Kubuntu za trest

Napsal Poky.bloger.cz (») 7. 11. 2008 v kategorii IT, internet, přečteno: 3182×
http://radovan.bloger.cz/obrazky/poky.bloger.cz/kde-logo.png

Článků na téma Linux vs Windows bylo napsáno již tisíce, ne li miliony, ovšem tento je jiný.
A v čem že jiný? Jiný v tom, že linuxák nezahanbuje/nenadává na windows a opačně, v tomto článku totiž linuxák (já) bude nadávat na linux, proto bude objektivní a opravdu udávat pravdivé argumenty (což není až tak časté).

Kubuntu

Název článku je Kubuntu za trest, pro neznalé krátce popíši co je to kubuntu. Kubuntu je jeden že škály distribucí linuxu, jedná se o systém s KDE, já jsem používal Kubuntu 8.04 64bit.

K věci

Dříve jsem byl sťastný windowsák, ovšem lákal mě linux, proto jsem si stáhl Ubuntu a formátoval, poté co mě ubuntu omrzelo jsem si stáhl debian, ten se mi moc nelíbil a tak jsem skončil u Kubuntu.

S linuxem jako takovým jsem měl problémy odjakživa, na mojí integrovanou grafiku (Via chrome 9) nebyly ovladače a u Kubuntu navíc nešel ani zvuk, byl jsem tedy bez grafických efektů a bez zvuku.

/obrazky/poky.bloger.cz/Kubuntu.png

Zvuk se mi později povedlo nějak přez konzoli nahodit, ale byla to práce, grafika stále nešla. A potom se začali objevovat horší problémy, někdy nešli spustit aplikace - Psalo "Kdeinit nemůže spustit blababla".

Poté jsem se také často setkával s padáním aplikací někdy pojednom a někdy po startu systému v intervalech cca 2-5 sekund padalo všechno, pomohl jen reinstal.

Nevím jestli by se normální BFU spokojilo s nefunkčními grafickými efekty, nefunkčním zvukem a někdy i nefunkčním systémem (myšleno jako celek) a taky jestli by zvládlo reinstalovat systém). A díky onomu reinstalu jsem přišel o všechny data, o scripty co jsem psal, o fotky, o hudbu a dokonce i o moje pohádky na dobrou noc smile .

Po reinstalaci systému bylo vše v pohodě, několik hodin, poté to samé, další reinstal? Ne instalaci windows. Několik dní jsem se plácal na windows a potom zase dostal chuť na linux, format disku - instalace kubuntu. Po úspěšné instalaci a následném restartu mě ale čekal celkem šok, místo naběhnutí systému mi světlím písmem na černém podkladě naběhla hláška "Grub error 15" z mobilu jsem googlil, našel pár řešení a vyzkoušel, neúspěšně, usoudil jsem že nejlepší bude reinstall.

Jak jsem řekl tak jsem udělal, opět jsem formátoval a instaloval systém, restartoval, super, chyba vyřešena! ale ne tak docela, místo toho se mi vypsala hláška "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER".

/obrazky/poky.bloger.cz/untitled.jpg

Zvláštní, disk je připojen, v biosu detekován, ale nejde, pak mě to docvaklo, harddisk asi neunesl tu hromadu formátů a odešel do křemíkového nebe smile a s ním odešel i DVD-ROM, takže ani z live-cd bootovat nemůžu.

Verdikt

Linux je naprosto nevhodný pro běžné uživatele, pokud se nedokážete vyrovnat s nefunkční grafickou kartou či zvukem, radši linux nezkoušejte, možná byste to nějak dali dohromady ale proč se s tím štvát?

Pokud opravdu linux chcete vyzkoušet na desktopu najděte si seznam hardwaru který je u linuchu podporován, jinak vás možná bude čekat nemilé překvapení. (Více informací naleznete na této stránce ). Já jsem (teoreticky) díky linuxu příšel o hdd, dvd-rom a spoustu času které jsem místo koukání na televizi mohl strávit prací na pc.

Samozřejmě, linux je zadarmo, a není jeho vina že ho nepodporují výrobci hw (například ovladači), ovšem to mě nezajímá, mám pc od toho abych pracoval, ne abych dělal kompromisy, proto je windows pro mě zatím lepší volbou, navíc mě linux nyní bude stát více než kdybych si koupil windows, takže zas tak zadarmo není.

Facebook Twitter Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Psajkou z IP 88.100.95.*** | 7.11.2008 00:51
Tak to že odešel HDD a DVD mechanika bych neházel na linux a na reinstally... Mě kdysivá u bejvalýho kompu odcházel disk dva měsíce každej tejden... Vždycky v pátek jsem přivezl komp z reklamace a už večer nešel disk...

Jinak pokud bys měl nějakou běžnou GeForce + Sound Blaster tak by se zvukem a s grafikou neměl bejt problém, ne ?

poky z IP 195.189.142.*** | 7.11.2008 08:31
Samozřejmě že to je těma reinstalama, jemže kdybych neměl linux možná by žádný nebyly, z tohoto pohledu za to může linux.
wasza z IP 83.240.68.*** | 7.11.2008 09:46
A dle čeho posuzujete, že reinstall os poškozuje hdd, nebo dokonce dvd?
Navíc řešit každý problém s os reinstallem je více než krátkozraké. Už Vám někdo říkal o google? Zkuste se před příštím nesmyslným reinstallem podívat také tam.
Já rozhodně nechci tvrdit, že linux je pro každého, nebo pro každý hw. Ale pokud nejste skutečně pouze to BFU, zvládnete si poradit téměř s čímkoliv. Stačí se nebát shellu a ptát se google.
bububak z IP 138.63.201.*** | 7.11.2008 10:15
typicke akce uzivatele widli: reinstall ci reboot :D
poky z IP 195.189.142.*** | 7.11.2008 11:42
Hdd se poskozuje castym preformatovavanim a na ostatni tupe dotazy je odpoved v clanku, skuste si ho pred psanim komentaru precist.
swarm z IP 83.208.12.*** | 7.11.2008 11:53
Poškozování reinstalem. To sis přečetl někde u vás na fóru o counter-strike. To je ale vážně pořádná blbost smile
wasza z IP 83.240.68.*** | 7.11.2008 18:19
Milý poky. Já čtu narozdíl od Vás pozorně. Skutečně nevím čím, kromě toho že je krátkodobě třeba většího výkonu, se hdd a dvd mechanika poškozuje při instalaci. Mohl byste prosím nás, totální BFU, poučit?
Nevím co myslíte těmi "tupými dotazy", jen jsem Vám navrhnul použít příště hlavu a google, neb tím byste dosáhl vyřešení problému i bez reinstalace.
A ještě jedna věc mě zaujala. Od kdy člověk reinstallem přijde o svá data? Ona ta data se dají před formátováním zazálohovat, to byste jako samozvaný a nestranný "odborník na linux" vědět.
Jak jsem již zmínil, nepřu se s Vámi o tom, zda se linux na desktop hodí nebo ne, protože pro někoho ano, pro někoho ne. Kolik lidí tolik názorů. Pouze konstatuji, že většina problémů, které svádíte apriori na linux, je způsobena Vaší neschopností.
un kn0wn z IP 193.85.153.*** | 7.11.2008 09:28
To si ze mě děláte srandu :) Kubuntu může za to, že odešel disk i DVD, disk protože byl formátován, DVD proč, taky byla formátována příliš často? :D to je komedie, podle mě je problém v tuposti uživatele :) Linux se chová jednoduše, co uživatel chce, to udělá. Windows se chová, já vím co uživatel chce a zachovám se podle něj. Bohužel uživatel většinou neví, co chce, proto je Windows lepší pro takové lidi... Pofiderní HW který je zastaralý i v zemích 3tího světa, to snad rozebírat cenu nemá... :)
randomf z IP 90.177.97.*** | 7.11.2008 10:12
Kdyz uz jste tak zbehly v googleni, jiste vam nemohlo uniknout www.openchrome.org/, kde jsou na Ubuntu primo binarni balicky. Neni nic jednodussiho. Neumim to, nerozumim tomu -> nebloguji o tom a nedelam ze sebe neschopneho kretena a pouzivam Windows || necham si poradit od nekoho, kdo ma vice zkusenosti. Konfigurace Linuxu NENI pro kazdeho BFU. Linux != Windows, ac byste si tak asi velice pral. Diky bohu za to...
poky z IP 195.189.142.*** | 7.11.2008 11:52
Openchrome neni urceno pro moji grafiku-nepohlo, nyni ze sebe kretena delar ty, si neschopnej si o tom neco precist i kdyz odkazujete na zdroj, pc bylo u meho kamarada v servisu, nevedel si rady.
poky z IP 195.189.142.*** | 7.11.2008 12:07
Koukam ze stridam tykani a vykani, zdrejme to bude tou demenci kolujici v teto diskusi, ted jen cekam jakej vul placne ze ta demence je ze me, tak, kdn to bude?
randomf z IP 90.177.97.*** | 7.11.2008 12:30
Jasne ctu "A free and Open Source video driver for the VIA/S3G UniChrome, UniChrome Pro and Chrome9 graphics chipsets." Pisete, ze mate Chrome9... Navic priznavate, ze pocitac byl u kamarada v servisu - tedy nebyl jste schopny zjistit v cem je chyba nebo ji vyresit. Chybi vam tedy zkusenosti a znalosti. Prestante proto, prosim, tak odporne bagatelizovat ze Linux je na hovno, kdyz jste sam neschopny, nevzdelany a navic mate vadny hardware.
Kaskas z IP 88.100.7.*** | 9.11.2008 13:21
Jenom dodatek - clovek ktery pise "zDrejme" tezko muze naznacovat ze je inteligentnejsi nez ostatni, drahy poky
giany z IP 195.168.14.*** | 7.11.2008 10:15
Sam pouzivam Ubuntu 8.04 s gnome. Ano su tam nejake muchy a tiez sa mi stalo, ze mi sem tam nieco neslo. Ale nikdy...opakujem nikdy, som to neriesil reinstallom celeho OS. Je to nechutny zlozvyk z windowsov, pretoze tam to bola jedina zachrana. Je pravda, ze nie som uplne bezny pouzivatel, ale nie som ziadny linux guru a doteraz som ani raz nepreinstaloval Ubuntu. Skusal som aj Kubuntu, tiez mi tam nesiel zvuk, ale klasika s GNOME je predsalen lepsia, takze som sa na Kubuntu vykaslal.
Rave z IP 90.176.142.*** | 7.11.2008 11:31
Ten článek mě rozesmál, ale to tvoje "Je to nechutny zlozvyk z windowsov, pretoze tam to bola jedina zachrana" je taky pěknej blábol... To už fakt musí bejt, abych reinstaloval wokna...
Jinak souhlas. Např Ubuntu 8.10 není špatná distr.
giany z IP 84.245.67.*** | 7.11.2008 18:19
netvrdim, ze ta hlaska je nejaka superpravda. Len som chcel povedat, ze vela ludi pri pouzivani Windowsu maju tendenciu uchylovat sa kvoli kazdej somarine k reinstallu. Ja sam som to volakedy robil a odkedy mam Ubuntu, tak som si od toho odvykol. (aspon dufam)
Petr z IP 88.101.127.*** | 7.11.2008 10:28
Kubuntu používám na desktopu vedle jiného operačního systému a žádné problémy s instalací jsem nezaznamenal. Snad jen je třeba nainstalovat ovladač pro grafiku ATI/nVIDIA.

HDD ti asi neodešel, pokud ti vypíše chybu s GRUBem, není nutno přeistalovat celý systém, stačí opravit GRUB, tedy nabootovat z LiveCD a poté v konzoli zadat:
grub
root(hd0,0) //odpovídá prvnímu oddílu na prvním disku)
setup(hd0)
quit
pak by měl systém nabootovat z pevného disku.

V případě DVD mechaniky spíše problém média, nebo je ta mechanika zasraná a je třeba vyčistit čočku.

Snad tento článek neodradí případné další zájemce o Kubuntu a jiné Linux distribuce, byla by to škoda :-)

poky z IP 195.189.142.*** | 7.11.2008 11:36
Grub sem se pokousel obnovit nejen timto spusobem, pri obnovovani vypsalo chybu.
bububak z IP 138.63.209.*** | 10.11.2008 11:35
nebyla to dokonce NEJAKA chyba? :D
Petr z IP 88.101.127.*** | 10.11.2008 13:24
POKY, jaká chyba ??? to je dobré napsat ...
. z IP 213.220.201.*** | 7.11.2008 13:44
olol, 3x olol a jeste jednou olol smile

no je videt, ze da radovanovi praci sehnat nekoho, kdo bude jeste vetsi mamlas nez je on sam... smile

skoda, ze ten hulibrk uz neblokuje IP adresy...

swarm z IP 85.70.157.*** | 7.11.2008 13:49
Nesouhlas. Tenhle článek dokazuje, že mu to moc práce nedalo ;)
. z IP 213.220.201.*** | 7.11.2008 14:18
no kdyz vezmes v potaz, ze na stodolni chodej samy smazky a hledej mezi smazkama potencionalniho IT specialistu....
starenka z IP 88.103.127.*** | 7.11.2008 14:35
Pisatel zrejme pri nefunkcnim stahovani okynka vypousti z motoru olej a podava TO na Benzinu. Dalsi moznost ma v sobe tolik hvezdicek, ze by zrejme nepochopil.
Aleš z IP 89.185.250.*** | 7.11.2008 15:29
Vy vyjebani curaci co tu furt vsechno kritizujete...mate v hlave nasrano!!!...je to normalni dobry clanek...by me zajimalo vase vzdelani a vysledky z cestiny a slohu...do prdele reknete mi teda proc tady ty "slohove odporne clanky ze zakladni skoly" ctete???....JSTE SOCKY VSICHNI
swarm z IP 85.70.157.*** | 7.11.2008 16:41
.:Tohle netipuju ani na smažku ze stodolní... to bude spíš minule zmíněný pan "Anička ze sedmé třídy odnaproti"
bububak z IP 138.63.201.*** | 7.11.2008 18:38
cau vyjebany alesi :D
edois z IP 81.0.235.*** | 7.11.2008 14:54
Budu jedině rád, když uživatelé jako vy zůstanou u windows. To, že pro vás je linux špatný, neznamená, že je špatný pro každého. Já bych měl stejné, ne-li větší problémy s windows a proto je nepoužívám a šetřím si nervy (navíc pro ně neexistuje spousta software, který potřebuju k práci). Zkrátka ať si každý používá, co mu vyhovuje a pubertálně nepokřikuje, že to ostatní je k ničemu. Vypadáte potom jako netolerantní blb.
matt z IP 88.103.145.*** | 9.11.2008 05:56
řekni mi jeden jedinej software, kterej existuje na linux a neexistuje stejná (nebo lepší) alternativa na windows?

Naopak existuje milióny (miliardy?) softwaru, který je pouze pro windows.

Dost dobře si nedovedu představit, že by kdy existovala (alespoň částečná) konkurence např. k Office 2007 apod.

mr.Crow z IP 213.211.34.*** | 9.11.2008 12:46
inotify, udev + HAL, fuse, linuxové jádro, glibc/ klibc, coreutils, modprobe, podpora ntfs/fat/extX/raiserfs/jfs/xfs/nfs/..., podpora ARM/Atmel/PPC/Sparc/MIPS/x86/x86_64/... , kexec
edois z IP 85.160.184.*** | 9.11.2008 14:59
Bash, ssh, midnight commander, KDE, konsole, ifconfig, iptables, ipvsadm...

Kdykoliv musím použít windows, připadá mi to, jako kdybych se vrátil o 10 let zpátky a vše mi trvá 10x déle, protože to má neohrabané ovládání a příkazovou řádku, která je úplně k ničemu, pokud zrovna nepotřebuju jen obyčejný ping nebo přidat statickou routu.

Windows chybí spousta funkčnosti.

Jak například ve přejmenuju 100000 souborů najednou? Jak udělám náhledy několika stovek obrázků? V linuxu rychle a snadno. Ve windows není jiné řešení, než si najít (pokud existuje) nebo naprogramovat (pokud neexistuje) speciální program, který tuto věc udělá a to je pro mě ztráta času (tudíž i peněz).

giany z IP 84.245.67.*** | 9.11.2008 23:49
4matt: najlepsi priklad su napalovacie programy. Pre Windows ich existuje dost, ale taky normalny (chap Nero) si musis kupit. Ale ty aj tak patris medzi klasickych debilkov s napalenymi XPckami a Offce-mi.
giany z IP 84.245.67.*** | 9.11.2008 23:49
4matt: najlepsi priklad su napalovacie programy. Pre Windows ich existuje dost, ale taky normalny (chap Nero) si musis kupit. Ale ty aj tak patris medzi klasickych debilkov s napalenymi XPckami a Offce-mi.
D1G1T z IP 88.101.127.*** | 7.11.2008 16:55
Nezbývá než souhlasit s 7. Zůstaňte u Windows. Snad jen dodat,že pokud je někdo neschopný neměl by vinu házet na systém. smile
Petr z IP 85.207.18.*** | 7.11.2008 20:30
nwm, asi konstalace hvězd ale mě vše fungovalo hned napoprvé a bez jakéhokoliv problému! Na něco prostě stačí, používám ho na NetBooku (mininotebook) a nemůžu si stežovat, to co od něj očekávám zvládá bravurně a žádné problémy.
ramon z IP 213.195.244.*** | 7.11.2008 21:11
Já si myslim, že poky je teplej a má problém s erekcí.
martin z IP 193.167.107.*** | 8.11.2008 00:58
+1
martin z IP 193.167.107.*** | 8.11.2008 01:04
Nejvíc mě autor pobavil tímto: "A díky onomu reinstalu jsem přišel o všechny data, o scripty co jsem psal ...". To museli byt asi hodně složité skripty, když je autor s ovládáním počítače na základní úrovni.

To Radovan: tvoje články mám rád, je to sranda a člověk se pobaví, sice to není na úrovni hulána, ale vždy se těším na nějaký nový článek. Jen ale nechápu proč jsi nabral na tenhle blog tyhle trotly, ještě pár článků stylu vím a umím úplný hovno, ale píšu jako bych všemu rozuměl, tak budu muset na tento web zanevřít.

Štepán benes z IP 93.91.144.*** | 8.11.2008 15:48
A proboha jak autor článku dospěl k tomu že není BFU, ale odborník nebo alespoň znalý uživatel ? Problémy řešit reinstalem, smazat si při nich data, atd ... Je mi ho i docela líto.
David z IP 89.102.235.*** | 9.11.2008 14:24
Tak tomu se rika IT profesionál smile smile Ty uz radsi o IT nic nepiš smile
radek z IP 194.213.231.*** | 10.11.2008 15:04
tak tento článek mě opravdu rozesmál :)) všechno jsou to bláboly. Radovane vybírej někoho inteligentního příště a ne s iq 90 :)
kódl z IP 212.111.17.*** | 13.11.2008 23:15
když jsi hloupý a prostě to s linuxem neumíš a nechápeš smysl práce v linuxu,proč o něm píšeš jak je naprd a za trest? :-) na internet fakt dneska píše každé děcko..
PND z IP 94.112.157.*** | 16.11.2008 00:59
no to se hned pozna odbornik na IT smile ... reinstal sem delal uz hodnekrat ale pokazdy dys se mi neco ztratilo bylo to zpusobeny jenom tim ze sem to prehlid pri delani zaloh
Urlor z IP 88.103.65.*** | 25.12.2008 02:31
Co autor pise, je naprosta pravda, ale muzu za to ja
Mike z IP 89.102.147.*** | 27.1.2009 17:22
Já sem jednou vlastní blbostí přišel kompletně o všechna data na disku a tak sem si i systém musel nainstalovat znovu. Používám dualboot Ubuntu s XP.
Je zajmavý, že jakmile sem nainstaloval Ubunut 8.10, vše mi běželo bez čehokoli dalšího. S ničím nebyl jediný problém, nic sem nemusel doinstalovávat (jako ovladače a tak), jenom teda wifi, ale bylo to na asi 6 řádků příkaz (resp. 6 příkazů, prostě necelá minuta). Pak sem doinstaloval XP a dalších několik desítek minut spíš přes hodinu sem doinstalovával všechny ovladače ochrany a tak.

To by nebylo vše. Pak sem se rozhodl změnit si ochranu wifi z WEP na WPA2. Ubuntu opět vše uplně v pohodě, ale v XP sem musel doinstalovávat SP3 a pak teprve šlo.
Anonym z IP 77.48.237.*** | 27.1.2009 23:30
Upříně řečeno nevím co si o autorovi článku myslet. Na to že se chlubí titulem Mgr. a nedokáže správně nainstalovat ani Funkční, ano opakuji Funkční systém který používám denně, tak by zde něměl psát takový odpad.
kaplan z IP 90.183.77.*** | 12.7.2010 17:38
Mgr. je zkratka  a znamená  Magor
ZAB z IP 62.204.238.*** | 2.3.2009 17:49
Jestli ty ses linuxak smile tak ja jsem Microsoftak smile Cely clanek je jen o tom ze zkousis neco cemu nerozumis. U kazde distribuce mas dokumentaci i se seznamem hardwaru ktery je podporovan v jadre. Byt tebou uzivam wokna a kdyz mas chut na linux pust si ho pomoci virtualizace.
dub z IP 88.100.146.*** | 5.4.2009 08:40
ehm....intelektuále,trochu se pocvič v rodném jazyce..smile
Zdd z IP 195.113.141.*** | 7.4.2009 17:51
Ty budes asi dobrý noob
Zubozrout z IP 217.112.174.*** | 22.4.2009 21:19
No tak vidim ze tento clanek je dost stary, ale to nevadi. Nevim jak vy, ale ja Linux pouzivam asi 4 roky a 2 roky bez Windows. Za celou dobu se mi nestalo, ze bych nasel nejaky neresitelny problem, krome testovani alfaverzi Ubuntu 9.04. Nechapu tedy, jak nekdo muze riat, ze Linux je neprosto nevhodny pro normalni uzivatele. Napriklad takove ubuntu bezi na bezne konfiguraci docela svizne, obsahuje celou radu grafickych efektu jako je compiz-fusion a navic je velmi uzivatelsky privetive, jako cela rada dalsich linuxovych distribuci. Taky start systemu je ted o dost sviznejsi nez drive. Linux obsahuje i kancelarsky balik OpenOffice.org, impozantni prikazovy radek (bash) a celou radu nastroji, ktere mi ve Windows chybi. Efekty prostredi jsou zde navic daleko dele nez ve Viste. Myslim si ze Linux ma budoucnost a nemam pocit, ze by jej nikdo nechtel. Takze at nikdo nikoho nenuti, at Microsoft necpe Windows kazdemu prodejci pocitacu a vsechno bude tak jak ma byt.
XXX z IP 217.112.174.*** | 23.4.2009 20:00
Můžu potvrdit. Taky jsem s linuxem nikdy neměl žádné velké problémy. Naopak na mém stroji mi Windows dost často padaly. Linux tam běží svižně.
nemam z IP 92.62.224.*** | 22.11.2009 17:34
Já si myslím, že tady bude problém mezi PC a židlí ;) Navíc, když chci něco kritizovat, tak aspon tu správnou stranu, az to, že nemá v linuxu podporu každá graf. karta, tak to není rpoblém tvurce systemu, ale priodejce graf. karty, ktery nepodporuje dostatecne linux... to je asi ta nejvetsi nevyhoda linuxu, protoze vyrobci hw nejsou mco ochotni podporovat linux, procpak asi?
Franta z IP 213.155.255.*** | 24.7.2011 21:20
Tak to je teda naprsotá hovadina, smile Linux je neprosto geniální systém. Sám mám Kubuntu a nemůžu proti němu říct ani slovo. Spíš nevím proč všichni blbnou s tím Ubuntu. smile Vím že Kubuntu a Ubuntu jsou skoro uplně stejné, akorád jeden používá GNOME a jeden KDE. Ano, je pravda že si s Linuxem musíš trochu více pohrát než z Windowsama ale všechno dobré za něco stojí a za to že s Linuxem pohraješ, dostaneš potom stabilní, rychlý a moderní systém. smile Navíc podotýkám že Linux ej zdrma a lidé, kteří ho vyvýjí to dělají zadarmo ve svém volném čase protože je to baví a pak příjde takový nějaký expert jako jsi ty a začne tady psát takové blbosti o tom jak je Linux an prd. Přístě než napíšeš takovou blbost tak si prosímtě laskavě uvědom kolik to ty lidi stálo práce a úsilý a že stačí jenom trochu chtát a nrbýt líný a všechno ti pojede jako ostatním. smile


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel dvanáct a nula