Radovan z pohledu věřícího křesťana

Napsal Tomáš Ježek (») 23. 10. 2009 v kategorii o lidech, trendy, přečteno: 3470×
kriz.jpg

Na blogu Radovana jste už četli všelico, ale pohled věřícího křesťana, který pracuje v jeho firmě zatím ne. Článek na sebe dlouho nechal čekat a jeho napsání a zveřejnění umocnilo úmrtí mého dědy. Strávil jsem s dědou poslední roky svého života a ty jsem jako správný křesťan využil k agitačce do věčného života. Tohle mimo jiné my křesťané děláme. Nejenom, že nabízíme kvalitní a lepší život už tady na zemi, ale také s jistotou nabízíme místo v nebi u Boha. Ježíš říká, že nikdo nepřichází k Bohu Otci než skrze něho. Tedy ten kdo věří, že Ježíš Kristu je syn Boží, položil oběť za lidské hříchy, tedy i za tvoje nebo Radovanovo a vstal z mrtvých, ten má vstupenku do nebe. Zkráceně se tomuto říká evangelium, dobrá zpráva o usmíření člověk a Boha. Ten kdo slyšel evangelium a porozuměl mu se dostává do velmi těžké situace, protože po smrti už nebude mít žádnou výmluvu proč neuvěřil, když měl vše potřebné. A to jsme zpět u mého dědy. On jako zapřísáhlý komunista, přesto křtěný luterán si nenechal nic vyvrátit. Ještě den před smrtí vykřikoval o návratu komunistů a pak zemřel. A to je přesně důvod proč otravuji Vás nebo Radovana tím, aby pochopil a uvěřil, protože jak život skončí, už nebude ani čas a ani síla něco měnit.

Tím se dostávám k jádru tohoto článku, jaký že to tedy pohled má na Radovana věřící křesťan.

Radovan hříšník

Radovan, stejně jako já nebo vy je hříšník. Hřích je, když nejednáte podle Božího záměru. Třeba na příkladě Radovana. Božím záměrem je: "Opustí své rodiče, přilne ke své žene a stanou se ti dva jedním tělem". Z článků které jste četli je jasné, že proces přilnutí k jedné ženě je u Radovana problém. Úkolem křesťana není vypichovat hříchy druhých, ale hlavně svoje. A pokud je desatero nějaké morální pravidla, tak ne proto, aby jsme jím píchali do očí druhých, ale proto, aby jsme ho žili a tak ochránili druhé před sebou samými. Tedy kdyby Radovan byl věřící a žil podle desatera, tak by ochránil všechny ty slečny před jakýmkoliv traumatem. Citovým a podobně. O zdravotních problém přenosných nemocí nemluvě.

Možná si kladete otázku kdo za to může, zda Radovan, rodiče a pod. Důležité je, že věřící se dívá na Radovana skoro jako Bůh Otec nebo Ježíš. Tedy že ho má rád, že jej miluje jako člověka. Ale stejně jako Bůh nenávidí hřích. Tedy je potřeba jednoznačně oddělit to, že Radovan je člověk a jeho život má pro nebe nevyčíslitelnou hodnotu a nastínit, které věci nejsou slučitelné s nebeským královstvím.  Myslím si, že Radovan žije v nevědomosti a pod vlivem toho "našeptávače", kterému říkáme řecky diabolos, hebrejsi stn (=satan, ten který rozděluje člověk od Boha). Už jste možná několikrát našeptávače slyšeli: "Musíš mít dost bab, protože pak jsi frajer a všichni tě budou žrát", nebo "Prachy a pěkný vzhled z tebe udělají dokonalého člověka, nad tebe už žádný není". Atd. atd. příkladů si může uvést každý sám. Dříve nebo později zjistíte, že to co Vám radili ostatní vůbec nebyla pravda a taky zjistíte, že důsledky, které tato lež měla se budou dlouho hojit.

Radovan a ženy

Určitě jste četli článek z bezdomovce milionářem. Nemusíte být psycholog, abyste zjistili, že v rodině nebylo všechno v pořádku. A taky je zcela jasné, že to co Radovan hledá je láska. Ale nedokáže akceptovat, že Láska  s velkým "L" je vztah s Bohem. A proto si toto své hledání řeší tím, že přeplňuje zážitky svojí nádobu v srdci ve tvaru Boha. Nebude nikdy spokojený, dokud tam Bůh nebude. Je to jako přesný díl puzzle. Znám více lidí, kteří nemyslí na to co bude včera a bylo zítra (filosoficky) a žijí jenom teď. To teď vyžaduje srandu, zábavu a zážitky. Křesťan taky zažívá srandu, zábavu a zážitky, ale má zcela jiné motivy a hlavně to co hledal už našel, pravou nefalšovanou Lásku. Tohle hledání může mít příčinu tam, kde se jí nedostávalo a to je v rodině.

Radovan a peníze

To, že Radovan hospodaří neefektivně je asi jasné. Ale lidé mají rádi jeho štědrost. Aby to nebylo jenom "ty ty ty", ale taky nějaké pozitivum, tak radostné dávající srdce je dar o Boha. Bůh si velmi cení těch, kteří dávají. Nevím jak moc Radovan utrácí, ale podle mého názoru opravdu přátelé pohostí, alespoň co znám z doslechu. Není určitě tajemství, že Radovanovi dary by církev ráda uvítala. Na toto téma rád dělám vtipy. Protože první co mi nevěřící vlepí je, že bereme od lidí jenom peníze.  Ale to že tyto peníze jsou na potřebné, do sociálních služeb, které církev dělá už nikdo akceptovat nechce. Když se ještě jednou  zamyslím nad otázkou peněz, jsem překvapený, protože jsem si myslel, že někdo kdo je tak sebestředný viz. článek o metrofiolovi bude také pěkný sobec, to se o Radovanovi říct nedá. Možná někdo v hlouby duše, chce dopřát svému okolí něco co sám neměl když strádal v maringotce. A teď když má ty prostředky, tak chce rozdávat radost a úsměv. Což je pěkné, ale podle křesťana by to mohlo mít smysluplnější cíl, než opilé kamarády.

Radovan a jeho reakce křesťanské konfrontace

První konfrontaci zažil Radovan, když si sedl do mého firemního auta, aby ověřil stížnost na motor. Hledal klíček k zapalování, který byl v přihrádce a našel tam Bibli. Když se vrátil, tak se ptal jestli jsem věřící nebo pověrčivý, že se bojím s tím jezdit. Řekl jsem mu, že jsem věřící a navíc, že Bibli tam mám hlavně kvůli stopařům. Protože první otázka, kterou jim položím je: "Jsi připravený na smrt?". Když jsem to říkal, tak jsem použil dost vážný tón a díval se Radovanovi přímo do očí. Mávl rukou a zmizel ve své kanceláři se slovy: "Už nechci nic slyšet".

Mám zkušenost, že nejlepší zrcadlo pro naší víru nám nastavují nevěřící, kteří si hodně všímají jak se chováme a tak. Mezi další konfrontace patří to, že se nějak neúčastním akcí na stodolní. Není to tím, že bych nějak tyhle akce odmítal z přesvědčení, ale spíše z lenosti a racionálních důvodů. Jsem z práce vyšťavený a rád si odpočinu, kromě toho mám své povinnosti. To ale Radovan do tohoto článku nevěděl, takže to byla pro něho konfrontace, že ty věřící jsou asi divný, když nechodí pařit. Osobně nechodím pařit spíše na základě zkušeností, kdy mi 4 hodiny super akce nevynahradí důsledky. Kterým je útrata peněz, pak mrznutí, čekání na tramvaj nebo drahý taxi, nehledě na to, že v noci se přespáváte místo spánku a následující den jste nepoužitelný.

Největší konfrontaci má Radovan při komunikaci o ženách. Ono to tak bývá, že se první odstraní největší rána a pak se projeví ty menší a menší. Takže pokud má Radovan opravdu zájem o děti jak píše, tak se umoudří a přilne ke své ženě ve věrnosti a dostojí spravedlnosti svého slibu, že jenom ona jedna jediná. K tomu mů může pomoc výhradně Bůh skrze Ježíše.

Facebook Twitter Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
rtgr z IP 194.212.173.*** | 23.10.2009 12:43
Jedine ospravedlneni tohoto clanku je, pokud vam Radovan pohrozil vyhazovem, jestli nenapisete neco na tema Radovan a Buh, on to ovsem asi myslel trochu jinak. Michat totiz takovy geneticky vyblitek s vaznym textem o vire je fakt urazka vericich.
Mgr.Radovan Kaluža | 23.10.2009 12:53
milý rtgr, články se zde píší dobrovolně, tak jako to dobrovolně a rád čteš smile
oník z IP 193.85.165.*** | 23.10.2009 13:37
tak to snad už jen PANE BOŽE!
www.vasil.estranky.cz z IP 193.179.126.*** | 23.10.2009 14:17
Pro rtgr:

Věřící, který skutečně věří čistě. Se tim nechlubí, nevadí mu narážky, posměšky, úškleby a nic jiného, nepotřebuje kostely, bibli, kněze a spovědi. Proč? Protože on věří ve víru a ne církev. Víra Boha není víra Církve a to si mnozí neuvědomují.

Já věřící nejsem. Já věřím v sebe a ostatní. A rozhodně se nesnažím nic popírat, protože všechno je možné. tedy i křížení víry s genetikou.smile
Vaclav z IP 88.101.115.*** | 10.11.2009 20:12
i ty se milis... clovek potrebuje ,,kostel" ja jsem protestant tak trochu neco jineho potrebuji slovo slyset ho pora a porad se jim krmit jinak vira zakrni.. a cistou virou neni clovek schopen protoze by pak nehresil a to clovek nedokaze
Vasil z IP 89.102.119.*** | 10.11.2009 21:32
Tak proč potom tedy v něco věřit, když to člověk nedokáže?
Tomáš Ježek | 10.11.2009 23:19
Právě protože to člověk nedokáže. Příklad: Ježíš říká: "hněváš-li se na svého bratra, už jsi zhřešil = zabil jej". Proč? Protože hněv je oblast lidské psychiky kam nemám já se svojí kontrolou přístup. Když řekneš rozhěvanému uklidni se, tak to nikdy neudělá na povel. Takže pokud k těmto hlubinám nemáš přístup, tak si musíš říct, že prostě na to nemá a proto potřebuješ učení Ježíše. Které zastaví vraždu dříve než se stane.
Vaclav Jiřiček z IP 88.101.115.*** | 11.11.2009 15:49
proč věřit když to nedokážeme? .. snaha co nejvice se tomu priblizit...
Tomáš Ježek | 11.11.2009 16:24
jistě ta snaha bude oceněna, ovšem Boží jednání ve svém životě můžu realizovat tím, že dám prostor Duchu svatému. Projevy jsou potom zcela viditelné a měřitelné.
Vasil z IP 89.102.119.*** | 11.11.2009 17:28
Já se spokojím s tím, že toleruji lidi kolem sebe. Proto i ty, co věří a na cokoli věří. Ale proč zrovna ty věřící se pak musí mezi sebou zabíjet jen proto, že někdo nevěří či věřit nepotřebuje? Tomu říkáte přibléýení. Ježíš mluvil o toleranci a sebepomáhání. Mluvil o více věcech, jen škoda, že jsme ho ukřižovali dříve než nám stačil všem vysvětlit jak to všechno myslí a co v tom máme vidět. Toho radši moderní barbaři zlikvidovali, aby se nestalo, že vše bude jako v ráji a, že všichni budou mít stejně. Závist, peníze, moc, lhostejnost a další věci nás nutí se pořád něčím obhajovat.
Václav Jiřiček z IP 88.101.115.*** | 11.11.2009 17:37
Ježiš nám řekl mnohem víc než jsme si zasloužili a ukřižován musel být..
Drekorian z IP 147.251.53.*** | 23.10.2009 16:00
Radovanovi gratuluji, protože mě navzdory mým očekáváním překvapil. Takový článek jsem opravdu nečekal.
xyz z IP 138.63.201.*** | 23.10.2009 17:23
uz je tu jen otazka, kdy nekdo zalozi sektu Svedku Radonanovych smile
Alča z IP 89.24.80.*** | 23.10.2009 18:33
Já si nemyslím,že Radovan je nějak vyjímečný,snad jen tím,že je nějak víc na očích.A úplně určitě nemá na svědomí to co církve.
Alča z IP 89.24.80.*** | 23.10.2009 18:33
Já si nemyslím,že Radovan je nějak vyjímečný,snad jen tím,že je nějak víc na očích.A úplně určitě nemá na svědomí to co církve.
Tomáš Ježek | 27.10.2009 12:38
Alčo dobrý nápad, pozvu ho do církve, pak napíšu nový článěk. Uvidíme smile jak to dopadne.
kódl z IP 212.111.17.*** | 24.10.2009 11:47
No tak tohle je jednoznačně nejšílenější článek na tomto blogu to snad ani není možné zase ty lžia řeči o bohu a ještě to spojovat s Radovanem no to je teda síla smile
down z IP 81.200.48.*** | 24.10.2009 19:09
Zdejsi bloggeri prochazeji tvdymi vyrazovacimi testy. U koho se neprojevi behem testu nejaka psychicka porucha(idiocie,demence apod.) je komisi, kterou tvori clenove: 1)MGR  2)Radovan  3)IQ160 ...bez milosti vyrazen. smile
Nikdo z IP 89.102.26.*** | 25.10.2009 14:52
Ty vole kriste vidíš to? Ten se musí chudák mrskat v hrobě (nebo v nebi, bo kde je) smilesmile

Mimochodem, redovane oprav si tu kontrolní otázku. Napsalo mi to, že "Součet čísel sedm a sedm" není 14.
OTT z IP 193.179.215.*** | 26.10.2009 09:06
"Mávl rukou a zmizel ve své kanceláři se slovy: 'Už nechci nic slyšet'."

Pokud to takhle opravdu bylo, má u mě pan Banán velké plus.
mortis z IP 194.213.43.*** | 26.10.2009 14:41
To, že firma s takovou koncentrací imbecilů ještě nezkrachovala, musí znamenat, že ji chrání všichni svatí.
Wydlak z IP 62.141.0.*** | 26.10.2009 17:11
Marx mel pravdu ze nabozenstvi je opium lidstva... a tady si nekdo dal sakra velkou davku.Ja osobne proti vericim nic nemam, oni za ale podobne agilni "verozvesti", at uz katolici, mormoni, nebo treba bramboriani uz nejjsou vtipni... konci to tak jako nedavno v jůesej, kde nechali rodice umrit malou holku, protoze ji prece buh vyleci, ne?A kdyz ne, je to Jeho vule... pritom mela tusim cukrovku a stacila obycejna davka inzulinu.
Tomáš Ježek | 26.10.2009 18:57
Když půjdu kolem hudebky a uslyším děsný a nesnesitelný vrzání na housle, tak neřeknu CELÁ hudba je v krizi. Rodiče rozhodli ze svobodné vůle, za kterou nesou zodpovědnost. Bůh volá každého jeho vlastním jménem k zodpovědnosti. Nefunguje to tak, že něco udělám a dám tomu razítko Bůh, aby to prošlo.
Wydlak z IP 62.141.0.*** | 27.10.2009 10:00
Tak ted nevim.. ja o kozach a nekdo jiny o koze na rezani dreva smile
Nevim kde se v mem prispevku nachazelo slovo krize, ale budiz.Ano, buh vola kazdeho vericiho se svedomim k odpovednosti jeho vlastnim jmenem (otezka je kolik "vericich" je nepokryteckych a opravdu si neco takoveho pripousti).Nicmene se spachala spousta zverstev v minulosti a nejspis jich bude hodne i v budoucnu, dala se na ne nalepka Buh, a vite co se stalo?Ono to proslo.
Tomáš Ježek | 27.10.2009 12:33
Možná to prošlo v dějinách, ale nepojde to u Boha v konečném zúčtování. Eschatologicky je právě poslední soud ve výhledu a v očekávání všech věřících. Osobně by to pro mě bylo dost těžké, kdyby tato věčná spravedlnost neexistovala.
Wydlak z IP 62.141.0.*** | 27.10.2009 16:49
V takovem pripade skoncime vsichni v pekle.
Neverici za to ze neveri, a verici de facto za totez, protoze pokud prijmeme za sve "uceni" vetsiny organizovanych cirkvi, je jasne ze zcela spravdlivy neni nikdo, tim mene Ti kteri jsou vericimi jine nez te "nasi" cirkve.
Vira, ze stradani na tomto svete bude vyvazeno spravedlnosti a rajem plnym bozi milosti na svete pristim je krestanstvi vlastni, coz ovsem plyne z jeho puvodnich adresatu-otroku.Nicmene je to na zajimavou teologicko-filosofickou debatu.
Apropo, vy jste katolik?Nebo krestan bez "presneho" oznaceni?
Tomáš Ježek | 27.10.2009 19:12
Nemáte pravdu o tom kdo skončí v pekle. I nevěřící může jít do nebe, je to dobře popsané v Římanům 2 kapitole. Pro vás, pokud jste četla tento článek platí již jiné měřítko. Církev nemá nic společného s tím kdo půjde nebo nepůjde do nebe. Původní adresáti jsou jako současní adresáti, každý jsme otrokem hříchu. Odpověď na vaši otázku, jsem křesťan patřící do Křesťanský sborů.
Wydlak z IP 62.141.0.*** | 29.10.2009 09:41
Ah, takze evangelikal... no, jste mi sympatictejsi nez rimsky katolik, ale ne o moc.Ono krestanstvi neni jen Novy zakon, Bible ma 2 "dily" a kdyz prijimate jeden, mel by jste minimalne znat i ten druhy.Jinak otrokem hrich jste pouze kdyz sve jednani vnimate jako hrich... je to takovy masochisticky bic na verici.Ja tu poznamku myslel trochu jinak, totiz ze etos kazdeho nabozenstvi potazmo cirkve formuje to kdo je zakladatelem (1) a pro koho je nabozenstvi urceno (2).A u krestanstvi to byli 1-zidovsti "odpadlici", "eozidi"... asi neco jako vase evangelikalni hnuti v krestanstvi. 2-otroci.a tim nemyslim "otroky hrichu", ale chudinu, slabe, bezbrane a poddane.Pro ty bylo nabozenstvi lasky a pokory, kde jejich utrpeni a bohabojnost v tomto svete bude odmenena blize nespecifikovanou blazenosti ve svete pristim, naprosto idealnim nabozenstvim.
Tomáš Ježek | 29.10.2009 10:59
Ty religionistické poznámky jsou jistě ok, že náboženství je od zakladatele. Pokud paradigmaticky používáte uvedené kategorie k popisu věcí víry. Ovšem má to díry. Zakladatelem křesťanství nejsou osoby, které uvádíte. Pojmenování křesťané vzniklo až po roce 100 a odvíjí se od řeckého Christos, což je překlad hebrejského mesiah. Křesťanská víra se odvíjí od vztahu s Bohem, komunikace probíhá oběma směry, navíc je tady "bonus" a to je Duch svatý.
kundazryby.cz z IP 78.156.128.*** | 26.10.2009 20:11
ty pyčo to je ale mazec smile
Juptner z IP 90.176.91.*** | 27.10.2009 12:32
Interenet je plny najemnych pisalku, kteri za 100 Kc sesmoli cokoliv a predvedou i nabozenske vytrzeni. Za dalsi pajsku sehraji i dementa. Rado, mozna by bylo efektivni pozadat o tyto sluzby ambiciozniho kulturisty Dr. Bobulika, ten si totiz ten pripalatek 100 kc neuctuje !!!! Fakt to Rado zvaz, za par supu te i profesionalne vyfoti.
Tomáš Ježek | 27.10.2009 13:39
Článek je autentický, není problém se setkat, tímto srdečně zvu na Hanáckou konferenci tuto neděli. www.krsolomouc.cz
Odměnu jsem žádnou neviděl, takže o nájem pisálka se nejedná. A pokud by odměna byla, pak je stále platný biblický princip, že hoden je dělník své mzdy. Jak už mi jeden autor příspěvku připomněl v článku Každý sklízí, co zaseje ... radovan.bloger.cz/o-lidech-trendy/Kazdy-sklizi-co-zaseje
Wydlak z IP 62.141.0.*** | 27.10.2009 14:16
Dekuji ze jste si na me vzpomenul smileTento citat z bible je mimochodem oblibenym argumentem jednoho z ceskych odborniku Marxismu-Leninismu, ze socialni spravedlnost a prava delniku maji oporu v nabozenstvi-pry je to primo puvodne myslenka samotneho Lenina, to bohuzel nemuzu dolozit.
Jarda z IP 193.165.7.*** | 29.10.2009 09:34
BŮH JE PIČUS!
Wydlak z IP 62.141.0.*** | 29.10.2009 09:43
Ne.
Buh je
a) mrtev (Nietzsche)
b) Omlouva ho to ze neexistuje. (Stendhal)
ted si vyber.
Tomáš Ježek | 29.10.2009 10:23
i tyhle výroky budou odpuštěny, jenom jedna věc nebude odpuštěna nyní a ve věku budoucím, viz. evangelia.
Synama z IP 81.201.57.*** | 29.10.2009 23:05
Milý pane Tomáši Ježku. Nikterak mi nevadí náboženské téma. Netajím se tím, že žiju občas více či méně hříšný život, ale prosím, umíte taky mluvit jinak než se mluvívalo na přelomu předminulého a minulého století. Nic proti vám a vaší víře. Neodsuzuji nikoho kdo věří ani ty co nevěří (sám nejsem věřící), ale proč odpovídáte na každý primitivní dotaz jako by šlo o vážnou věc? Máte to zapotřebí a to samé si myslím o psaní na tento blog. Člověk jako vy, by měl psát vlastní blog pro vlastní sortu lidí a ne se zaobírat psaním na Radovanův skrz-naskrz prohnilý blogsmile (2Radovan"Radovane omlouvám se, ale tohle sem si nemohl odpustit"). Myslím, že vaše články budou na tomto blogu nedoceněny.
Tomáš Ježek | 30.10.2009 07:45
Mojí motivací není docenění od čtenářů blogu. A k té středověké nebo ještě starší mluvě. Kyvadlo je hodně starý nástroj a pořád se podle něho staví, pokud chcete být moderní tak si to kyvadlo můžete rozhoupat, ale nic podle něho nepostavíte. A tak je to přesně s Biblickými výroky. Kdo podle nich staví ....
Fiwe z IP 78.80.22.*** | 30.10.2009 23:24
Krestanstvi jako takove je nejlepe fungujici firma na svete uz od sveho pocatku. Krestanstvi je plagiatorkske dilo, ktere vychazi ze Stareho Egypta, ktere bylo nekolik tisic let pred Kristem.....Kdo vymyslel krestanstvi, tak ten opravdu vedel, jak vydelat prachy smile))
Tomáš Ježek | 31.10.2009 07:54
To je tak trochu odpověď Erica Cartmena ze South Parku smile Nicméně minulou neděli bylo v mém Olomouckém sboru www.krsolomouc.cz kázání o penězích, dávání deseti procent z příjmu Bohu a konečně jsem si připomněl proč to mám dělat. Abych se učil bát Hospodina, svého Boha.
Wydlak z IP 62.141.0.*** | 2.11.2009 09:58
Podle teto logiky je mym Bohem FU v Churu... a chce podstatne vic nez 10%... sakra.
Fiwe z IP 78.80.22.*** | 3.11.2009 12:41
Ježíš                                Hór
Narození:         25. prosinec                      25. prosinec
Nar. zvěstovala: Hvězda východu (Sírius) Sírius
Svědci narození: Tři králové                  Tři králové
Věk kdy veřejně učili: 12                             12
Věk křtu:            30                             30
Následovatelé 12 učedníků             12 učedníků
společné zázraky: chodil po vodě, uzdravoval nemocné, křísil mrtvé, nasytil šest tisíc lidí chodil po vodě, uzdravoval nemocné
příčina smrti: ukřižován na kříži ukřižován na stromě
Posmrt. událost: vstal z mrtvých po 3 dnech/ pohřben po tři dny
Vzkříšení? Ano                                       Ano

A těch společných elementů je mnohem víc.....

Křesťanské náboženství je parodií na uctívání Boha Slunce, jehož gnostici vtělili do postavy Krista a vzdávali mu úctu, původně vzdávanou Slunci.
Tomáš Ježek | 3.11.2009 13:03
Dobrý pokus, ovšem opět děravý. Od dob Dana Browna je hodně moderní dělat guláš z toho o čem lidé vůbec nic neví. Překvapuje mě, kolik lidí věří více takto logicky namíchanému guláši, než aby věřili historicky doloženým faktům a zkušenosti milionů věřících.
Lúmenn z IP 89.102.3.*** | 4.11.2009 10:57
Hele a proč se toho svého Boha/Hospodina bojíš? Je zlý? Nebo zi chce ublížit? Nebo proč se sakra bát té nejdokonalejší bytosti co existuje, bytosti co je v nás a tvoří ji univerzální láska? Nechápu to. Já se Boha nebojím protože ho miluju a on miluje mě. Kde je místo pro strach?
Tomáš Ježek | 4.11.2009 12:11
Je to spíše nedostatek jazykových prostředků. Strach nebo bát se Boha je spíše ve významu mít úctu, mít respekt. Staročesky bázeň. To je něco jiného než strach. Takže je potom problém v jednotlivých překladech z hebrejštiny.
Fiwe z IP 78.80.22.*** | 6.11.2009 11:57
Clovek ma hlavne verit v sam sebe a ne v nejakou radoby vymslenou postavu. Me by zajimalo, jake jsou dolozene fakta? Nejsou zadne. Lidi potrebujou v neco verit, pac jsou sami slaby. To co jsem uvedl vyse je jen zlomek toho, co vim....
Lúmenn z IP 89.102.3.*** | 4.11.2009 10:54
Tohle jsou kecy, co mě vždycky naserou. "jenom Ježíš je náš šéf, když v něho nebudeš věřit, bůh tě nebude mít rád...blablabla..." Jak jste došli na takovouhle kravinu? Ježíš je jenom prorok, jakejch tady bylo a bude ještě spousta. Bůh nemůže mít žádný děti, protože Bůh nemá podobu, bůh jsem já, ty, radovan, počítač, barák, les, planeta země, slunce...celej Vesmír má v sobě obsaženýho Boha, který nemá jednotné vědomí, nedává příkazy ani zákazy, on prostě jenom je a my jsme v něm  a my jsme on.
Křesťani jsou buď slepí, blbí nebo oboje, když tohle nejsou schopni vnímat. Budete dál agitovat za ježíše, kterej chudák se musí obracet v hrobě, když vidí, co jste z jeho vírou udělali. Achjo, ale to můžu házet hrachem o stěnu  bude to víc platný, než psát na tenhle blog o teologii;)
Tomáš Ježek | 4.11.2009 12:09
To co píšete není pravda, protože pokud v Ježíše věřit nebudete, tak Vá Bud mít Bůh stejně rád, což je to co vás určitě štve. Není kam utéct. Ty popisi toho co je Bůh a co není jsou trochu mimo, dobrý pokus o panteismus.
Žádný křesťan není slepý a ti co byli, ti uviděli. To, že jsou něktěří křesťané blbý to je pravda, protože křesťanství je pro všechny i pro blbé.
V hrově se žádný Ježíš obracet nebude, můžete si zajet do Jeruzáléma a podívat se, že Ježíš tam není.
Lúmenn z IP 90.177.251.*** | 8.11.2009 12:51
Ano, pokud nebudu věřit, že Ježíš byl Boží syn, Bůh mě bude mít rád úplně stejněsmile Tak proč bych měla zavírat oči a nalhávat si, že Jéža byl něco víc, než obyčejný člověk, který měl větší moc a víc v palici, než jeho současníci? smile
A to, že Jéžův hrob nikdo nenašel, neznamená, že neumřel, jako všichni ostatní smrtleníci, kterým byl i on. Bůh nemůže mít děti, milý zlatý, tak se s tím smiřte a nebalamuťte si hlavinku;)
Tomáš Ježek | 8.11.2009 19:20
Protože když to přijmete, tak získáte vstupenku do nebe a setkáte se s milujícím Bohem.
Ježíš umřel jako všichni smrtelníci, ale po 3 dnech vstal z mrtvých a to žádný prokazatelně mrtvý smrtelník nedokázal.
A Bůh má děti - duchovní děti, ty kteří uvěřili. Vy mluvíte o dětech de facto, což jsou ty které se narodí fyzicky. Pak jsou také děti de iure, což jsou třeba osvojené a pod. A pak jsou děti Boží. Těm pak, kteří Ježíše přijali a věří v jeho jméno, dal Bůh moc stát se Božími dětmi. Ti se nenarodili, jen jako se rodí lidé, jako děti pozemských otců, nýbrž se narodili z Boha.
myrthy z IP 85.161.20.*** | 12.5.2010 00:58
Když jsem dneska přišel do téhle domény, říkal jsem si - co je to za divný reklamní banner tam vpravo nahoře? Eh? ...protože jsem se zajímal o Paroubkovu komunistickou minulost a zajímalo mě, kdo za články na tomhle webu stojí. Kdo je autorem. Nejsem příznivec Toho tlustého pána. To ne. Pak jsem to zjistil a začalo mě zajímat další, protože p. Paroubek se ocitl jaksi stranou. Kde to jsem? Co to je za blog?
Když jsem zabrousil do sekce o autorovi, poznal jsem, že ten banner je fotka "charismatického mládého muže" smile, na kterou se musím celou dobu dívat, oka, ještě že se to dá scrolovat níž a je tu spousta komentářůsmile Začla být po pár shlédnutích ohraná.

No, ale hlavně se mi líbil tento článek. Je vynikající a nic hodnotnějšího jsem na tomto webu už nenašel a myslím že nenajdu.


Škoda. Rád bych autorovi tohoto článku vyjádřil svoje sympatie a přeji mu hodně odhodlání a pevné vůle ve společnosti "stodolních" lidísmile Dobré přízvisko má ta ulice že?
Bůh s Tebou přítely.
m.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel devět a jedenáct