Tachykardie

Napsal Linki (») 29. 9. 2008 v kategorii o lidech, trendy, přečteno: 13137×
http://radovan.bloger.cz/obrazky/linki.bloger.cz/tachikona.jpg
Mnoho lidí pociťuje zrychlené bušení srdce, které je vyvolané fyzickou zátěží, ale co když pociťujete bušení srdce, aniž byste něco dělali? Můžete mít tachykardii. Tachykardií se označuje zvýšení tepové frekvence a je označován jako patologický jev. O tachykardii mluvíme, pokud je tepová frekvence vyšší než 90-100 tepů za minutu.

Jak se projevuje?

Může se projevit kdykoliv. Sedíte u televize, přepínáte programy a najednou cítíte tlak na hrudi, ztíženě se vám dýchá a vaše srdce buší jako byste běželi maraton. Tyto záchvaty nejsou většinou dlouhé, trvají od několika sekund po pár minut. U krátkého záchvatu těch pár sekund nebo minut budete muset přetrpět a navštívit v nejbližší době kardiologii. Některé záchvaty mohou být i delší a u takových by měla být co nejrychleji poskytnuta odborná lékařská pomoc.

/obrazky/linki.bloger.cz/tach1.jpg

Prohlídka u kardiologa

Prohlídky na kardiologii většinou vedou přes praktického lékaře, který vás na kardiologii doporučí. Přijdete do čekárny a jako všude jinde obvykle čekáte. Poté si vás zavolá sestra, která vás požádá, abyste se svlékli do půl těla. Lehnete si na postel, na zápěstí, kotnících a hrudi budete navlhčeni vodou a poté na tyto místa vám sestra připevní EKG. Po dobu zapnutého EKG musíte ležet klidně. Po natočení EKG se oblečete a sestra vám změří tlak. Pak jen čekáte, než si vás pozve do ordinace doktor.

/obrazky/linki.bloger.cz/tach2.jpg

V tomto bodě se návštěvy kardiologie začínají lišit podle problému. Většinou však se vás doktor zeptá na příznaky, jak dlouho bušení trvalo a jaký mělo charakter. Tyto otázky jsou obvyklé, ale těžko se na ně odpovídá, protože jakmile vám srdce začne zrychleně bušit, tak se první divíte co se to vlastně děje a nevšímáte si, jak dlouho bušení trvá a jaký má charakter. Pokud, ale zareagujete rychle a zvládnete odhadovat čas i tepovou frekvenci, tak odpovědět na otázku jakého charakteru bušení je, je velmi obtížně popsatelné. Málokdo dokáže bušení k něčemu přirovnat, někdy vám srdce buší v pravidelném rychlém tempu jindy pár rychlých tepů pár pomalých a zase smršť rychlých. Tyto pocity se mohou lišit podle zdraví a stáří člověka.

Jakmile si popovídáte s doktorem, který zkusí odhadnout, co je váš problém, tak vám udělá ultrazvuk. Svléknete se opět do poloviny těla a na hruď vám doktor nanese studící gel, po kterém jezdí části ultrazvuku, sem tak to trochu bolí, protože doktor musí na ultrazvuk tlačit. Pokud doktor neuvidí na monitoru žádnou vadu srdce, tak vás obvykle pošle na jiné pracoviště, kde vám nasadí Holter.

Holter

Holter je přístroj, který monitoruje váš tlak nebo puls během 24hodin. Možná si myslíte, že tento přístroj neznáte a nikdy jste jej neviděli. Pokud jste však na někom viděli přisáté přísavky na hrudi a bocích břicha, tak jste měli čest s Holterem anebo jiným monitorovacím zařízením. Spolu s přísavkami dostanete spoustu kabelů, které vedou od každé přísavky k malé krabičce. Tato krabička monitoruje váš tep nebo tlak, a pokud budete mít to štěstí a během 24hodin, kdy Holter máte, zaznamenáte tachykardii, tak zmáčknete tlačítko, které spustí větší citlivost nahrávání. Tento přístroj funguje na baterky, které si musíte přinést sebou na vyšetření. Dostanete ještě papír, na kterém vyplníte osobní údaje a budete do něj zapisovat hodinu a popis toho co děláte. Neměli byste nic vynechat.

/obrazky/linki.bloger.cz/tach3.jpg

Pokud dostáváte Holter poprvé, tudíž vaše problémy teprve začaly, tak s přístrojem budete pravděpodobně poslání na nějaký zátěžový test, aby se vyvolání tachykardie trochu pomohlo. Většinou jste vyslání na jízdní kolo, na kterém vám přilepí další přísavky a připevní na ruku pásek na měření tlaku. Tento zátěžový test trvá zhruba 20-30 minut. Délka trvání záleží na tom, jak rychle odpadnete únavou. Pokud tachykardie není vyvolaná, tak vám řeknou bohužel a půl hodiny jste se dřeli nadarmo.

Za 24hodin přístroj odevzdáte a čekáte na vyhodnocení, které zhruba do týdne obdrží váš kardiolog. Pokud se nějaký problém naměřil, tak kardiolog vám řekne, co vám je a jak dál budete postupovat. Pokud jste nic nenaměřili a tachykardie se vám budou opakovat, tak vás doktor pošle na jiné pracoviště, kde vám dají Kinga.

/obrazky/linki.bloger.cz/tach4.jpg

King

Pracuje na podobném principu jako Holter. Rozdíl je ale v tom, že nemáte na sobě žádné přísavky, pouze dostanete malinký přístroj, který je podobný tlustší kreditce. Tento přístroj se většinou svěřuje na měsíc, délka trvání může být však prodloužena dle potřeby lékaře nebo pacienta. Jakmile váš srdeční problém nastane, tak pouze přiložíte přístroj na hruď (sestřička vám ukáže kam a řekne jak přístroj ovládat) a vy zapnete nahrávat. Přístroj nahrává 30 sekund a můžete využít 3 nahrávky. Pak se domluvíte s doktorem, který vám přístroj zapůjčil a on si vás pozve a vyhodnotí nahrávku.

Dostanete několik papírů na kterých je nahrán váš srdeční rytmus. Vypadá podobně jako u EKG. Tento přístroj máte na měsíc či více, tak je velká pravděpodobnost, že tachykardii zachytíte. Jestliže jste tachykardii zachytili a z vyhodnocení jste se dozvěděli, že nahrávka byla správná a že, máte při záchvatu 280 tepů za minutu, tak nevíte, jestli být šťastní, že jste něco nahráli, anebo se položíte z té vysoké cifry. Výsledky odnesete kardiologovi a ten se rozhodne, co dál. Většinou vás pošle do nemocnice, která má velké kardiologické centrum.

Nemocnice

Pokud spadáte pod dětské lékaře, tak budete poslání do Prahy nebo Brna. Pokud jste dospělí, tak výborná pracoviště jsou v Praze a Třinci.

Dojedete do nemocnice, na informacích vám řeknou, do které části budovy máte zajít. Vyčkáte zase v čekárně frontu a přijdete pod ruku jinému kardiologovi. Ten vám udělá většinou stejná vyšetření jako kardiolog ve vašem bydlišti. Pokud máte méně štěstí, tak dostanete pár vyšetření navíc. Jedno z nich je jícní monitorování.

/obrazky/linki.bloger.cz/tach5.jpg

Před tímto zákrokem nesmíte nic jíst a pár hodin ani pít. Lehnete si na stůl, sestra vám nastříká do krku nechutně hořkou tekutinu, která vám umrtví krk. Pak následuje vložení dlouhé hadičky, která má na konci malou hlavičku do vašeho krku. Myslím, že každý z vás si umí dostatečně představit, jak nepříjemné to může být. Bohužel to nejhorší není stále za vámi, aby se tachykardie vyvolala, protože cizímu doktorovi výsledky z Kinga nestačí a potřebuje si je ověřit sám, tak vám pustí do hadičky dávky elektrického proudu. V tu chvílí cítíte v celém těle každou tepnu, žílu, cévu, prostě vše, co tam máte. Dávky proudu se mírně přidávají podle toho, jestli to s vaším srdcem něco dělá nebo ne (nikdy nedostanete 220, maximální hodnotu ten přístroj měl cca 20-30). Jakmile je tachykardie vyvolaná, tak pacient si toho většinou nevšímá, protože cítí každou cévku těle a nějaké bušení je proti tomu maličkost. Doktor po chvíli konstatuje: Ano, opravdu tachykardii máte.

Pak vám hadičku vytáhnou a doktor vám napíše zprávu pro lékaře ve vašem bydlišti, kterou mu opět dovezete. Pokud tachykardii opravdu máte, tak doktor v nemocnici vám nabídne několik řešení.

1.Nechejte to tak

Tachykardii necháte tak a přetrpíte si ji. Můžete se přemístit do polohy, ve které vám tachykardie nevadí nebo se zastaví. Většinou je to v sedě, leže, ale ani klik nebo stojka nejsou prý výjimkou.

2.Vagové manévry

Zní to prapodivně, ale tato možnost je nejjednodušší. Tachykardii dál neřešíte, a když na vás přijde, tak se jí snažíte pouze co nejrychleji zastavit. Zastavuje se většinou tím, že se nadechnete, zadržíte dech a zatlačíte, dá se to přirovnat pocitu tlačení na záchodě při vykonávání vaší potřeby. Na každého tyto manévry působí jinak a ne každému mohou pomoci. Můžete tlačit jako o život, ale tachykardie skončí, až ona bude chtít.

3.Operace

Pokud vaše tachykardie bude vysoká, třeba těch 280 tepů za minutu, tak vám oba doktoři budou doporučovat operaci - Katetrovou ablaci. Touto operací se podle lékařů vaše problémy zcela vyřeší a zmizí. Po operaci byste s tachykardií neměli mít problém. Pokud se pro operaci rozhodnete jak probíhá Katetrová ablace ?
Facebook Twitter Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
chorche z IP 195.189.142.*** | 29.9.2008 12:55
Vlastní článeček? Gratulace. Ta poslední fotka se smějící se setřičkou je kůl, jako by říkala hele doktore, už zase jste ho zabil.
Linki | 29.9.2008 18:30
Ta fotka je ze stránek fakultní nemocnice Brno, já ji nedělala.
chorche z IP 195.189.142.*** | 29.9.2008 19:08
V klidu, ja vím, že není kradená. Jen jsem chtěl naznačit, že mě rozesmála páč na mě se sestřičky nesmějí, podlamují se jim kolena a divně vrní.
Linki | 29.9.2008 20:06
Vrní? Čím to? :P

Abych řekla pravdu, tak sestřičky v fakultce v Brně jsou úplně jiné, než máme v Ostravě. Jsou starostlivé, dokážou podpořit a rozdávají úsměvy na každou stranu, jako by je ta práce bavila. V Ostravě jsou sestřičky v nemocnicích většinou protivné, teda aspoň na mě.

chorche z IP 195.189.142.*** | 29.9.2008 23:08
Na jihu byla vždycky jiná kultura. Sestřičky si tam po práci zajdou do vinných sklípků, při cimbálovce popijou vínko a jak známo víno roztahuje nohy. Do práce pak chodí nabité energií a v dobré náladě, protože ví, co je zase čeká po práci. To u nás na severu vycházejí ze špitálů po přesčasech utahané do smradlavé a šedivé Ostravy plné kriminality a jejich rychlé kroky vedou do nákupních center, aby uspokojily hlavně manžely, kterým při domácím gaučingu náhle došlo pivo.

A proč vrní? To je jednoduché. Hážu na ně vyzývavé pohledy plné chlípných návrhů. Asi jsem se zapomněl představit. Pan kurevník. Těší mě. :-)
Linki | 30.9.2008 06:16
Ach tak, tak to už chápu smile

Já si spíše myslím, že v Brně je ta práce baví a v Ostravě to dělají jen pro peníze. :(

Ivan z IP 85.207.137.*** | 23.3.2009 20:14
mno...hlavně jesli jsou šikovné..-smile,to je taky důležité.-
z IP 66.33.197.*** | 29.9.2008 13:46
Pokud při zvýšené fyzické zátěži pociťuji zrychlené bušení srdce, pak se jedná o patologický jev, jo? smile
Linki | 29.9.2008 18:31
Ne ne, u zvýšené fyzické zátěže je jasné, že vám buší srdce. Je to myšlnené v klidu, takže třeba když se díváte na televizi a najednou máte z ničeho nic tep přes 100 za minutu.
giany z IP 84.245.67.*** | 29.9.2008 19:25
vsak citaj ten clanok poriadne smile
Linki | 29.9.2008 20:04
Já to psala a prožila si to. Pokud příjde tachykardie při nějaké fyzické zátěži a když nemůžete přestat, tak je to opravdu na infarkt a tak se i u toho cítíte.

Patologický jev to je pokud dostanete tachykardii v klidu. Samozřejmě jí můžete dostat i při zátěži, ale každý pozná, že srdce buší jinak, než má, i když má při zátěži tep třeba 130. Špatně se to popisuje, ale srdce buší trochu jinak a hlavně rychleji.

EVINA z IP 88.102.195.*** | 21.10.2008 19:59
jo presne zehlim a mam najednou 120.. takze asi zitra pujdi k doktorce obvodní co jsi tam řekl(la ? smile kdyztak opd na emajl pls ahoj
Linki | 22.10.2008 07:36
Ano, mělo by se zajít k obvodní a ta by vás měla poslat k nějakému kardiologovi.
kika z IP 85.207.194.*** | 12.1.2009 15:43
strasne hezky to tu je o tachykardii napsanesmile
Linki | 4.1.2010 20:08
Děkuji
Ivan z IP 85.207.137.*** | 23.3.2009 20:08
také se mi rozbuší srdíčko,když mi sestřička měří tlak a doktorka vyšetřuje stetoskopem-moc hezké,asi to mám rád.-smile
pavel z IP 89.235.0.*** | 19.9.2009 12:58
měl jsem také problémy s tachykardií.prodělal jsem ablaci a vše zmizelo takže můžu jen dopuručit
Linki | 29.9.2009 20:36
mě ablace bohužel nepomohla, problémy se srdcem mám nadále smile
Hana z IP 79.127.176.*** | 21.10.2009 12:06
Před měsícem jsem prodělala anafylaktický šok s bezvědomím po bodnutí hmyzem.Jsem alergička i na některé potraviny a léky.Včera jsem si nasadila /lékařem předepsaný lék /Condrosulf,byla opět alergická reakce,svědění,až píchíní po tělě,knedla v krku,úzkost,horkost ve šlapkách,potíže s dýdáním.Naměřila jsem si tlak normální,ale tep 98.Vzala jsem si Dithiaden,za chvíli nastala úleva.Mám problém se srdečním tepem řešit?  Děkuji za odpověď.
Marketa z IP 85.70.60.*** | 4.1.2010 10:51
Dobrý den.Nikdy jsem neměla problemy se srdcem.Před 2 měsíci mi začalo z ničeho nic bušení a nebylo mi dobře.Nedokázala jsem to popsat,cítila jsem se pořád unavená.Pak mi doktor dělal EKG a řekl že se mi málo okysličuje srdce.Na netu jsem si zjistila že jde asi o tachykardii.Ale stále se mi nepovedlo najít jak toto vzniká a zda se mohu časem vrátit do normálu nebo už to budu mít napořád.I když beru prášky tak je mi někdy divně,jsem malátná,mám pocit že hůř vidim,patří to vše k tomu?A co udělat pro to aby mi bylo líp? Děkuji za odpověd
Linki | 4.1.2010 20:17
Mno nejsem si jistá jestli málo okysličené srdce je to samé jako tachykardie, kterou mám třeba já. Zeptejte se přímo doktora, pokud pociťujete tachykardii, tak vám to jistě řekne. Já když dostanu záchvat, tak si nemyslím, že bych měla málo okysličené srdce, prostě mi začne bít rychleji, bylo mi naměřeno cca 280 tepů za minutu, při takto silném záchvatu se naopak zadýchávám a občas se mi objevují mžitky před očima, pokud je záchvat delší, tak i bolest hlavy.

Nevím jak váš problém, ale tachykardie se dá léčit operativně a to takzvanou katetrovou ablací. Já jsem operaci podstoupila, jelikož mám vrozenou vadu, která se objevila ale ža v průběhu puberty. Operace samozřejme je celkem nepříjemná a bolí, ale dá se to vydržet. Bohužel mě nepomohla, doktoři si zpočátku mysleli, že mám zvětšení přepážky v srdci, a tak se rozhodli mi je zkrátit, jelikož se nic nespravilo, tak vyvodili, že mám tachykardii, která vychází z převodního uzle a s tím moc nevědí co dál.

Pokud jde o léky, tak já žádné neberu, občasné záchvaty mě prozatím neovlivňují na zdravotním stavu, a tak jsem prášky odmítla, což mi schválila i doktorka. Důležité je nebýt ve stresu, protože srdeční stavy navazují hodně na psychiku.

Když dostanete záchvat, tak lze provádět Vagovy manévry a to by prý mělo záchvat utlumit - jedná se podobné zatlačení jako když sedíte na záchodě. Mě tyto manévry také nepomáhají, ale pomáhá mi si dřepnout a hlavně se jakkoliv uklidnit...
marketa z IP 85.70.60.*** | 4.1.2010 23:49
Moc děkuji za odpověd.Hledala jsem neco o tom kdyz se malo okyslicuje srdce jak mi bylo receno doktorem ale nenasla jsem.A prave jsem objevila ze kdyz busi srdce rychle tak je to tachykardie.Podle toho co jsem mela za priznaky tak to tomu i odpovida.Ja jsem byla ve velkem stresu a jednoho dne na me padla velka unava a mela jsem pocit ze me tlaci neco na hrudi.Kdyz jsem vysla par schodu tak jsem dychala jak po maratonu.Porad se mi motala hlava a take jsem mela mzitky pred ocima.Ty teda pretrvavaji.I presto ze beru leky na zklidneni srdicka,tak posledne kdyz mi bylo spatne tak me po dva dny bolela hlava,byla jsem hrozne unavena a zase se mi tezko dychalo.No az pujdu k doktorovi tak se zeptam zda je to ta tachykardie.Ale jsem moc rada ze si o tom muzu s nekym promluvit.
Linki | 5.1.2010 07:26
Ano, to mi dělalo taky, často jakoby cítím srdce, ne že by to bolelo, ale cítím, že ho tam mám, je to takový zvláštní pocit, který se těžko popisuje. Se schody mám taky občas problém a jindy je vyběhnu zcela vpořádku. Mžitky mi nezůstaly, ale mám je vždy jak rychleji vstanu, ale to asi většina lidí. Mě bolí hlava jen při a chvíli po záchvatu.

Nejhorší záchvaty jsou při nějaké fyzické námaze, na základní škole jsme měli dost krutou učitelku tělocviku, které když jsem řekla že mě bolí šíleně srdce (právě probíhala tachykardie), tak mě poslala běhat, v té době jsem nevěděla, že mám tuto vadu, a tak jsem běhat šla až jsem odpadla. Nestává se vám, že máte sen, ve kterém pociťujete bušení srdce? Třeba, že se vám zdá o nějakém traumatickém zážitku, tyto bušení bývají prý pravé a je to tachykardie při spánku. Doktor mi řekl, že v noci jsou tyto záchvaty celkem časté.
jajka z IP 86.49.113.*** | 5.1.2010 20:09
Ahoj, s tachykardií se léčím asi 5 let.  Začalo mi občas bušit srdce - v klidu a po námaze se rozeběhlo  a nechtělo se uklidnit. Lítala jsem po doktorech, prodělala řadu vyšetření a nakonec mi nasadili betablokátory, které srdce zpomalují a cítím se o dost lépe, i když se snadno unavím při jakékoliv tělesné námaze. Ablaci mi také nabízeli....zatím jsem ji odsunula až na někdy. Prý je u mne riziko, že by se sinusový uzel spálil více, než je potřeba a pak by museli inplantovat kardiostimulátor. Držím palečky, ať je vám dobře a ať máte svoje srdíčko pod kontrolou. smile
Linki | 3.1.2011 20:12
Zdravím, děkuji za přání. Po zákroku jsem stále problémy, nyní to je už cca 4 roky od té doby a problémy téměř zmizely. Možná to je operací, možná ne. Ale je mi dobře. Držím palce at se taky zlepšíte.
Evulka z IP 85.160.206.*** | 10.3.2010 10:47
Zdravím ve spolek, tak jsem konečně díky Vám pořádně pochopila co mám za potíže a jak píšete bušení srdce v klidové poloze je nepříjemné a nejhorší to je večer, když jdu spát a v průběhu noci to mi buší srdce jako o život a pak se převaluji a né a né usnout. A když mám fyzickou námahu tak těžko popadám dech a i když jsem tomu nikdy nevěřila, tak se mi stává, že mě srdce prostě bolí a do toho se přidá i hlava. Sice podle doktorů to není životu nebezpečné, ale otravujete život. Tak uvidím co mi doktoři naordinují dál. Mějte se všichni hezky a pokud možno bez záchvatů tachykardie.smile
Linki | 3.1.2011 20:15
Dobrý den, nejsem doktor, ale měla jsem podobné problémy jako vy. Doktoři to neřeší, takový stav je i u mě nyní. Když jsem měla problém s dýcháním, tak většinou stačilo se uklidnit a pomalu dýchat. Pokud se vám rozbuší srdce, tak zkuste zatlačit podobným způsobem jako na záchodě, Taky mi pomáhalo se přehnout dopředu, skoulit do klubíčka a prostě to přešlo. Je nepříjemné, když srdce bolí, já měla spíše problém s tím, že jsem jej cítila v těle. Když jsem to někomu řekla, tak se na mě dívali jak na blázna, že cítím vlastní srdce smile
MUDr z IP 78.102.144.*** | 25.8.2010 13:07
Hezký článek. Jen drobnost. O tachykardii mluvíme tehdy, pokud aktuální tepová frekvence  je vyšší než je typické pro danou věkovou a výkonnostní kategorii. V klidu u dospělého muže o ní hovoříme nad 100 tepů za minutu,u ženy nad 110 tepů za minutu smile
Linki | 3.1.2011 20:16
Vpodstatě máte pravdu, pokud se tep zvýší jen o trochu, tak se nemusí o nic jednat. Já měla tep i 280 tepů za minutu, asi to tachykardie byla smile
peta z IP 213.168.182.*** | 14.10.2010 14:19
take mam tachykardii a vzhledem k tomu  ze mi budee teprve 19 tak  mi to obratilo zivot na ruby a moc o te nemoci newim je to nejak moc nebezpecne??smile
Linki | 3.1.2011 20:19
Mě tachykardie propukla snad někdy ve 12ti letech. Nijak jsem to nevnímala, až jsem jednou při tělocviku dostala záchvat, běželi jsme zrovna vytrvalostní běh, když jsem očitelce oznámila, že mi je zla, tak mi odpověděla, že to je tím, že nejsem zvyklá běhat a at běžím dál. Nakonec jsem sebou sekla o zem.

Tachykardie může být nebezpečná i nemusí, zajděte si k lékaři a ti budou vědět co dělat.
peta z IP 213.168.182.*** | 14.10.2010 14:22
je tady nejaky clovicek ktery by mi  k tomu rekl vic,???jeden pan doktor se mi vysmal ze kdyz sem mu rekla ze mi je nejvic spatne kdyz je zmena pocasi rekl mi se smichem:vy predpovidate pocasi????prosim pomozte mi nekdo os tim napsat par inf...smile
Linki | 3.1.2011 20:21
Pokud nesouhlasíte s názorem pana doktora, tak navštivte jiného a uvidíte co vám řekne. Mi je špatně jen při změně tlaku, což je většině srdíčkářům. Poraďte se s jiným lékařem, pokud jeho názor podobný, tak se zřejmě nebude jednat o nic vážného.
petra z IP 77.78.84.*** | 15.10.2010 10:59
jeste ze tady se neco vic dozvim o te nemoci kterou nenavidim...chci byt zase zdrava auzivat si zivota!jizdy na kole brusle atd..smile
Linki | 3.1.2011 20:22
Nemocnice nebyla špatná, sice trochu chaotická, ale jinak jsem byla spokojená. Když ted na to vzpomínám, tak se celkem bavím smile
Jarýsek z IP 212.4.132.*** | 3.1.2011 19:23
Ahoj všichni, děkuji moc za váš článek. také patřím do skupiny tachykardiáků. Díky vaší stránce jsem se o této nemoci dozvěděla víc než od lékaře na pohotovosti. Tam mi sice udělali EKG , ale co mi je mi neřekli. dali prášeček aže mám tachykardii jsem si přečetla ve zprávě. A až se mi to bude hodit tak tu zprávu můžu dát mému obvodnímu lékaři. Hezké, ale jestli je to nebezpečné a mám si tam hned to mi nebylo řečeno. Člověk laik ještě , že máme internet a může si to tu člověk najít sám.Tak ještě jednou děkuji .smilesmilesmilesmile
Linki | 3.1.2011 20:09
Zdravím, jsou různé formy tachykardie, některé nejsou nebezečné, pokud máte tachykardii raz za čas na malou chvíli, tak to doktoři většinou nijak zvlášť neřeší, jelikož to neohrožuje na životě a je zbytečné tělo zaplavovat léky. Myslím, že vaší doktoři vědí, co dělají. Zkuste si zajít k obvodakovi, jen přeba pod záminkou přadání zprávy a poptejte se jej, co máte vlastně za problém.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel jedna a jedenáct