víme, jak s ní doposud zacházela.... Politikům, zlodějům, tunelářům, korupčníkům a dalším zbohatlíkům se demokracie rozhodně nebude hodit do krámu a solidarita bohatých s chudými už asi vymřela. Nebo si, pan Dušan myslí, že snad jakákoli tvrdě pravicová strana, která by se dostala k moci , bude mít zájem o zastavení toho děsivého rezevírání nůžek mezi bohatými a chudinou, o zastavení růstu nezaměstnanosti a zvyšování počtu bezdomovců? Cha, politikům jde jen o to, dostat se k lizu. Radek John tvrdí, že mu jde o lid, tož uvidíme.... ODSákům už nevěřím ani pozdrav a Švarcnberk je nastrčená figura zahraniční lobby ovládající přes energetiku, farmacii a peněžnictví již celý svět. To je ta pravá globalizace. Takže, doufám, že v nadcházejících volbách každý použije svůj VLASTNÍ MOZEK A INTUICI a nenechá si nakukat volbu podobnými Dušany, Mádly, Issovými aj. Drtivá většina obyčejných lidí vyrostlá za socialismu si, myslím, neuměla představit, že by mohlo být hůře. Ale může, Pravda, záleží na každém, jaký život si pro sebe naprogramuje bez ohledu na to, co se děje kolem. Ale program založený jen na vlastním prospěchu je vždy dvousečnou zbraní. Howgh
Jakub Černý z IP 85.71.117.*** | 9.5.2010 12:35
Anarchie jako extrémní pravice mě opravu pobavila smile
V celém vašem článku vidím jednu obrovskou nepřesnost, politické rozložení je do 2 dimenzí (Politické a ekonomické) ne do jedné přímky zleva do prava.

Kromě levice a pravice se totiž scéna rozděluje na liberální a autoritativní.

Anarchie je extrémně liberálně levicový směr, který nechce žádný stát.
ČSSD se v této křivce pohybuje uprostřed a sociální demokracie obecně jsou spíše centrálně pravicově autoritativní strany.

Pravicová diktatura je samozřejmě také možná (Hitler byl středový diktátor, Pinochet pravicový diktátor).

Současný souboj "levice" a "pravice" je ve skutečnosti jen divadýlko které členům těchto politických stran má zajistit teplé křeslo a moc. S ničím co tu píšete to nesouvisí.

Ale je pravda, že, především mladí mají dnes "IN" být rpavicoví pro dokreslení image "ruzoného" člověka.
Mgr.Radovan Kaluža | 9.5.2010 12:50
Rozdělení na pravo a vlevo je zde jen pro představu. To rozdělení jak uvádíte není jen na liberální a autoritativní směr, taky nění úplně přesné. Je toho mnohem více politicke-spektrum.navajo.cz/ . Ale to opravdu jsem nechtěl extra odborný článek. Zřejmě jste nepochopil nadpis. nevadí.

Článek připoměl,jak to vypadá, když se omezuje svobodný trh a jak se žilo v komunismu.

Zřejmě jdete volit Paroubka, takže rád si od vás poslechnu odkud vezme peníze na své sliby ?
Michal z IP 82.208.57.*** | 9.5.2010 14:40
Radovane, Jakub má pravdu. Ideologie nepopisuje linie Vpravo:vlevo ale graf se dvěma osami: Ekonomická a osobní svoboda (tzv. nolan chart  3.bp.blogspot.com/_klxRPEKq4eo/ShMFRUlkUXI/ AAAAAAAACY4/L5_nU2hjWR8/s320/Nolan-Chart.gif). 

Ještě nemám volební právo, ale jsem členem modrého týmu a chtěl bych všechny ujistit, že "rudá svině" nejsem. Ale ten článek je opravdu dost nepřesný. Ale jsem rád, že má tolik pozitivních ohlasů. Volme strany, co to s námi myslí dobře (ODS a TOP09), i když se nedají dělit na levo/pravo smile

Michal
Jakub Černý z IP 85.71.117.*** | 10.5.2010 06:35
Paroubka určitě volit nepůjdu, považuji ho ale pouze za hloupého populistu, nesouhlasím ale s tou negativní kampaní na něj, která rozděluje půlku národa na ty co ho ze srdce nenávidí a druhá ho zas považuje za nějakého superhrdinu ... řekl bych moc povyku pro jednu svini.

Co je mi ale ještě víc proti srsti je propaganda, černobílé vidění světa. Naprosto volný trh je nereálná utopie, stejně jako čistý komunismus. Téměř všechny strany zastupují kombinovaný model trhu regulovaného státem. Rozdíly mezi ODS a ČSSD se rozmazávají před volbami, strašení lidí ze státního dluhu (který patří k 6 ti nejmenším z celé EU) je prostě populismus jako prase a důvod je jenom aby si soudruzi z ODS zase urvali nějaké to křeslo a mohli vesele krást dál.

Ještě nejsem plně rozhodnut komu dám svůj hlas, rozhodně to ale nebudou "političtí dinosauři" ČSSD a ODS smile
Jindřich z IP 89.176.77.*** | 9.5.2010 14:11
Podle tebe je ultra pravice anarchie ? To snad ne, NE?!? Ultra pravice je právě  diktatura jako řemen !!! Naopak ultra levice, může být buťto diktatura a nebo anarchie (to je ale spíše utopistická verze)
Michal z IP 82.208.57.*** | 9.5.2010 14:43
Vůbec ne. To se snaží tvrdit levice spolu v balíčku jejích dalších lží. Ultrapravice neexistuje: Všichni světoví vůdci byli levicoví (Je mi špatně, když Paroubek nazývá nacisty ultrapravicí: Proč si asi myslí, že se označují za národní SOCIALISTY?).

Na obecném (ikdyž nepřesném) rozdělení vlevo/vpravo je anarchie opravdu úplně napravo. Maximální ekonomická i osobní svoboda.
Jakub Černý z IP 85.71.117.*** | 10.5.2010 06:43
NSDAP byla ve skutečnosti opravdu mírně pravicová strana, která jen prosazovala vládu (velice) tvrdou rukou.

Ekonomická svoboda neznamená osobní svobodu, to jsou dvě na sobě naprosto nezávislé hodnoty ... i když současná civilizace degraduje všechno na peníze, což je smutné ...
Tomáš Novotný z IP 80.188.134.*** | 11.5.2010 09:54
Vida jaké se tu člověk dočte zajímavosti. Nebyl on Adolf Hitler nakonec komunista?
Adolf Hitler ve skutečnosti komunisty bytostně nesnášel, byli pro něho po Židech nejhorší nepřátelé. První koncentráky byly zřízeny už v roce 1933 a skončili v nich právě komunisté. Je pravda, že nacistická strana se jmenovala NSDAP - Nazional Socialistische Deutsche Arbeiterpartei (Národně socialistická německá dělnická strana) - ale to jméno bylo jen čirý populismus, který měl oslovit dělníky a nezaměstnané, jichž bylo po 1. světové válce ve Versailleským mírem zbídačeném Německu habaděj. On sám socialistické tendence některých svých spolustranníků potlačoval seč jen mohl. NSDAP za krajně pravicovou označoval už on sám - třeba ve své knize Mein Kampf. Není divu, že prvními vlivnými podporovateli NSDAP byli milionáři Thyssen a Krupp.
Každopádně mi připadá, že dělení stran na levici a pravici už se děje jen ze zvyku... Dobře to vyjádřil při jednání o nedůvěře vládě 1. 4. 2005 poslanec Miroslav Gebeníček:
"Až dosud nás totiž sociální demokracie (ČSSD) vždy dokázala přesvědčit, že modré programy totální privatizace, bezohledného omezování sociálních práv a metody politické korupce umí uplatňovat se stejným nasazením jako Občanská demokratická strana."
Michal Kurz z IP 82.208.57.*** | 20.5.2010 21:27
Celý Hitlerův režim byl čistý populismus! Proto národní SOCIALISMUS byl jeho podstatou.
***FI z IP 212.80.67.*** | 9.5.2010 16:10
Kalužnáku zanech te lobotomie smile pravda není pravo ani levá ,jed radši protahnout audi Islandským prachem .Je jedno jestl máš pravdu ,ser na to nepuučuj nemá to cenu ,kdo chce tak si  k tomu cestu najde a kdo ne tak chuj s ním .I kdýž s těch článkui mám pocity ,že snad nebyli nikdy fašouni a nikdy tu ODS nekradli .smile
Petr z IP 90.176.129.*** | 10.5.2010 11:13
Jak tě nemám rád Radovane, tak politické a hlavně ekonomické názory máme podobné pouze s tím rozdílem, že ty si myslíš, že tomu rozumíš, a já tomu opravdu rozumím smile
Třeba ten tvůj první graf - nemůže to být přímka, ale kružnice. Nahoře je střed, doleva levice, doprava pravice, a dole se ty dva extrémy (levice a pravice) spojují opět v jedno a to je velkej průser. Na levo extrém v podání Stalina, napravo extrém v podání Hitlera.
Správné je volit strany v horní polovině této kružnice a je jedno, zda nalevo od středu či napravo. Někdo chce, aby za něj rozhodovali druzí, bude volit levici. Pak jsou ti, kteří o svém životě chtějí rozhodovat z větší části sami a ti volí pravici. Řadím se stejně jako Ty do té druhé skupiny. Přesto neodsuzuji lidi, kteří volí na druhé straně.
Co je ale velký problém, že KSČM už je na hranici té horní poloviny kružnice a ČSSD ji hodně dohání a to mě děsí.
Mgr.Radovan Kaluža | 10.5.2010 11:42
Rozdělení na pravo a vlevo je zde jen pro představu. To rozdělení jak uvádíte není jen na liberální a autoritativní směr, taky nění úplně přesné. Je toho mnohem více politicke-spektrum.navajo.cz/ . Ale to opravdu jsem nechtěl extra odborný článek. Zřejmě jste nepochopil nadpis. nevadí.

Ale rád ti dám prostor pro článek.
j@hn z IP 158.196.154.*** | 10.5.2010 11:39
Škoda, že díky zkurvenému volebnímu systému, za kterej můžem poděkovat největšímu zlu, které tuto zemi postihlo do Bílý hory - pravdoláskovci, humanitárnímu bombardéru a notorickému alkoholikovi Starýmu Veškrnovi - jsou volby degradovaný na pouhou kamufláž  sloužící k tomu, aby se furt stejná partička zlodějů pravidelně střídala u koryt. A je úplně jedno, jesli má ve znaku růži, třešně nebo modrýho ptáka. Kdo není úplně slepej, tak to přece nemůže nevidět. Už 20 let furt ty stejný xichty, který se co 4-6 let pravidelně střídaj u lizu. Jediní kdo z toho kolotoče vypadli buď chcípli (Lux), byli úplně blbí (krávopas Ruml), nebo si už nakradli dost (Stáník Grossů). Jak řiká jeden můj známej, kdyby volby měly moc cokoliv změnit, tak už je ti nahoře dávno zakázali. Takže se tu klidně hádejte, ale i po těchdle volbách zůstanem v úplně stejnejch KSČSSDODS sračkách ... akorát pár zelenejch a černoprdelnickejch přicmrndávačů nahradí lidi senilního knížete a Radka Johnů ... smile
Pavlína z IP 213.250.197.*** | 10.5.2010 11:52
Až mi přijdou letos lístky,Všechny si přečtu a vyberu stranu bez ohledu na to,jestli je favoritem nebo teprve začíná..pak si o ní zjistím ještě pár informací na internetu a pokud mě něčím neodradí,dám jí svůj hlas.Vím jistě,že nejsem jediná,kdo to tak dělá,protože strany které jsem dříve volila,nečekaně ve volbách uspěly..tedy to není úplně marné.
srdcervac.bloguje.cz z IP 82.208.33.*** | 11.5.2010 14:24
Až na to, že 90% článků píše pod nickem Radovana nějaký jeho spolupracovník, dobrý smile
huhuh z IP 138.63.201.*** | 12.5.2010 18:38
interpunkcni schopnosti autora potvrzuji kaluzovo autorstvi
Nika z IP 109.72.14.*** | 12.5.2010 19:20
lol a kde veme ODS keše? seš opravdu naivní samo že vše zaplatíme mysmilenikdo nesplní co slibuje a ODS to je nej sračka na světě jestli si myslíš že ne tvůj názor ale tak nemluv lži tady o jiných stranáchsmile a top09? chceš dát 231 miliard církvi? dej si jesmile
wafka z IP 90.180.207.*** | 16.5.2010 02:26
Mám rád ty co začínaj rozlišovat /jo´nebo nebo/... mezi dát a vrátit...smile
Miluse z IP 89.102.2.*** | 15.5.2010 13:19
Vyasi nemate roupama co delat,ze,radeji poradte lidem s duchodem 7,000Kc,vse si platit sam(a),z duvodu nemoci si nekde privydelat,toto RESTE a ne kraviny
jenda z IP 90.177.202.*** | 28.5.2010 10:13
dobry den
je mi 36 let, vzdelani vysokoskolske
a jdu volit  bolsevika
kdyz padli, bylo mi 17, a vsici jsme tenkrate jasali
byl jsem mlady, nadseny a dnes uz vim ze sveta blby a neznaly
QInfinity z IP 82.113.61.*** | 4.12.2010 04:29
Taky bych se chtěl podělit o dojmy apojmy to rozložení je velmi dobře pochopitelný model sic obecný ale pravdivý socani sou dobytci co je světem svět ovšem modrý ptáci sou někdy horší než komančové v jejich rozhodnutí typu akce hurá chybí promyšlenost a rozvahasmile demagogie to sice eště celé není ale občas se to dost  blíží jak řekl jakýsí člověk a komunisti v převlecích vládnou v klidu dál ano je demagogické hlásat demokracii a zároveń zakázat rudý prasata ale s ohledem na minulost to není horš než co ty naše prasátka dělají dnes a nám přímo pod nosem tohle je ale průser do kteráho sme spadly jak do otevřený jímky  tím že po nabuzení díky ktereému proběhl v uvozovkách pževrat lidé otupěly jak je vidět v grafech potom vše fumgovalo perfektně po ekonomické stránce asi dva roky pak lidé oněmněli a otupěly staly se znás ovešky ve stádu kterí poslušně následujou prasátka v čele a neuhýbaj z řad a když se jedna zaběhne s jiným názorem tak jí stádo opustí a tak se ovečka pomalu ale jistě vrací na konec řady a a klimbá vesele dál takže dokud si necháme srát na hlavu a určovat jak máme volit a koho!! tak budem cím dál víc šlapat ne vodu ale sračky, ve kterých se topíme je  třeba dát tem prasátků řádnej výprask aby nás opravdu pustily ke slovu anechaly nás prosadit dobré nápady a ne jen je nechat nakrmit nás tou iluzí ve které žijeme...smile


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel deset a osm