Polož ten ovladač a hned!

Napsal Linki (») 15. 11. 2009 v kategorii o lidech, trendy, přečteno: 2935×
linki-obrazky/ovladac1.jpg

Každá žena, která má v domácnosti alespoň jednoho muže a televizi s dálkovým ovládáním, tenhle problém jistě zná. Muž leží na gauči, v ruce ovladač a přepíná neustále všechny programy, takže nejde ani na jeden pořádně koukat. Podle ženy je ovladač nástroj na přepínání televizních stanic. Podle muže je ovladač nástroj na přepínání 60ti televizních stanic každé 2 minuty.

Problém začal už v pravěku

Již v pravěku po lovu, seděli muži kolem ohně a několik dlouhých hodin do něj tupě zírali. Nikdo po nich nechtěl, aby komunikovali s ostatními, a tak měli muži čas na své přemýšlení o lovu či vhodné nové partnerce.

Muži dnešní doby jsou na tom podobně. Potřebuji přemýšlet a potřebují na to klid. Tento klid nalézají u různých činností, jako je například čtení novin, surfování po internetu nebo přepínání televizních kanálů. V každé z těchto tří činností muž dostává do svého mozku informace, které se ho přímo netýkají, a proto se je snaží co nejrychleji vyřešit, což se mu většinou daří. Jakmile je problém vyřešen, je načase najít jiný neosobní problém – přepnout program. Muž v podstatě nechce vědět co je v televizi, chce vědět co je ještě v televizi.

Ovladac2

Muži si tímto přepínáním cvičí mozek a zároveň mají pocit, že něco dělají. V jejich mozku vzniká mylná myšlenka o tom, že zvládají dvě věci najednou a tudíž se mohou rovnat ženám. Bohužel se spletli, nejdříve vyřeší problém a poté přepnou program. Neumějí dělat dvě věci zároveň, umějí udělat dvě věci po sobě. Při plném soustředění na jednu věc, muž zcela zapomene na ostatní problémy a cítí se pak lépe.

Jak přepínání vidí žena

Ženy mají v oblibě romantické komedie nebo emocionální seriály, ve kterých jde o komunikaci. Žena bedlivě poslouchá veškeré dialogy a baví ji předvídat, jak to asi s hlavními hrdiny dopadne. Tudíž ji přepínání jejího oblíbeného seriálu nesmírně štve.

Proč nedokáže žena relaxovat podobně jako muž? Odpověď je celkem logická, žena zvládá dělat více věci najednou a hlavně se soustředí na své problémy, aby se cítila lépe, tak se z nich musí vyzpovídat, což bývá s přepínajícím mužem občas složité. Nejhorší kombinace je, když se chtějí cítit lépe obě pohlaví ve stejný čas. Žena neustále muži něco vykládá a ten ji však neposlouchá – vznik hádek a konfliktů.

Ovladac3

Řešení

Muž by měl ženě naslouchat a odsunout své problémy na chvíli bokem. Musí pochopit, že žena nepotřebuje dosáhnout řešení, ale potřebuje svůj problém s někým probrat.

Na druhou stranu by žena měla vědět, že muž také potřebuje svůj klid, kdy může zírat do ohně a přemýšlet. Muž se tímto zbavuje stresu a svou nekomunikativnost nemyslí nijak zle.

Pokud žena chce sledovat seriál bez toho, aby jej muž přepínal, mohla by si zkusit o tom s mužem promluvit. Pokud nezabere domluva, může zkusit ukrýt dálkové ovládání nebo zvážit koupi vlastní televize.

Příklad

Mohu zde uvést příklad jednotného mužského myšlení: Kuba byl na večeři s přáteli, především ženského pohlaví. Dostal své jídlo ve stejném momentu, kdy vyprávěl o skvělém seriálu, u kterého si nemohl vzpomenout na jméno. Zhruba když byl v polovině své porce, se jeho kamarádka zeptala: „Jak se ten seriál jmenoval?“ Kuba o názvu začal opět přemýšlet, přitom měl v ruce vidličku a napíchnutým kouskem masa, kterou zastavil kousek od úst. Trvalo zhruba 5 minut, než si Kuba vzpomněl na název, v tom čase nemohl být samozřejmě nijak rušen a až po té se vidlička dostala do úst.

 

Facebook Twitter Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
wasza z IP 83.240.68.*** | 15.11.2009 15:24
Linki, ty máš pozoruhodnou schopnost napsat neuvěřitelné množství textu bez jakéhokoliv relevantního obsahu. Bylo by super, kdyby Radovanovi došlo, že tvoje příspěvky tady spíš zavazí. smile
Alča z IP 89.24.126.*** | 15.11.2009 16:00
Tady bych podotkla,že nejde o článek,nýbrž o kopírovaný text.
Mgr.Radovan Kaluža | 15.11.2009 19:00
a odkud je to zkopírované ?
Alča z IP 89.24.126.*** | 15.11.2009 19:05
Ráda bych odpověděla,ale nezapisuju si kde jsem co četla a tohle jsem už četla....
Mgr.Radovan Kaluža | 15.11.2009 19:52
Takže buď napište odkud Linki článek ukradla a nebo ji neoviňujte !!
Alča z IP 89.24.126.*** | 15.11.2009 19:59
Ovládejte se...myslím,že jsem odpověděla.
Mgr.Radovan Kaluža | 15.11.2009 20:32
Takže linki neovinujte. Pokud nemáte důkazy. Díky moc.
Linki | 15.11.2009 20:35
článek není odnikud zkopírovaný... líbí se mi jak tohle obvinění je pod každým mým článkem. Děkuju Radku za zastání :-* .
wasza z IP 83.240.68.*** | 15.11.2009 21:11
jo, neovinujte liniki, nebo bude vypadat jako mimino. smile
Alča z IP 89.24.126.*** | 15.11.2009 21:19
jasně...pár takových originálů by se našlo po netu...třeba taky tady... www.dormeo.cz/muzi_zeny-165108-4575-a.html
Linki | 15.11.2009 21:51
Mno můj článek říká něco trochu jiného, než říká těch 6 řádků. Jinak na internetu je mnoho studií, které uvádějí, že muži potřebují svůj čas na přemýšlení, bo to mají v genech právě z toho sezení u ohně.. To najdete všude, protože je to obecně známo. Dokonce o tom byla i sepsaná knížka, kterou jsem četla nějakou dobu zpátky. O ovladači tam zmínka byla, i to o tom nakupování - na tyto dvě jsem si vzpomněla, protože mě nejvíce pobavily a sepsala jsem o tom něco, ale s úplně jiným závěrem.
A jak koukám na váš odkaz, tak všechny ty důvody jsou z této knihy.
Linki | 15.11.2009 21:56
Znova jsem si projela tuto diskuzi a vy jste mě nařknula z toho, že jsem text okopírovala. Což znamená, že to samé - téměř identické, už někdo napsal a já to celé zkopírovala. To že jsem použila držení ovladače jako námět a sepsala jsem o tom to, co mě napadla a co je známo, není okopírování. Slovo okopírovat má ve svém základu slovo kopírovat... Zkuste si najít někde kopírku a okopírovat nějaký dokument, myslím, že tím si ujasníte, co přesně to slovo znamená.
Alča z IP 89.24.126.*** | 15.11.2009 21:59
Jistě,není důvod se dohadovat,nevím už kde jsem to četla,jen Váš poslední odstavec vím,že nikde.Jinak-moje reakce tu byla hlavně na ten první příspěvek.Mě osobně je naprosto jedno co,kdo a kde kopíroval.Čtu hodně a nejen blogy a nejen na netu.
Linki | 15.11.2009 22:06
V pohodě, já jsem jen na příspěvky typu: je to zkopírované... trochu alergická, jelikož se to objevuje snad pod každým mým článkem. Napsala jsem článek o operaci srdce, kterou jsem podstoupila, takže psáno z mého pohledu a pod článkem se opět objevilo, že jsem to zkopírovala smile. Jinak náměty pro článek jsou občas z internetu či nějaké zajímavé knihy to nepopírám, ale rozumy v nich jsou moje. To že se vám nelíbí mé názory, tak to je holt smůla, ale psát mi všude pod články, že jsou okopírované, to je provokace.
Alča z IP 89.24.126.*** | 15.11.2009 23:00
OK...zbytečná nekonečná debata,já jsem o kopírování ještě nikde nepsala.A vůbec mi nevadí si něco přečíst znovu.Ale tak....zas jsou z toho aspoň ty komentáře,ne?smileHezký večer...
Linki | 16.11.2009 07:39
Tak to je jediné pozitivum, ale raději bych zde měla komentáře, které se týkají problému, kterým se můj článek zabývá.
down z IP 81.200.48.*** | 15.11.2009 16:49
tenhle clanek je nazorny priklad toho o cem autorka pise(copy/paste)...muzu na nej "zirat" a pritom premyslet o uplne jinych vecech ...tohle je totalne bezducha hovadina ...ale na to uz jsme u Linki zvykli, cili nic noveho pod sluncem
Coev z IP 94.255.164.*** | 15.11.2009 22:17
Stejně jako ženský neustále nadávaj na to, že je chlapi škatlkujou, mě zase rozčiluje škatulkování chlapů. Opravdu každý chlap, který přijde domů, lehne na gauč, naporoučí si jídlo, začne cvakat programy, páč neumí dělat dvě věci najednou a tak dále? To je úplně stejné, jako kdybych napsal, že každá ženská ráda nakupuje a neumí hledat v mapě. Proboha! smile
Linki | 15.11.2009 22:21
Tak samozřejmě každý chlap to nedělá, ale většina chlapů má rádo gauč a ovladač v ruce. Například můj otec ten ovladač ani neodloží, aby mu ho nikdo nesebral. Pochopila bych, kdybychom byli 5ti členná rodina s jednou televizí, jenže my jsme tří členná rodina se třemi TV, takže jak se chce někdo dívat na něco jiného, tak jde k jiné TV. Na otázku proč ten ovladač furt drží odpovídá: Jen tak... nebo ... Abych měl něco v ruce. smile
Coev z IP 94.255.164.*** | 15.11.2009 22:34
Ale to, že to dělá tvůj tatínek, nerovná se většina chlapů. Abys tohle mohla napsat, a ještě k tomu to vyjádřit jako nějaký dogma, nad který se v textu tak okatě povyšuješ, musela bys k tomu mít nějakej podloženej průzkum... Ach tahle doba instantních novinářů/blogerů...
Alča z IP 89.24.126.*** | 15.11.2009 23:15
A když už jsem tady,vyjádřím se i tady..ten ovladač u mužů je opravdu klasika.Jestli jste vy výjimka,tak budete možná řidič kamionu.Soudím podle té zmíněné mapy...Jinak,nic ve zlém...smile
Coev z IP 94.255.164.*** | 15.11.2009 23:35
Nene, nejsem řidičem kamionů... Marně jsem teď přemýšlel, který z chlapů z mých příbuzných dělá tu "klasiku" s ovladačem a nepřišel jsem ani na jednoho. Počítal jsem přibližně 10 dospělých, děcka do toho zahrnovat nebudu. Ještě vtipnější je, že ty jednotlivé rodiny jsou od sebe tak odlišné, že mi to dává docela solidní vzorek... Naopak třeba, co potvrdit podobným způsobem můžu, je rozmanitost obsahu dámských kabelek. Počínaje potřebným deštníkem a konče nepotřebným šroubovákem... A ne, ani jedna ženská není žádnej mechanik, aby šroubovák na svých pochůzkách potřebovala...smile
Alča z IP 89.24.126.*** | 15.11.2009 23:51
Příjemné zjištění,že je to někde i jinak.Ale můj muž je kamioňák a přesto,když je doma,ovladač je něco,bez čeho u TV neusne..smile
Linki | 16.11.2009 07:37
Jasně, když to dělá můj otec, tak se to nerovná všem chlapům, ale mám ve svém okolí taky pár chlapů a téměř všichni to dělají. A jak vidno, tak manžel od Alči taky. Asi máte štěstí, že do tohoto fenoménu nepatříte smile
wasza z IP 83.240.68.*** | 16.11.2009 09:44
Mile slečny, podle mě je to spíš o tom, že jste trošku jiná sorta rodin. Já jsem vyrůstal v rodině, kde byla televize až na posledním místě a je tomu tak i teď, když mám rodinu vlastní. Je velké množství lepších způsobů jak trávit čas, než bezduchým přepínáním. A souhlasím s Coev. V mém okoli je taky velmi málo "ovladačových fanatiků".
Linki | 16.11.2009 09:58
Má rodina funguje tak, že spolu trávíme čas, když je to nezbytně nutné a každý si většinou děláme to své.
Coev z IP 94.255.164.*** | 16.11.2009 10:26
Možná odtud pak pramení tvůj názor, který ale prostě nejde podat jako dogma. Rozumíš, o co mi jde? Wasza to napsal dobře - zkrátka a dobře, sorta rodin, která, jak ty sama píšeš, tráví společný čas jen když je to nezbytně nutné, se pak zákonitě musí doma uchylovat třeba právě ke sledování televize, apod. Jen ale skutečně, tento typ rodiny není jediný, leč netvrdím, že jej mnozí nepovažují za typický...
Linki | 16.11.2009 11:01
Samozřejmě to chápu a vážím si vašeho názoru. Existuje spousty rodin, ale v mém okolí jsou většinou rodiny, kde její členové mají odlišné zájmy a jsou spíše samostatní. A pak především rodičům se už nic moc nechce dělat kvůli věku. Tak TV.
Lucretia.bloger.cz | 16.11.2009 18:58
Musim se zastat autorky smile Je to naprosto presne - s rodici neziju uz skoro 10 let, ale pokazde, kdyz prijedu domu, tak otec lezi na gauci, v ruce ovladac a jede hitparadu programu jeden po druhem. Nikdy jsem to uplne nepochopila... kdyz uz me zajima, co je na dalsim kanale, tak jedu hned na dalsi, ale on ne... cca dve minuty na zorientovani se v situaci a vysilanem obsahu a pak teprve cvak. Obdivuju matku, ktera se z toho jeste nezblaznila smile
Lucretia.bloger.cz | 16.11.2009 19:02
Fakt je, ze jine posouzeni nemam, takze nevim, jak je na tom mladsi generace... ja tech samych 10 let totiz ziju bez televize smile) A minimalne dalsich 10 ji domu nechci smile
Linki | 16.11.2009 19:11
Jojo můj otec je to samé. Nejhorší je, když se člověk zorientuje o co jde a začne ho to bavit, má pak rozkoukaných několik filmů, ale ani z jednoho vlastně nic nemá. Já televizi k životu taky nijak zvlášť nepotřebuju, to co vidět chci, si najdu na internetu. Pokud se dívám na televizi, tak většinou jen v přápadech, kdy se u mě v pokoji objeví jeden z rodičů, aby se mohli sami dívat.
down z IP 81.200.48.*** | 16.11.2009 21:36
Hmm tak dneska vylezu ven, na chodbe potkam sousedku a na zaklade toho poznam, ze vsechny zenske jsou pice s chlupatyma nohama a modrou huckou na hlave. Ten clanek je proste blabol a nic na tom nezmeni ani rozvlacne vysvetlovani autorky v diskuzi.
Linki | 17.11.2009 08:37
Nikoho nenutím mé články číst, je to zcela dobrovolné. Napište lepší článek, já si ho ráda přečtu a přiučím se - třeba o tom, jak psát články smile
down z IP 81.200.48.*** | 17.11.2009 13:53
Kaluza pise: "...a jak vidíte ani v žádné diskuzi tohoto blogu nemažu nepohodlné příspěvky...".  Muj prispevek, ac k tematu, byl presto smazan! Ze by Hulanizace?
Alča z IP 89.24.88.*** | 17.11.2009 15:44
Mě naopak těší,že přece jen nějaký ten příspěvek zmizí...ještě bych smázla ten o Vaší sousedce....nejen,že je mimo mísu,ale vypovídá hlavně o Vás.Pokud nejste schopen slušnější komunikace,pak bude opravdu pro všechny lepší,když si vezmete ovladač a v klidu budete následovat onen popisovaný vzorek národa....Tolik můj názor a ten nezmění ani jakákoli případná budoucí vulgární reakce z Vaší strany.
Linki | 17.11.2009 16:05
Souhlasím s názorem, že mé psaní není dokonalé a má chyby. Pokud se někomu mé psaní nelíbí, tak bych byla ráda, kdyby mi řekl co je špatně. O další příspěvky typu, že všechno jen kopíruju a že je to o ničem, nemám zájem. Již to tu řečeno bylo párkrát a myslím, že to stále opakovat je zbytečné.

To Alča: Taky jsem nepochopila, jak ta sousedka zapadá k naší diskuzi. Pobavil mě Váš poslední příspěvek. smile
Alča z IP 89.24.88.*** | 17.11.2009 16:33
Tak vidíte,on i ten ovladač má cosi do sebe...smile
Až to skoro vypadá,že nevíme co chceme,ale nepřestanem,dokud to nedostanem..smile
down z IP 81.200.48.*** | 17.11.2009 18:00
Alča: co k tomu rict...proste jste to nepochopila. Ale to nevadi. Me na tom jestli vam to docvaklo stejne houby zalezi.
Alča z IP 89.24.124.*** | 17.11.2009 20:13
Ale docvaklo...problém je ve Vašem slovníku, ve způsobu, jakým tu komunikujete s ženou, či dívkou.(uváděný příklad se sousedkou to samé) Ať už má člověk názor jakýkoli, vždycky se dá napsat slušně.V tom semnou snad budete souhlasit.
Linki | 17.11.2009 20:39
Alča: Já s vámi souhlasím, bohužel ale gentelmanů už moc není... Teď se častěji objevují muži, co jim nevadí ženské vrazit - takové bych střílela.
Alča z IP 89.24.124.*** | 17.11.2009 20:55
Tak....a doufám,že se to stane brzkým tématem ve Vašem blogu.Budu se těšit...smile
Linki | 17.11.2009 21:11
že by téma článku? : Jak se zbavit chlapa a proč? smile
Alča z IP 89.24.124.*** | 17.11.2009 21:23
Že by PL film Sexmise?...smile...to nééé....smile
down z IP 81.200.48.*** | 17.11.2009 22:21
2Alča: A furt nic, zadny protiargument. Autorka napise sexisticky clanek, ktery nahazi vsechny chlapy do jednoho pytle a kdyz se nekdo ozve je samozrejme oznacen jako ostatni, v tomhle blabolu popisovani jedinci. Koho jsem urazil? Autorku? Ani nahodou! Imaginarni sousedku? Samozrejme ano. Pouze jsem trochu drsnejsi formou demonstroval jakym zpusobem je clanek napsany.  Mimochodem, zvlastni je, jak se tesite az to tem blbym chlapum osolite...no a Linki, ktera by to mela mit v maliku (clanek prece psala ona, ze) se vubec nechyta, pouze vam trapne prizvukuje.
Linki | 17.11.2009 22:40
Nevím v čem bych se měla chytat, ať bych argumentovala jakkoliv, vždy by to bylo špatně. Raději mlčím a jen pozoruju. Poperte se sami smile

K článku, šlo o to, aby to vyznělo sexisticky a jak koukám, tak to svůj účel splnilo. Chtěla jsem, aby se zde rozjela diskuze na téma článku a aby se muži bránili, že všichni takoví nejsou, což se částečně povedlo. Bohužel více kritiky skončilo na tom, že jsem Linki a že píšu furt jen hovadiny, které jsou o ničem a blbě napsané.

Krom toho - boj mezi ženským a mužským pohlavím bude snad vždycky.
Linki | 17.11.2009 22:41
Alča: Byl by ale se špatným koncem, první bychom vyhladily chlapy a pak i sebe smile
Alča z IP 89.24.124.*** | 17.11.2009 22:45
1) Věřte,že vůbec nejde o to,někomu něco"osolit".Jen jsem navrhla téma,které mě zajímá a nemyslím si,že jen mě.
2) To co Vy tu nazýváte drsnější formou,to já nazývám vulgaritou..
3) Jistě jste si všiml,že pod příspěvky je  malý dodatek : -odpovědět-...nemám z toho pocit přizvukování.
Jinak příspěvek,na který Vám teď odpovídám je Váš názor a proto tady jsme.Teď to vidím v pořádku a díky,že jste ukázal,že to jde i slušně.Hezký večer...
Alča z IP 89.24.124.*** | 17.11.2009 22:54
Linki: Ale vždyť my je chcem i s tím ovladačem...smile
lentilka009@seznam.cz z IP 85.71.114.*** | 17.11.2009 11:09
Souhlasím s autorem předchozí reakce
alfons z IP 188.120.211.*** | 29.11.2009 01:12
je skoda, ze clanek byl pojat jako dogma, predstavujíc nám jedinou pravdu bez možnosti že to muze byt jinak. Narodzíl od ostatních ti řeknu jak takový článek napsat a přesto nevzbudit tak špatné dojmy z něj...

Musím uznat že v mém okolí mám několik těchto případů, ale zároveň spousty lidí co buď televizy nesledjí nebo ji sledují zcela cíleně jako já tak, že si dopředu zjistí kdy běží to co chtějí vidět, podívají se na to a tím s televizí skončí... A právě tito lidé zde pak budou psát špatné komentáře a já říkám že nesouhlasné a špatné komentáře budou psát zcela oprávněně. Článek tak jak je napsán je jeden velký blábol.

K nápravě stačí jediná věc a to napsat článek tak aby dával jasně najevo, že se to nemusí týkat zdaleka všech... a to třeba úryvek
"Každá žena, která má v domácnosti alespoň jednoho muže a televizi s dálkovým ovládáním, tenhle problém jistě zná. Muž leží na gauči, v ruce ovladač a přepíná neustále všechny programy..."
už od začátku předkládá vaši pravdu jako jedinou pravdu, přitom by stačilo napsat
"Mnoho českých žen má v domácnosti alespoň jednoho muže a televizi s dálkovým ovládáním a mnoho z nich jistě tento problém zná. Muž leží na gauči, v ruce ovladač a přepíná neustále všechny programy..."
kdy už jen tím že jsem zaměnil slovo každá za mnoho jsem se distancoval od toho že by to mělo platit globálně.

samozřejmě nebudu předělávat váš článek, jen radím psát články méně dogmaticky. Tak aby pojednávali o lidských problémech jako o něčem co sice spoustu lidí trápí, ale zase uplne jinou spoustu lidí vůbec netrápí, protože tímto problémem netrpí. Když chci psát o lidském chování a myšlení, nemůžu si nikdy dovolit globalizovat, protože každý je tak odlišný...


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel deset a dvanáct