Každý sklízí co zaseje...

Napsal Tomáš Ježek (») 2. 9. 2009 v kategorii o lidech, trendy, přečteno: 2353×
bible.gif

Je 11.7.2009 sobota ráno a se svojí přítelkyní se procházíme bývalou "Leninovou třídou", abychom vybrali pro mého šéfa Radovana nějaký dárek. V tomhle jsem měl celkem dlouho jasno: "Dostane Bibli!". Nemusel jsem jí kupovat, protože mám vždy nějakou k dispozici,  a tak naše kroky směřovaly spíše do obchodů, kde najdete tradiční dárky parker, whisky a pod. "Protože když děláte dobrou práci opravdu poctivě, tak to lidé dokážou ocenit," řekla by reklama na Jihlavanku. Ovšem tohle hledání dárku nebylo klasické "do ut des", dávám, abys dal. Dát svému šéfovi pěkný dárek, by mohlo být "leštění kliky", ale nemá vůbec smysl, pokud jste od svého šéfa již dostali něco předtím. Takže v případě dárků se jedná o vyjádření prosté vděčnosti, třeba za to, že můžu pracovat. Což mi připomnělo příběhy ve kterých vystupoval Ježíš v Bibli. První přijal člověka tak nadpřirozeným způsobem, že na základě tohoto doteku Lásky, ten člověk ve svém životě začal jednat jinak.

Možná si již kladete otázku zda darovat Radovanovi Bibli má nějaký motiv. Jistě, že má! Ten motiv je prostý: "Poznáte pravdu a pravda Vás učiní svobodnými". Ono poznání pravdy je potřeba na obou stranách mince, nejenom na té jedné, kterou všichni čteme. Boží svět, to je matematika, fyzika, střední a vysoká škola. Zde se naučíme všechno o Božím světě. A druhá strana mince k pravdě je Boží slovo = Bible. Angličané to mají srozumitelnější v přesmyčce God's word - God's world. Zkuste si to jenom vyslovit.

A kromě poznání pravdy je jistá naděje, že právě tento dárek může být jiskra. Jak by řekl Cimrman: "Z jiskry vzejde plamen." A proč si to myslím?

Vraťme se spolu do sobotního večera, kdy slavíme narozeniny. Rozbalují se dárky a jedna láhev střídá druhou. Liší se ve tvaru, v barvě a jistě i v chuti. Když tu najednou výkřik, úžas, zděšení. Směs pocitů, které svírají v ruce Bibli. Barem na Stodolní se rozlévá hlasité: "Koukejte co jsem dostal, podívejte, Bible!! To snad ne, já!? Proč jsem tohle dostal já? Ve volné parafrázi vyjádření slov Radovana. Musím se přiznat, že pohled na Radovana stojícího uprostřed baru, křícího na všechny hosty mi udělal velikou radost. My věřící máme totiž na své straně nejmocnějšího Boha bohů.

S úsměvem jsem přikločil, abych Radovanovi naznačil, že se v ní ukrývá nejenom nesmírné Bohatství, ale také věnování. Slovy: "Svému šéfovi Radovanovi, manuál k věčnému životu věnují Tomáš a Lenka". Manuál k večnému životu, kolik z Vás má tu jistotu, že smrt není tečkou za životem, ale dvojbodkou, jak se říká na Slovensku. Právě zde máme omezený život časem, abychom si mohli vychutnat věčnost. A vstupenka na věčnost? Vše je napsané v Bibli nebo se zeptejte nějakého následovníka Krista, jak se dostat do nebe?

A na závěr se sluší připojit nějaký verš z Bible, dobrý zvyk křesťanů, přát si Božím slovem smile Když slaví gratulant své narozeniny, o co více významné jsou-li přerodem do generity, viz. 30 let Radovana. Takže Biblický verš, který dostal Radovan k 30. narozeninám zní:

"Žalm 34:9  Okuste a uzříte, že Hospodin je dobrý. Blaze muži, který se utíká k němu."

Radovane...

Facebook Twitter Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
wasza z IP 83.240.68.*** | 2.9.2009 13:58
Jsem rád, že jsi opravil hrubky v textu, ale ty komentáře, které Tě na ně upozornily, jsi mazat nemusel.
Vojtěch z IP 78.108.150.*** | 2.9.2009 13:59
Tak pardón, ale ani na třetí pokus jsem to nedokázal dočíst, vzdávám to.
HOnza z IP 90.178.43.*** | 2.9.2009 14:41
WTF
Jusa z IP 89.203.173.*** | 2.9.2009 15:46
Tomáši, vy se opravdu domníváte, že Radovan si někdy bude číst v bibli?
Tomáš Ježek | 3.9.2009 03:03
Nejen že si to myslím, věřím v to. Tohle nemůže nechat intelektuála s IQ 160 jen tak. Musí ho to nahlodávat a dráždit, jako některé autory zdejších příspěvků. Jde totiž o život a jak říká Ježíš: "Nepřišel jsem povolat spravedlivé, ale hříšníky".
mortis z IP 194.213.43.*** | 2.9.2009 16:22
Takže teď tu vedle imbecilů (Kaluža), paniců (Orbitol) a kurev (Nyx) blogujou i křesťani? Gratuluji, fekalseznamka je kompletní.
down z IP 81.200.48.*** | 3.9.2009 09:15
AMEN!!!
rtgr z IP 78.102.34.*** | 2.9.2009 20:39
Nevěřím, že by se nějaký křesťan mohl z Radovana nezblít, ale místo toho pro něj pracovat a psát servilní články na jeho blog.
rtgr z IP 78.102.34.*** | 2.9.2009 22:45
Jak tak jsem se prinutil to precist cele, nemohu se nezeptat:
1) Co je mysleno prvnim odstavcem, kdy autor s pritelkyni prochazel obchdy  s Parkery a whiskey, kdyz stejne mel davno dopredu jasne, ze venuje bibli, kterou nakonec taky venoval???
2) "Manuál k večnému životu, kolik z Vás má tu jistotu, že smrt není tečkou za životem, ale dvojbodkou, jak se říká na Slovensku" ??????????????????? PROSIM? to jste slysel kde?
3) "My věřící máme totiž na své straně nejmocnějšího Boha bohů." Mozna by ta veta i davala smysl, kdyby misto verici bylo krestane, ci katolici apod. Krome toho jako krestan, nevite neco o tvrzeni v bibli, ze Buh je jen jeden???

Kazdopadne ta asociace Jezis davajici lasku a Radovan davajici praci, to je maso. Kde je chyba v prirovani uz ani rozepisovat nebudu. Kdyz uz to v praci prezenete s hulenim, radeji prosim pokracujte v supportu zakaznikum misto psani blogu.
Tomáš Ježek | 3.9.2009 03:24
Ad 1) Odstavcem je myšleno, to co je v něm napsáno. Vyjádření vděčnosti. Musel jsem to omezit do jednoho důvodu: práce. Protože předtím jsem práci hledal, možná  to chápou více ti, kteří jsou nezaměstnaní a dlouhodobě si nemohou najít práci.
Ad 2) To se dá jednoduše zjistit. Stačí zajít do nějakého společenství věřících v Krista, jak upozorňujete v bodě 3 a zeptat se jich na tu jistotu věčného života. Jak na to přišli a jak se jim to stalo, že věří tak jistě.
Ad 3) Z článku jasně vyplývá, že autor je věřící křesťan, což dokládá i použitý termín "Boha bohů". Jedná se o překlad hebrejského slova Elohim, což je množné číslo od El = Bůh. Exegeticky připouští tento termín existenci bohů, které si lidé vymysleli, např. Radegast nebo 3000 vymyšlených bohů řeckého panteonu a stanovuje nad nimi, toho pravého, jediného, který se projevuje svým jednáním v životech každého člověka.

Ad poslední poznámka, nehulím a smyslem té věci není spojení mezi Radovanem a Ježíšem, ale důraz na zázraky Ježíšova působení. De facto si přeji, aby Radovan tento dotek Lásky zažil, tak aby poznal moc Ducha svatého a jeho život nabral mega otáčky smile
rtgr z IP 194.212.173.*** | 3.9.2009 09:09
Ad Ad 1) Nepochopeni me otazky: ptal jsem se, proc travite dopoledne prochazenim obchodu a hledanim darku, kdyz uz je davno rozhodnuto, ze darujete bibli?

Ad Ad 2) Dalsi nepochopeni otazky: kde jste slysel tu vetu s tou dvojbodkou?

Ad Ad 3) Pokud je libo, rikejte si klidne Elohim, ale pri zadne navsteve mse jsem jeste neslysel, ze by knez rikal neco o Bohu bohů...
Tomáš Ježek | 3.9.2009 12:56
Ad 1) O Bibli bylo rozhodnuto a chtěl jsem mu dát dárků více, nejenom jeden.
Ad 2) Už nevím kde jsem tu větu přesně slyšel v kontextu, že život nekončí tečkou, ale dvojtečkou. A rozhodne se o budoucnosti. Například v Lukáši 13:23 - 30 se píše o tom, že ne všichni po smrti skončí v Božím království. Myslím, že je to parafráze z knihy C.S. Lewise k jádru křesťanství. Musel bych dohledat ve které kapitole mluví o smrti a co bude pak.
Ad 3) Pokud umíte anglicky je na wikipedii článek, že jak jednotné číslo, tak i ve smyslu množného číslo. en.wikipedia.org/wiki/Elohim
rtgr z IP 194.212.173.*** | 3.9.2009 13:15
Nejak jsem si nevsim, ze by se v kostele citovala Wikipedie.

Jde o to, ze pred 2000 lety ten vyraz mozna mel v hebrejstine jisty vyznam, ale pokud ho prelozite v dnesni dobe do cestiny, je to nesmysl.

PS: Vzhledem k vasi poznamce o Radovanovi: "tohle nemůže nechat intelektuála s IQ 160 jen tak." je videt, ze vira ma ve vasem zivote opravdu obrovskou roli. To je podle me spravne. Ale verit v to, ze ma Radovan IQ 160 muze (nebo spis asi musi) opravdu jen zamestnanec bananu.
Tomáš Ježek | 3.9.2009 14:33
S překladem souhlas, proto doporučuji studovat SZ v hebrejštině a NZ si říct v řečtině, je to obohacující.
rtgr z IP 194.212.173.*** | 3.9.2009 14:45
Vy oba tyto jazyky ovladate? Nebo jen doporucujete?
Cry z IP 213.211.37.*** | 3.9.2009 22:04
Věřit je jistě krásná věc a v minulosti platila především pro tu chudší třídu, nicméně věřit v boha? Nehci tu zakládat flame, věřte si každý čemu chcete, ale pokud se podíváte do minulosti, tak křesťanství bylo víceméně nuceno násilím a vymítilo náboženství, které bylo daleko starší než samo křesťanství a ubližovat druhému je hřích ne? Nedejbože míti více žen je dle bible hřích a přesto je v bibli psané o lidech polygamních.
Tomáš Ježek | 4.9.2009 08:32
Tyto historické poznámky mají jistě své opodstatnění. Počátky věcí mají přímou souvislost s konci. Tedy tím, čím člověk začíná , tím také končí. Ježíš říká: "Kdo mečem zachází, tím také schází." Například z hlediska kulturní antropologie jak člověk vnímá počátek, stvoření světa, tak podle toho žije. Tedy ti co si myslí, že člověk evoluje a pak zemře a bude nahrazen silnějším, je omezen průměrnými 70 lety a za tu dobu se snaží hodně vlastnit a hodně užít. Tuto poznámku si půjčuji, abych vysvětlil, že od počátku to tak vše nebylo. A tedy znalost počátků nejen dějin, ale i lidského jednání může vysvětlit konce.
Člověk byl ve vztahu s Bohem, pro hřích není, ale Boží záměr je, aby člověk byl ve vztahu s Bohem. Ve starém zákoně je polygamie, války, ale Ježíš všechno vysvětluje. Například polygamii: "Nebylo to tak od počátku, ale pro tvrdost Vaši srdcí ustanovil Mojžíš rozlučkový lístek." Tedy na počátku muž + žena = člověk. Jenže lidské srdce v rámci svobodné vůle je generátorem zla. A tak se to opakuje v dějinách. Křižáci měli chránit poutníky do Jeruzaléma, ale lidské srdce vygenerovalo zlo. Je to tak vždy, když člověk vezme věci do vlastních rukou. Bůh poslal Ježíše, aby nám všem připomněl co zamýšlel, když stvořil člověka. Jakoby říkal, zde se podívejte to je to pravé lidství.
Když půjdete kolem hudebky a tam budou skřípat housle, taky neřeknete, že hudba je v krizi. Proto věřím, že každý bude hnán k osobní zodpovědnosti, ať už za vraždy ve jménu kříže nebo za víru-nevíru v dnešní době. Každý stane před Božím trůnem se svým jednáním, myšlením apod.
Tomáš Ježek | 4.9.2009 08:33
Ad rtgr. novozákonní řečtinu ano, starozákonní hebrejštinu s pomoci software Bible works.
tom.marny z IP 193.179.215.*** | 3.9.2009 08:49
Jestli si pan Kaluza tu Bibli precte a "uveri" tak se na tomto blogu mame nac tesitsmile Docela bych mu to i pral - zabava zarucenasmile
down z IP 81.200.48.*** | 3.9.2009 09:28
Proc by to cetl cele? Jemu staci prelouskat titul, hned pochopi vocogou a uz muze fundovane psat. Ale mas pravdu, taky se tesim a cekam jakou peckou ted odpovi zcela jinak zamerena Nyx.
Synama z IP 81.201.57.*** | 3.9.2009 17:08
Vy byste se opravdu chtěli vzdát článků o dovolenejch s Nelinkou a Kristýnkou a dalšíma slečnama mířícíma do miss junior..?smile dick by se přišlo o veškerou zábavu.. všechny články by procházeli křesťanskou cenzurou atd..
Wydlak z IP 62.141.0.*** | 3.9.2009 09:08
Tak tohle me porazilo.Vazne.Tohle je vec kterou jsem necekal.
Odpovim take citatem z Bible:
"Blahoslaveni chudi duchem, nebot jim je zaslibeno kralovstvi nebeske".
To je pro Radovana.
A pro Vas:
"Hoden jest delnik mzdy sve."
jeff.device z IP 193.165.219.*** | 3.9.2009 11:05
buh bohu? co je to za cint? od udajne vericiho....
Tomáš Ježek | 3.9.2009 12:59
Pokud umíte anglicky podívejte se na en.wikipedia.org/wiki/Elohim, kde se dočtete slovní studii hebrejského slova Elohim, které je užito v Bibli jak v singuláru, tak v plurálu.
Lúmenn z IP 89.103.128.*** | 4.9.2009 12:05
Nevím, co jste se dočetl na wikipedii, človíčku, ale odborné bibliologické publikace uvádějí, že Elohim znamenalo Bohové, tudíž žádný hospodin, ale nespočet bohů, tudíž judaismus byl původně polyteistické náboženství a až časem, nevhodnými překlady a nejrůznějšími změnami se ustálilo, že bůh je jen jeden. V počátcích judaismu jste mohl narazit na panteon bohů jemuž vévodil Jahve, dnes už je Jahve sám samotinký. Nicméně z toho nelze vyvodit, že ten váš bůh je jen jeden a ten největší a nejlepší.
A jen tak pro zajímavost na koncilu v Konstantinopoli v roce 511 byl ustanoven nový obsah Bible, tedy přepsány kapitoly ze SZ (genesis byla zkrácena, upravené pasáže o mojžíšovi a spol.) a totálně překopán NZ (z původních prý 6ti evangelií, z nichž jedno údajně napsal sám Ježíš nezbylo ani jedno, ale byla nahrazena 4mi evangelii, která vznikla až cca 100 let po ježíšov smrti, tudíž nejsou autentická ani omylem). Jestli tohle nevíte, doplňte si znalosti historie, jestli to víte a stále ještě považujete Bibli za věrohodný zdroj informací, je mi vás velice líto.
Tomáš Ježek | 4.9.2009 12:45
Dobrý pokud, připomíná mi práci Dana Browna na jeho šifře mistra Leonarda, pohrát si historicitou a validitou různých informací a na základě teorie synchronicity je uspořádat tak, aby vypadala...
Ty odborné publikace bych chtěl znát, stejně jako ty odborníky. A co se týká koncilu, dokumenty jsou všechny dostupné, včetně evangelií Tomáš nebo Filipa, nic Vám je nebrání prostudovat, porovnat a rozpoznat co je zvěst o Boží slávě v Kristu Ježíši a co je hereze, ať už gnostická nebo jakákoliv jiná.
A dále pokud budete číst text evangelia, tak myslete taky na to, že tento text není pouze deskriptivní, ale také vyznavačský, tedy ten kdo věří a ve svém životě zažil setkání s Bohem, může toto vyznat.
Samozřejmě, že jako koníček můžeme hledat problémy a rozpory, což mě baví a s tím se mi spojuje výrok Moravských bratří: "V klíčovém jednota, v nedůležitém svoboda a všem všem Láska." A o Láska s velkým L je Bůh, kterému věřím.
Hanys z IP 89.176.147.*** | 3.9.2009 18:49
Tak tohle je maso.....smilesmilesmilesmile
Raveboy z IP 213.29.236.*** | 3.9.2009 22:42
Věřícímu těžko něco vymluvit....to je jako o něčem přesvědčovat Paroubka... uplně stejný...
Ale článek jako joke ...dost dobrý... díky... smile
wasza z IP 83.240.68.*** | 4.9.2009 08:54
Církev je hezká věc.. a přijde mi, že ji vyhledává zejména ten, kdo si nedokáže na svět a život vytvořit vlastní názor, a tedy potřebuje někoho, kdo mu to všechno vysvětlí bez námahy. A rád při tom pomine plno demagogií a nesmyslů, které se celou křesťanskou/islámskou/židovskou/... naukou prolínají. Podle mého každý člověk, který je schopný vlastního uvažování v něco věří a bibli, jejíž texty jsou přinejmenším diskutabilní, k tomu nepotřebuje.
Lúmenn z IP 89.103.128.*** | 4.9.2009 11:55
Další naivka co si myslí, že v Bibli je pravda a že křesťanský bůh je ten jediný a nejmocnější? smile Klidně tomu věř dál, zmanipulovaná chudinko, ale nešiř svou lživou víru jako mor všude po světě.
Tomáš Ježek | 4.9.2009 12:26
v Bibli je píše o pravdě, protože Ježíš je pravda, cesta i život. Setkání s Ježíšem je setkání s pravdou. Chápu, že každý se ohání, že má pravdu. Ale až setkání s Ježíšem, pak teprve můžeš vyznat co je pravda. Proto je i cesta, cesta k Bohu a život věčný.
A jen tak mimochodem mor je již eradikován a světem se nešíří, což jenom dokazuje, že neznáte pravdu, ani o moru.
wasza z IP 83.240.68.*** | 4.9.2009 12:34
Jak jsem říkal, klasická demagogie. Mor se nešíří proto, že tomu lidi zabránily. Navíc není pravda, že se nešíří vůbec. Ty jsi nějakého dědu, co si říká bůh potkal?
Tomáš Ježek | 4.9.2009 13:28
Takového člověka jsem nepotkal. A setkání s Bohem je zkušenost, kterou má každý věřící, říká se tomu svědectví.
Lúmenn z IP 90.177.251.*** | 5.9.2009 18:57
Ježíš je fajn týpek, občas zkecnem  v astrálu, ale křesťanství je zhovadilost co s ním už nemá skoro nic společnéhosmile A o moru máte špatné informace vy, ročně na mor zemře cca 200 lidí, hlavně v Africe a Asii, takže to, že se už vůbec nešíří není tak úplně pravda. Nehledě nato, že přirovnání "šíří se jako mor" je pouze metafora;)
wasza z IP 83.240.68.*** | 4.9.2009 13:44
А v čem toto setkání spočívá?
Tomáš Ježek | 4.9.2009 13:57
Doporučuji svědectví Pavla Vaňka, pokud se s ním budete chtít setkat není problém smile www.esnips.com/doc/2bbd30d3-8115-4067-a9da-6ff0563c91d3/ Vanek
wasza z IP 83.240.68.*** | 4.9.2009 14:14
On tam o setkání s bohem nemluví, jen má pocit, že k němu promluvil prostřednictvím faráře. Takže relevance důkazu nulová. No a jak jsem říkal, nedokázal si urovnat život, a tak se rozhodl pro nejsnadnější cestu - nechat si poradit.
Ban z IP 85.132.254.*** | 6.9.2009 14:00
Co to do haje???Tohle ma byt clanek?? tohle slint vzdyt to nedava smysl...nesnasim panbickare ale to sem tahat nebudu...kazdopadne z hlediska stylistickeho ten clanek je totalne vyblitek...blbost, kravina...autora by meli potrestat 6 ran bice nebo povesit za kule do pruvanu...s prominutim tohle je p*covina.
omg z IP 195.39.100.*** | 13.9.2009 14:01
no to teda čumím hele zbyl vám na firmě ještě nějaký matroš? musí to být maso když si vezmu co tu čtu za opěvné písně smile
Mgr.Radovan Kaluža | 13.9.2009 14:21
pouze ježkova bible smile
Vlasta z IP 194.213.43.*** | 14.9.2009 09:30
Děkuji panu Ježkovi za krásný blogspot a posílám mu pěknou písničku:
www.youtube.com/watch?v=eTFIEzNep-E
Fiwe z IP 78.80.22.*** | 3.11.2009 13:05
Bible jako takovová je literárně-astrologickým hybridem a nachází několik o mnoho století starších pramenů (například hieroglyfy na svatyni v Luxoru či egyptskou knihu mrtvých, odkud je podle autorů přepsáno biblické desatero) a uvádí desítky citací, které Bible z těchto pramenů převzala. Jako důkaz adaptace starších pramenů v Bibli jsou společné rysy postav Josefa ze Starého zákona a Ježíše z Nového zákona.
myrthy z IP 85.161.20.*** | 12.5.2010 01:13
Tybrďo to jse mu dal v baru na Stodolní? Znovu máte můj obdivsmile
m.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel jedenáct a tři