Chlastaj, píchaj, berou drogy? Prostě děcka do pohody!

Napsal Majorocelot.bloger.cz (») 1. 12. 2008, přečteno: 3338×
Popisek obrázku
Vážení čtenáři,
V dnešním článku se podíváme na všem známé temátko. Jsou jím děti. No, děti…v podstatě teenageři. Naše věková skupina, kterou se budu zabývat bude tak 12-20 let.

Slovo úvodem

Na úvod musím říct, že jsem se pár měsíců pohyboval v prostředí, kam tyto věkové skupiny docházeli za zábavou. Bylo to skutečně zajímavé pozorování. V podstatě se jednalo o něco jako klub, kam se chodili mládežníci bavit.

Z mého článku o Stodolní už víte, že nejsem ten typ, který do odpadnutí trsá, denně se ožírá a hulí. To jen, aby jste si nemysleli, že jsem si těch několik měsíců skvěle užíval a teď budu jen kritizovat.
Opravdu mě zajímalo, jak se tihle lidé chovají a kdo do takovýchto podniků chodí. (Je to nejvyhlášenější zábavní podnik ve městě, kde jsem bydlel).
No…takže jsem se tam jedou vydal a tím začal kolotoč návštěv a seznamování.

Chameleón

Jako první věcí, které jsem si všiml je ta, že budu muset brutálně změnit způsob vyjadřování a také oblečení bylo vhodné upravit. S mou spisovnou češtinou a poměrně normálním oblékáním bych se moc nezapadl. Naštěstí vlastnost chameleona mi šla dobře (až mě to překvapilo) a tak jsem bez problémů vplul do vulgarismů a způsobu vyjadřování oněch lidí.

Přiznávám, že občas byla celkem zábava, když jsem se choval jinak, než jak se chovám obvykle. Tedy spíše byla zábava, že mi to ostatní žerou. Ono je možná Popisek obrázkuještě vhodné říct, že v době, kdy jsem s tímto pokusem začínal, tak jsem byl docela dost těžký introvert, takže jsem se v podstatě učil „drzosti“ a „zvyšoval“ si seběvědomí. Musím přiznat, že nejspíš i tato skutečnost přispěla k tomu, že jsem se po asi roce stal změnil z introverta na extroverta.
Ale zpět. Já, tehdy v seznamování s lidma ňouma, jsem se tedy snažil zapadnout. Docela se dařilo a během pár návštěv jsem poznal několik lidí, kteří měli zase své známé a tak dále.

Mentalita

Jak jsem začal ty lid poznávat, začal jsem zjišťovat, o kolik jsem jiný. Mluvit jako dlaždič mi pár večerů v týdnu nevadilo. Oblékat se podobně jako oni, to jsem taky v zájmu rozšiřování obzorů skousnul. Ale co jsem si řekl hned na začátku bylo to, že o sobě nebudu lhát.
No a tady byl problém. Dementa jsem ze sebe dělat nechtěl a když jsem vyprávěl lidem, že studuji tu a tu školu, že budu maturovat, že jdu na vysokou školu tam a tam (období únor-duben, zatím jsem se tedy hlásil, ale již věděl, že se na školu dostanu, podřídil jsem tomu vše), tak jsem se neubránil obdivným pohledům. Popřípadě kroucení hlavou a divení. Už tam mi to mělo být podezřelé.

Popisek obrázkuOno totiž jak jsem zjistil, tak díky tomu, že složení návštěvníků bylo základka, učňák a jen vyjímečně střední škola, takže jsem trochu nezapadal. Ale snažil jsem se to dohánět chameleonstvým. Ovšem když se dostanete trochu hloub, začnete poznávat ty lidi lépe a právě tam jsem se docela zděsil, co se dozvídám o životech těchle lidí.

Povinnosti? Srát na to!

Vyloženě mě překvapil přístup ke vzdělání jako takový (Jasně, někdy škola nebaví nikoho, ale tohle bylo vážně moc). Přišlo mi, že ty lidé si neuvědomují, že pokud nebudou mít aspoň průměrné a dnes naprosto základní vzdělání (maturita), tak se prostě v životě nechytnou jinde, než u fyzické práce (jen vyjímečně je tomu jinak). Na fyzické práci není nic špatného a já ji nijak neodsuzuji, ovšem v kontexu s těmi lidmi, co jsem tam potkával mi to přišlo jako směšné.
Někdy mi až přišlo, že tu blbost snad musejí hrát nebo co…Řeči o tom, jak udělají učňák a pak jim můžou všichni políbit prdel. Řeči o tom, jak není důležitý mít školu, ale prostě vědět jak to v životě chodí, voe! Řeči o tom, že dospělí sou piče a jenom chtěl nám, mladejm, pořád něco přikazovat voe!
Začalo mi z toho být blbě.

Aniž bych se chtěl nějak vyvyšovat, to ne, to je každého věc, jak se sebou naloží, tak musím vysvětlit svůj přístup ke vzdělání.
Základní škola-normálka, povinná, moc nebaví.
Střední škola-tady už to je lepší. Byl jsem na oboru Informatika, takže už se stávalo jen u pár předmětů, že to byla vyloženě nuda.
Vysoká škola-Tak vysoká škola je aspoň z mého pohledu nejlepší část studia. Člověk jede na sebe, je na oboru, který ho baví a aspoň pro mě zatím nejlepší léta.

Popisek obrázku
Někde na začátku jsem, možná trochu nabubřele, psal, že už v únoru jsem věděl, že se na tuhle školu dostanu. Dal jsem do toho prostě co nejvíc a věřil si. A jde to, ne, že ne. Dělal jsem SCIO testy a zaplatil si je dvakrát. Všichni mi říkali, co jsem to za debila, že je dělám dvakrát, ale napodruhé jsem měl lepší výsledky a počítají se samozřejmě ty lepší. Rozhodně se to vyplatilo. Podle mého by to každý, kdo může (a samozřejmě chce na vysokou) měl aspoň zkusit.

Odloučení

No…takže to tak nějak plynulo. Poznával jsem lidi a viděl, co jsou zač. Rozvinul si komunikační schopnosti (za to jim všem patří dík) a zjistil, že je na čase toto prostředí opustit.
Odnesl jsem si bohaté zkušenosti z oblasti mládeže. Ale skutečně už mě nebavili debaty kolik toho kdo kde vychlastal, jak moc se poblil, koho přefik, za což mu kroužek někdy uznale zatleskal. Vůbec tohle mi přišlo zvláštní. Ti lidé byli v mém věku a normálně si nahlas a na veřejnosti, notovali o tom, kde a jak to té a té holce dělali. Možná to už dneska přijde zvláštní jenom mě, ale co.

Tak, tímto jsem se tedy utvrdil, že změna prostředí je tak akorát. Složil jsem maturitu, proflákal volno mezi koncem střední a začátkem vysoké školy a poté se stěhoval na kolej.
A musím říct, že na výšce je to podle mě daleko větší hlína a zábava, než tam, kde jsem prováděl změnu z introverta na extroverta (ještě jedou díky).

Závěř

Tak to je úplně vše. Děkuji za pozornost a docela bych uvítal názory na dnešní mládež v komentářích.
Jsem si jistý, že k tomu máte co říct už jen proto, že jste tu i starší, takže jste tím všichni prošli.
Děkuji.

MajorOcelot

Facebook Twitter Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Michal z IP 80.251.250.*** | 1.12.2008 01:53
Souhlasím se vším co říká tento článek. Vidím to na svých vrtsevnících. Už mě nebaví zábava jakou se baví všichni ostatní. A je to přesně ta zábava, o které píšeš.
"Hej jo píčo, včera byla dobrá akce, sem poblil celé schody, pak jsem došel dom néé a úplně sem se motal, rano jsem si uvedomil, ze jsem se vyspal na poblitem zachode se tou borkou".
Tohle já vážně neuznávám a je mi to odporné, trávit čas s těmito lidmi. Stačí mi, že se dozvím v pondělí ve škole co se všechno stalo. Bohužel tam kde bydlím si moc vybírat nelze. Je tady 1-2 solidních kaváren/barů a tím to hasne.
Co ostatní?
onemjon z IP 138.63.201.*** | 1.12.2008 11:22
no tak proc nechodis do onech 1 - 2 solidnich kavaren/baru?
Michal z IP 80.251.250.*** | 1.12.2008 01:53
Souhlasím se vším co říká tento článek. Vidím to na svých vrtsevnících. Už mě nebaví zábava jakou se baví všichni ostatní. A je to přesně ta zábava, o které píšeš.
"Hej jo píčo, včera byla dobrá akce, sem poblil celé schody, pak jsem došel dom néé a úplně sem se motal, rano jsem si uvedomil, ze jsem se vyspal na poblitem zachode se tou borkou".
Tohle já vážně neuznávám a je mi to odporné, trávit čas s těmito lidmi. Stačí mi, že se dozvím v pondělí ve škole co se všechno stalo. Bohužel tam kde bydlím si moc vybírat nelze. Je tady 1-2 solidních kaváren/barů a tím to hasne.
Co ostatní?
Beqa z IP 67.233.64.*** | 1.12.2008 04:07
S tím článkem se dá v jádru souhlasit (jen kdyby ten sloh a gramatika nebyly tak strašné, ale což). Jen když to vezmu z mého pohledu, legrační je, že nejvíc pařeb a chlastačských historek jsem zažil právě na vejšce. Ale možná jsi, ocelote, ještě teprv v prváku, tak sám uvidíš. Co je samozřejmě rozdílné je intelektuální základ aktérů, ale spousta těch akcí a historek nemá s intelektem mnoho společného - a přesto, nebo právě proto, bylo studium a pobyt na koleji taková prča, rád na ta léta vzpomínám.
Majorocelot.bloger.cz | 1.12.2008 06:13
Pokud je Vám můj sloh protivný, tak se omlouvám, gramatických chyb jsem si nějak nevšiml.

Jinak ano, jsem v prváku a jsem zvědav, jak se to rozjede, až se tady víc usadím. Taky jsem slyšel o tom, co se děje na vejškách za šílené akce, tak jsem zvědavý :D

Jinak díky za komentář ;)

kódl z IP 78.108.145.*** | 1.12.2008 07:37
je to už o ničem, když tady přestal psát radovan ty jeho dementní články :-( proto tady každý chodil
Majorocelot.bloger.cz | 1.12.2008 09:31
Nebojte, Radovan bude psát i nadále. O Vaše oblíbené články nepřijdete...
onemjon z IP 138.63.201.*** | 1.12.2008 11:19
rika se o svoje, o svoje
R. z IP 84.42.142.*** | 1.12.2008 10:14
rotný ocelote, opět ti musím říct, že jsi příšerný exot.
swarm z IP 217.77.165.*** | 1.12.2008 10:51
To se jen tak nevidí. V celém tom vlastně cítim takovou tu neschopnost umět se bavit a z toho plynoucí zahořklost vůči těm, co to umí, maskovanou rádoby intelektuální projevem, který je o to vtipnější, že vrstevníkům říkáš mládežníci.

Nějak nevim, jestli je to celé z tvé strany jen fór, nebo opravdu tak pokřiveně smýšlíš. Co se týká pravopisu; když máš v nějakém odstavci slovo čeština a několik chyb, tak to moc dobře nepůsobí. Holt náctiletý intelektuál, kterého svět ještě neobjevil...

wasza z IP 83.240.68.*** | 1.12.2008 12:39
Naprostý souhlas!
Majorocelot.bloger.cz | 1.12.2008 16:12
To mi připomíná scénu ze Stopařova průvodce :D

Vědci jimi opovrhovali, patrně jen proto, že je na takové párty nikdo nezval :D

Jo a abych reagoval...ne, tohle za normální zábavu nepovažuji, a intelektuální zábavu už vůbec nepropaguji. Ovšem nějaké základní chování ano, takže asi tak...moje představa pobavení se se nezkládá z toho, co jsem pozoroval u nich...O tom to celé je. O mém názoru. Každý má názor jiný...

swarm z IP 85.70.157.*** | 1.12.2008 20:46
Tak to mně se vybavuje ze stopařova průvodce úplně jiná scéna ;-)
Majorocelot.bloger.cz | 1.12.2008 21:48
Povídej, rád se zasměju na vlastní účet :D
Christian Fernandez z IP 89.102.82.*** | 2.12.2008 21:03
Naprostý souhlas se Swarmem, většího šaška jsem nezažil.. a největší úlet je řikat svym vrstevníkum mládežníci a mluvit o nich jako o něčem podřadném, co tady mladému pánovi nesahá ani po kotníky!
Chtělo by se to nad sebou zamyslet;-)
Trip z IP 85.71.77.*** | 1.12.2008 12:47
Mě jen zaráží tvoje masochistická potřeba se převlékat, měnit mluvu a stýkat se s lidma se kterýma vlastně opovrhuješ.
swarm z IP 85.71.27.*** | 1.12.2008 14:47
To převlékání je sadistická potřeba. Masochistická by byla leda pro ten oblek.
Majorocelot.bloger.cz | 1.12.2008 16:08
To víte, jsem prostě podivín...
komentuj si ty svoje vysokošláky z IP 81.90.175.*** | 18.3.2009 18:57
spíš debil co si na neco hraje a pak kritizuje..... když to tam nemáš rád tak tam nelez a užívej si po večer u učebnic.... hele neříkám že škola neni duležitá ale taky to neni všechno....to si tam vůbec nemusel chodit když už předem si byl skeptickej že "tahle mládež" ( mimochodem i ty si mládež nemluv jak kdyby ti bylo 50) je prostě neinteligentní atd..... a nediv se že na tebe blbě koukali když o nich pak takhle mluvíš.....
miki z IP 78.45.52.*** | 1.12.2008 17:18
Autor na me pusobi jako silne zakomplexovany jedinec (tento muj nazor potvrdila i nektera videa na streamu, kde navstevnici meli prilezitost obdivovat jeho kosatou moudrost, siroky rozhled a hluboky vhled do vseho mozneho)...
Z clanku primo do oci bije neschopnost zapadnout do kolektivu...ale to jiz bylo receno v dikuzi.
Samotnou kapitolu by tvorilo ono pohrdave oslovovani "mladez, mladeznici" apod.
Citis se nejak na vysi, ze studujes vysokou skolu a ze lidi s nizsim dosazenym vzdelanim jsou proste nekde jinde? Co se tyce formy vyjadrovani i zabavy?
Ja sam studuju patym rokem VS...casem se takovym "podlidem" o kterych pises v clanku mozna tak vzdalis, ze nebudes citit potrebu se k tomu nejak vyjadrovat...proste jsou tady a hotovo, ne kazdy je nactilety genius. Jednou nohou jsi pryc ze stredni a citis se jako lepsi clovek?
Majorocelot.bloger.cz | 1.12.2008 17:58
Ehm...
Nechci jakkoliv zpochybňovat Vaše čtecí schopnosti, nebo schopnost analyzovat text, ale v článku jasně říkám a vymezuji, které lidi myslím a od kterých se prostě v jejich zábavě liším. To je celé.
Nikde jsem ani slůvkem nenaznačil, že jsou něco míň, nebo podřadnější.
Pozastavil jsem se nad touhou se vzdělávat, jejíž vnímání těmito lidmi jsem odsoudil.
Jen a pouze jsem naznačoval, co si o lidech, kteří se chovají jako blbečci myslím. To je celé. Když si to přečtete znovu, tak uvidíte, že je tam prostě pouhopouhý popis, jak to v tom kolktivu "mládeže" chodilo. Nevím, na kolik se to liší jinde v podobných podnicích, ale v tom to tomu tak bylo...
ASX z IP 217.112.175.*** | 1.12.2008 18:23
smile piča od piče pojde.sice nejsi tááková piča jako Radovan,ale když na sobě zapracuješ tak budeš snad stejná piča jak on.
A malá anketa nakonec:kolik pičí tady je?
Majorocelot.bloger.cz | 1.12.2008 18:41
Ano, máte na mysli:
"Až vyrostu, chci být jako Radovan?"

Aspoň, že se bavíte, to je účel smile

miki z IP 78.45.52.*** | 1.12.2008 19:10
Takze kdyz tu byla rec o "ctecich schopnostech" a analyze textu...

1) K vyroku: "Nikde jsem ani slůvkem nenaznačil, že jsou něco míň, nebo podřadnější. "
V textu lze nalezt "...díky tomu, že složení návštěvníků bylo základka, učňák a jen vyjímečně střední škola, ..." autor nekolikrat nezapomene zduraznit fakt, ze on se "chysta" studovat vysokou skolu. V jine casti zase nezapomene poukazat na skutecnost, ze se 2x zucastnil SCIO testu....

2) "Pozastavil jsem se nad touhou se vzdělávat, jejíž vnímání těmito lidmi jsem odsoudil..."
Tento vyrok mi prijde obzvlaste hloupy, protoze v uvodu je psano, ze se clanek bude tykat lidi ve veku 12-20 let (coz je ponekud siroky pojem). Ty sam si ve 12 letech letech VEDEL, ze chces jit studovat vysokou skolu a dokazal si ocenit prinos univerzitniho vzdelani? Pokud ve svych 20 letech (nevim kolik ti skutecne je - odhaduju) chces srovnavat svuj hodnotovy zebricek s hodnotovym zebrickem DITETE....je to nejen hloupe, ale i ubohe...to ani nepotrebuje dalsi komentar... Takze: decka vyrostou, dospeji, zmeni nazory a hodnoty...a pak, az budou STARSI treba take daji svemu zivotu smysl a budou napr. publikovat na radovan.bloger.cz....

3) "....kteří se chovají jako blbečci...." Jak jsem rekl, studuji patym rokem VS, ale cas od casu se rad vykourim a opiju v nekterem podniku....no jsem to ale blbecek....mame tu lidi jako major ocelot, kteri bedlive sleduji vsechny nesvary ve spolecnosti, bdi nad nad nami a rikaji co je dobre a co spatne....

Diky Bohu za nej a jemu podobne mravokarce!!!

Majorocelot.bloger.cz | 1.12.2008 20:32
Mravokárce rozhodně nejsem, ale uznávám, že některé formulace jsem mohl napsat jinak.

Děkuji za komentáře, aspoň byli konstruktivní, a je možnost si z nich něco odnést.

Jakub B. z IP 212.90.254.*** | 1.12.2008 20:03
Rád bych si to celé přečetl, jenže po prvním odstavci to prostě nešlo :-( to ses vracel a zpět přepisoval texty?
Martin z IP 193.167.107.*** | 1.12.2008 20:11
Ty vole, tohle je moc. Ze začátku píšeš jako kdyby ti bylo 30 a místo toho jsi akorát ten samej teeneger jako oni.

Když se ti takovýhle lidi nelíběj, tak proč se s nima stýkáš? Myslím si že okolo je hodně lidí co studujou vysokou školu a chtějí něčeho dosáhnout a když tě nebaví chlastat, tak nechlastej.

Jinak ale souhlasím, že vysoká škola je super, a nedá se to srovnávat ze střední a základkou, je to spíš taková odměna za to, že člověk přežil obě předchozí školy.

Můžeš mi ale vysvětlit k čemu jsi dělal SCIO testy pokud jsi šel na informatiku? Vždyť na takovou školu se dostane většinou víc jak 50% lidí, a pokud půjdeš na nějakou méně prestižní, tak tě vezmou určite a ještě ti za to budou líbat ruce?

Majorocelot.bloger.cz | 1.12.2008 20:35
Já se s nimi nestýkám, v článku je to i popsáno, že jsem se s takovými lidmi nestýkal, protože jsem dřív mezi lidi moc nechodil. (Což jsem tam také psal), čili jsem někde začít musel a takové ty "pařící" kluby se jevili jako jedna z možností. To je celé. Zažil jsem si to a nelituju toho.

SCIO testy jsem dělal, protože jsem se hlásil na jazykový obor. Kde byla potřeba Angličtina a OSP, kam brali 25 procent lidí ze všech přihlášených...podle výsledků testů samozřejmě...

David z IP 81.19.42.*** | 1.12.2008 22:19
Zduraznujes zde vzdelani a sam mas problemy s cestinou .. to je zklad .. ;)
Majorocelot.bloger.cz | 1.12.2008 23:10
Napiště mi prosím ty chyby, protože až na jedno chybějící písmenko žádné nevidím. Píšu Vám to proto, abych se jich pro příště vyvaroval.

Děkuji.

ja z IP 80.188.207.*** | 2.12.2008 11:22
Jen ja jsem tam nasel 2 pri rychlem cteni clanku... A rozhodne jsem tam zadne nehledal, jen bijou do oci ;)
David z IP 79.98.72.*** | 7.12.2008 18:06
Jen tak letmo treba v reakci nad timto prispevkem "ty "pařící" kluby se jevili" .. naslo by se toho vic, hledal sem asi jen pul minuty .. ;)
makerking z IP 81.90.175.*** | 18.3.2009 19:09
ty vole ty kkte..... majore ocelote i tu přezdívku máš jak  náká největší buzna..... nehchceš chlastat ...nechlastej ....nelez do baru kde se chlastá...co jinýho asi čekáš?? akorát ten titulek je vtipnej jinak je to píčovina....
Monarcha.bloger.cz | 2.12.2008 01:12
Líbí se mi to psaní, fandím ti. smile
PJ z IP 85.161.134.*** | 2.12.2008 03:11
Alespoň tohle by tam měl najít snad každej, kdo má nepodplacenou maturitu z CZ školy (naházel jsem tam i překlepy):

skupiny docházeli

To jen, aby jste si

Jako první věcí, které jsem si všiml je ta, že budu muset brutálně změnit způsob vyjadřování a také oblečení bylo vhodné upravit. (Gramatika víceméně OK, ale stavbou věty se to nebezpečně blíží kvalitám Radovana, aneb nezapomenutelné "celé toto strachem posraní mladíci mají k ničemu")

bych se moc nezapadl

že jsem se po asi roce stal změnil z introverta na extroverta

Jak jsem začal ty lid poznávat, začal jsem zjišťovat, o kolik jsem jiný

skousnul

chameleonstvým (a chameleonmým)

hloub

těchle lidí

ty lidé

aspoň (minimálně 3x)

dospělí sou piče a jenom chtěl nám

už mě nebavili debaty

(ještě jedou díky)
____________________

Je možný, že mi něco uniklo, nejsem češtinář a navíc jsem místo hledání chyb jen četl.

Jinak stylistika je bohužel naprostá tragédie, jsou tam snad všechny chyby, za který by ti normální češtinářka na ZŠ roztrhala slohovku (spíš by se ale k hodnocení stylistiky vůbec nedostala). Od opakování slov (jsem jsem jsem jsem jsem) po věty, který musí člověk přečíst několikrát, aby vůbec pochopil, o co ti přibližně mohlo jít...

To samo neznamená, že se nemůžeš zlepšit, ale v kontextu toho edukativního mentorování to vypadá vážně vtipně:-)

Majorocelot.bloger.cz | 2.12.2008 07:39
Krucinál...uznávám, že příště budu muset téhle stránce věci věnovat o dost více času.

Děkuji za upozornění.

pk z IP 62.245.90.*** | 6.12.2008 00:32
Co je kuwa spatne na "aspon"?
Michal83 z IP 85.70.157.*** | 2.12.2008 11:45
"Ti lidé byli v mém věku a normálně si nahlas a na veřejnosti , notovali o tom, kde a jak to té a té holce dělali." ne jen z této věty, ale i z celého článku musí být každému jasné, proč jimi autor opovrhuje a je z jeho textu cítit zášť- je panic a projevila se pouhopouhá závist, kdy ti "blbečci" mají to, co nemá on, ten mnohem chytřejší... A k tomu, proč je odsuzuje. Musíme si uvědomit, kdo autor je: člověk, který na střední studoval informatiku a na VŠ též, takže jeho společenský život byl/je nulový a jedinou zábavu poznal u počítače, řekl bych, že víc u hraní her než něčeho konstruktivního. Potom si musíme říct, proč začal navštěvovat tuto společnost i přesto, že se morálně a duševně nad ni povyšuje. Odpověď je prostá, asi mu došlo, že s jeho dosavadním životem není něco v pořádku. Autor mi přijde jako zakomplexovaný outsider, který mi trochu připomíná Radovanova za mlada. Nepochybuji o tom, že trpí Napoleonovým komplexem.

Když už se chceš nad někoho povyšovat na základě vzdělání, tak ať je to na podkladě zkutečnosti a ne tlachání. "S mou spisovnou češtinou" tento článek měl všechno možné, jen ta spisovná čeština se mu vyhla. Gramatika a stylistika samozřejmě také. Už v mé uvodní citaci z článku je hrubá gramatická chyba a stylisticky je to celé špatně.Tak na základě čeho si autor myslí, že je o něco lepší?

"Vědci jimi opovrhovali, patrně jen proto, že je na takové párty nikdo nezval" a v tom je zakopaný pes. Celý článek je jak bojová mise na území nepřítele :-D

Michal83 z IP 85.70.157.*** | 2.12.2008 11:46
"Ti lidé byli v mém věku a normálně si nahlas a na veřejnosti , notovali o tom, kde a jak to té a té holce dělali." ne jen z této věty, ale i z celého článku musí být každému jasné, proč jimi autor opovrhuje a je z jeho textu cítit zášť- je panic a projevila se pouhopouhá závist, kdy ti "blbečci" mají to, co nemá on, ten mnohem chytřejší... A k tomu, proč je odsuzuje. Musíme si uvědomit, kdo autor je: člověk, který na střední studoval informatiku a na VŠ též, takže jeho společenský život byl/je nulový a jedinou zábavu poznal u počítače, řekl bych, že víc u hraní her než něčeho konstruktivního. Potom si musíme říct, proč začal navštěvovat tuto společnost i přesto, že se morálně a duševně nad ni povyšuje. Odpověď je prostá, asi mu došlo, že s jeho dosavadním životem není něco v pořádku. Autor mi přijde jako zakomplexovaný outsider, který mi trochu připomíná Radovanova za mlada. Nepochybuji o tom, že trpí Napoleonovým komplexem.

Když už se chceš nad někoho povyšovat na základě vzdělání, tak ať je to na podkladě zkutečnosti a ne tlachání. "S mou spisovnou češtinou" tento článek měl všechno možné, jen ta spisovná čeština se mu vyhla. Gramatika a stylistika samozřejmě také. Už v mé uvodní citaci z článku je hrubá gramatická chyba a stylisticky je to celé špatně.Tak na základě čeho si autor myslí, že je o něco lepší?

"Vědci jimi opovrhovali, patrně jen proto, že je na takové párty nikdo nezval" a v tom je zakopaný pes. Celý článek je jak bojová mise na území nepřítele smile

Michal83 z IP 85.70.157.*** | 2.12.2008 11:47
"Ti lidé byli v mém věku a normálně si nahlas a na veřejnosti , notovali o tom, kde a jak to té a té holce dělali." ne jen z této věty, ale i z celého článku musí být každému jasné, proč jimi autor opovrhuje a je z jeho textu cítit zášť- je panic a projevila se pouhopouhá závist, kdy ti "blbečci" mají to, co nemá on, ten mnohem chytřejší... A k tomu, proč je odsuzuje. Musíme si uvědomit, kdo autor je: člověk, který na střední studoval informatiku a na VŠ též, takže jeho společenský život byl/je nulový a jedinou zábavu poznal u počítače, řekl bych, že víc u hraní her než něčeho konstruktivního. Potom si musíme říct, proč začal navštěvovat tuto společnost i přesto, že se morálně a duševně nad ni povyšuje. Odpověď je prostá, asi mu došlo, že s jeho dosavadním životem není něco v pořádku. Autor mi přijde jako zakomplexovaný outsider, který mi trochu připomíná Radovanova za mlada. Nepochybuji o tom, že trpí Napoleonovým komplexem.

Když už se chceš nad někoho povyšovat na základě vzdělání, tak ať je to na podkladě zkutečnosti a ne tlachání. "S mou spisovnou češtinou" tento článek měl všechno možné, jen ta spisovná čeština se mu vyhla. Gramatika a stylistika samozřejmě také. Už v mé uvodní citaci z článku je hrubá gramatická chyba a stylisticky je to celé špatně.Tak na základě čeho si autor myslí, že je o něco lepší?

"Vědci jimi opovrhovali, patrně jen proto, že je na takové párty nikdo nezval" a v tom je zakopaný pes. Celý článek je jak bojová mise na území nepřítele smile

Michal83 z IP 85.70.157.*** | 2.12.2008 11:51
"Ti lidé byli v mém věku a normálně si nahlas a na veřejnosti , notovali o tom, kde a jak to té a té holce dělali." ne jen z této věty, ale i z celého článku musí být každému jasné, proč jimi autor opovrhuje a je z jeho textu cítit zášť- je panic a projevila se pouhopouhá závist, kdy ti "blbečci" mají to, co nemá on, ten mnohem chytřejší... A k tomu, proč je odsuzuje. Musíme si uvědomit, kdo autor je: člověk, který na střední studoval informatiku a na VŠ též, takže jeho společenský život byl/je nulový a jedinou zábavu poznal u počítače, řekl bych, že víc u hraní her než něčeho konstruktivního. Potom si musíme říct, proč začal navštěvovat tuto společnost i přesto, že se morálně a duševně nad ni povyšuje. Odpověď je prostá, asi mu došlo, že s jeho dosavadním životem není něco v pořádku. Autor mi přijde jako zakomplexovaný outsider, který mi trochu připomíná Radovanova za mlada. Nepochybuji o tom, že trpí Napoleonovým komplexem.

Když už se chceš nad někoho povyšovat na základě vzdělání, tak ať je to na podkladě skutečnosti a ne tlachání. "S mou spisovnou češtinou" tento článek měl všechno možné, jen ta spisovná čeština se mu vyhnula. Gramatika a stylistika samozřejmě také. Už v mé úvodní citaci z článku je hrubá gramatická chyba a stylisticky je to celé špatně.Tak na základě čeho si autor myslí, že je o něco lepší?

"Vědci jimi opovrhovali, patrně jen proto, že je na takové párty nikdo nezval" a v tom je zakopaný pes. Celý článek je jak bojová mise na území nepřítele smile

Michal83 z IP 85.70.157.*** | 2.12.2008 11:52
Omlouvám se, že je to tam 4krát- chyba. Děkuji za pochopení.
Majorocelot.bloger.cz | 2.12.2008 14:11
Ach, odhalil si mne...

Jen pár drobných oprav.

Studoval jsem IT školu. Protože jsem byl introvertní typ, který si tehdy myslel, že si vystačí jen se svými počítači.
Někdy ke konci střední (tuším, že začátkem čtvrťáku), jsem si najednou uvědomil, že mě to už vůbec neláká a chci mezi lidi a pracovat mezi lidmi.
Ne, na VŠ skutečně IT nestuduji, ale právě naopak. Studuji obor se zaměřením na Angličtinu a manažerskou praxi, což, jak byste měl uznat, je přesný opak IT. Minimálně z hlediska společenského.
Prostě se můj postoj změnil a teď je jiný. To byl důvod, proč jsem vyrazil mězi lidi. To je důvod, proč studuji společensky založený obor a ne IT.

Necítím se nijak zakomplexovaný, právě naopak. Do ostatních mi je celkem prd a já jen shrnul svůj názor na problematiku lidí, které jsem tam potkával. To je celé.

PJ z IP 85.161.157.*** | 2.12.2008 12:53
No ale čí chyba, tvoje rozhodně ne smile . Problém je v magistrově blogísku, protože hází chybu i když se příspěvek odešle (vzhledem k tomu textu co se objevuje v tom má určitě prsty Radovan). Už ho tu na to upozorňovalo několik lidí, ale asi považuje nefunkčnost svého blogu za firemní propagaci. Úspěšně zprovoznit blog umí i 13letá fanynka Tokio Hotel, natož náš top IT expert s IQ milión, takže jiný důvod mě nenapadá.
PJ z IP 85.161.157.*** | 2.12.2008 12:57
Přesněji tedy "Nenalezen ani článek ani kategorie článků, asi špatně zadané URL"... V tu chvíli už asi magistr výstražně roztáčel řemdih na posraní mladíky mající k ničemu celé toto.
luke z IP 81.201.52.*** | 2.12.2008 23:40
to neni bug, to je feature smile
Bluem z IP 90.183.85.*** | 2.12.2008 14:53
Přijde mi že autor si hrál na tajného agenta. Musel si opatřít nové oblěčení, aby v něm nikdo nepoznal intelektuála dnem i nocí skloněného nad odbornou literaturou nebo schovaného za monitorem počítače. Radikálně změnil svůj slovník jinak by se pravděpodobně vůbec nedomluvil s lidmi svého věku. Trochu sem přeháněl, ale s nadsázkou to tak je.
To že pohrdáš lidmi, kteří nemají vysokou školu je v prvních odstavcích celkem zřejmé. Oháníš se studiem na vysoké škole, ale uvědom si, že jak sám říkáš jsi v prvním ročníku s pohledu dosaženého vzdělání na vysoké škole to neznamená nic. Nikde nejni psáno že tu školu doděláš.
Nemám vysokou školu, pouze střední. Každý den pracuji 8-12 hodin za monitorem počítače v konstrukci strojírenského podniku, nejsem každý víkend naložený v lihu, ale rád zajdu do klubu nebo do oblíbeného baru na skleničku, něčoho dobrého podle chuti, a probrat věci uplinulého týdně s přáteli, jejíž skladba se liší jak věkem tak zaměstnáním nebo dosaženým vzděláním.
Uvědom si, že za lidmi s výučním listem budeš jednoho dne potřebovat, aby ti například položili dlažbu v koupelně nebo zhotovili luxusní postel na, kterou budeš jistě mít díky svému vysokoškolskému diplomu. Rád jim za kvalitně odvedou práci zaplatíš nemalou sumu peněz.
Přijde mi že tvůj pohled je velice úzký a zaměřený na nějakou partičku v tvém okolí, nepopírám, že dnešní mládež taková skutečně je ale ne všechna.
Majorocelot.bloger.cz | 2.12.2008 14:56
Děkuji za pěkný komentář.

Předně, v žádném, opakuji v žádném případě neopovrhuji lidmi, kteří vykonávají fyzickou práci (což v článku jasně píši).

V tomto směru se pouze pozastavuju nad tím, že ta určitá skupina na to všechno z vysoka srala (aspoň se tak chovala), to mi přišlo divné.

První odstavec je napsán pěkně :D Nikdy jsem intelektuál nebyl a nebudu, to je prostě fakt, jen jsem prostě nebyl zvyklý takhle chodit mezi lidi, do těhle typů podniků, proto mi to přišlo jiné. Někde jsem tu zkušenost získat musel...a názor bez zkušenosti je nic...

Libik z IP 89.235.13.*** | 2.12.2008 15:38
z článku úplně jasně vyzařuje, že autor skutečně svým vrstevníkům závidí to co jemu chybí - kamarádi, zábava a sex, hodně sexu smile je to dle mě ten typ maminčiny mazánka kterej vylez po x letech od svýho počítače mezi lidi a jak viděl jak se ostatní umí bavit a pak se trochu chovaj i jak zvířata, tak se nad nimi začal povyšovat a říkat si že on je Někdo ... tyhle lidi fakt zabíjet smile
Majorocelot.bloger.cz | 2.12.2008 15:45
Ano...skutečně je těžké si pročíst pár komentářů, abych nemusel neustále odpovídat na podobné typy komentářů...

Ale počkat? Cože? On má někdo jiný názor než Vy? To snad ne! On se povyšuje, protože má jiný názor! Ano, je to maminčin mazánek, protože se nebaví tím způsobem, který připadá MĚ naprosto normální...jak otřesné...

Libik z IP 89.235.13.*** | 2.12.2008 18:36
smile ty ale dokážeš člověka pobavit smile ne dobrej článek chlape (na některý pasáže) jen neodpovídej v komentářích buď vůbec nebo NE timdle stylem ... todle je vážně špatný!! kurva, chlape, trochu kuráže, chovej se jak kaluža smile
Majorocelot.bloger.cz | 2.12.2008 19:00
To je účel, pobavit. Radši budu, když se budete bavit, než když tu bude spam a kraviny.
Nehraju si na žádného mravokárce, jen mám na některé věci prostě odlišný názor...

A odpovídat jako Radovan? To přenechte jemu :D

Leonida Bazmecka z IP 128.143.189.*** | 2.12.2008 20:36
Hele, Libiku, kdyby mel majorocelot reagovat jako Kaluza, pak by musel reagovat jako k0k0t, to po nem nechtej. Ja myslim, ze ve srovnani s nim je to pomerne rozumny clovek a charakterne o dva rady vyse nez Kaluza. Jeho problem zde na blogu je spise ten, ze pise aniz by na to mel, tedy jak zkusenosti nebo nadhledem, tak spisovatelskymi schopnostmi. Lidi by se do veci, ktere neumi, radsi nemeli poustet, ale coz, je to blog a mame svobodu slova, tak at si pise co chce.
Jinak bych ale zhruba souhlasil s tim, co jsi napsal na zacatku tohoto vlakna, tedy ze majorocelot zvedl oci od klavesnice, vyrazil do neblizsiho klubu a ve sve vyjukanosti z toho, co se tam (podle me celkem normalniho) delo a nasledneho kulturniho soku ucitil potrebu vypsat se z toho na blogu.
Majorocelot.bloger.cz | 2.12.2008 20:52
Ale tak to úplně také není...

Žádná vyjukanost, nebo tak. Je to už skoro rok, že, takže žádná potřeba se "vypsat ze šoku" to není.
Jen je prostě rozdíl, když uznáváte určité hodnoty (v mém případě vzdělání, ano, jsem divný, ale prostě to tak je) a pak vidíte, jak hrozně málo lidí po něm touží...to mě zarazilo nejvíc. Čert vem, že si povídají o tom, co kde a jak...to je jejich věc, tady se lišíme hlavně názorem. Ale v tom vzdělání jsem se lekl docela dost...

giany z IP 84.245.67.*** | 2.12.2008 21:07
podla tohto je radonan tiez mladeznik, lebo tiez sa chvasce kolko zien prcal a ake su to modelky (ako on) smile
arnošt z IP 193.179.30.*** | 4.12.2008 07:32
Ocelote, tebe bych tipoval opravdu na panice, i když třeba nejsi, tak jsi jasný prototyp ukřivděného panice, který žil pro IT, s nikým se nic moc nebavil, s kamarády (pokud nějaké měl) nehulil a nechodil na pivo, prostě nijak se mladicky nebavil.A pak si ve 30 uvědomíš, že ty údajné nejlepší roky v životě jsi prosral.Nemám nic proti tobě, hulím, piju pivo, mám za sebou IT sš (od tama znám lidi jako jsi ty) a taky dělám VŠ (tam jsem potkal větší dementy jak ty), kamarádím se pořád se stejnýma lidma, nehledě na to, že vykonávají podřadné profese, jsou prostě dobří.Jaké z toho plyne poučení?Žij si jak žiješ, lidi jako já se takovým jako jsi ty budou smát, i když budeš jednou vydělávat miliardy jak Radofan a já jen posraných 5000, pořád se ti budu smát za to jaká jsi mršina:) páček schledáček
Lúmenn z IP 90.177.251.*** | 4.12.2008 09:30
upřímně - svým vrstevníkům či lidem jen o málo mladším (bude mi 20) taky říkám pohrdavě mládež, puberťáci apod. Nebudu lhát, že jsem se v životě nezpila pod obraz a nepoblila, že jsem nikdy nevyspala s někým jen kvůli vysoké hladině alkoholu v krvi nebo že jsem v opilosti nedělala ostudu na kalbě:) ačkoli těchto akcí bylo jen pár, spíš se za ně stydím, než abych je (podobně jako mnoho mých vrstevníků) vyzdvihovala jako "upe hustej zážitek".
Pohrdám tupci bez špetky intelektu, ale zejména těmi, co nemají vlastní názor a jen tupě přikyvují stádu. Ocelot bude nejspíš trochu podivín, ale jsem na stejné lodi - ta divná, ta chytrá (v horším případě šprtka ačkoli jsem se nikdy v životě neučila déle než 30 minut), ta s brýlema, ta skautka, ta intelektuálka, ta gotička, ta metloška..a tak dále:) být divný není mínus, ale velké plus, jen se ho naučit využít.
Michal83 z IP 85.70.157.*** | 4.12.2008 18:17
Nazdar Sestro,

myslím, že nejsi s autorem na stejné lodi. Zatím co Tobě se tito vrstevníci nezamlouvají a proto je nevyhledáváš, tak autor je na tom přesně opačně- přes zřejmý odpor k nim hledal jejich společnost. A i když v článku píše, že se nad ně nepovyšuje (a v diskuzi se k tomu několikrát vrací), tak mezi řádky to vyznělo přesně naopak- povyšuje a moralizuje. I když jsem jeho argumenty z počátku bral vážně smile , tak po dnešním shlédnutí jeho fotografie jsem se ujistil ve svém původním názoru (příspěvek "Panic?"). Škoda, že jsem nebyl u toho jak se infiltroval do nepřátelského území pomocí nápadité kamufláže, musel to být zajímavý pohled.

Ad. vysoká škola: Po 5letech studia na VŠ jsem se ujistil v tom, že ten titul je jen formalita a nic to o člověku nevypovídá- blbec zůstane blbcem- jen je to blbec s titulem. A většinou ten, kdo tvrdí, že je to jinak je ten blbec. A chvástat se tím, že jsi ten vysokoškolák a oni jen vyučení, je před prvním zkouškovým přinejmenším zarážející a něco to o Tobě vypovídá.

Ad Metloška: nejsi jiná, jen ne mainstream. Gotička, metloška, intelektuálka- ještě mi u toho chybí šermířka a není to nic neobvyklého- minimálně v mém okolí. Máš svůj styl, který není cizí spoustě dalším příznivcům, ale je to něco úplně jiného než komplexy panice Ocelota.

Majorocelot.bloger.cz | 4.12.2008 20:01
Áno, také bych se chtěl naučit ten typ čtení mezi řádky, kdy jeden uvádí věci na pravou míru, přičemž někdo neustále tvrdí, že vlastně říká opak. Ale to je Vaše věc.

Ke komplexům se vyjadřovat nebudu, to už jsem učinil, jen mi přijde minimálně podivné, že člověk tak na výši, na které nepochybně jste, se vrací k "zakomplexovanému panici" jako jsm já, to mi hlava nebere smile

Ale určitě to je nějaký druh vzorce chování, který nemůžu pochopit, protože jako blbec blbcem zůstanu.

Děkuji za velmi přínosný příspěvěk, který krásně zaplácl tu mezeru, která tu byla a který jistě přinesl spoustě čtenářům teplo a klid do jejích srdcí.

Petr z IP 62.245.103.*** | 6.12.2008 15:00
Po dlouhé době trochu čitelný článek. Titul, a výška je formalita, a o člověku to vypovídá málo, blbec opravdu zůstane blbcem, i když se umí šprtat, případně počítat.
Bratr přerušil studium někdy v učňáku, a špatně na tom rozhodně není, nejde jenom o znalosti nabyté ve škole, jde o to co si z každodenního života odnášíš, skoro bych řekl podprahově, někdo to prostě zužitkuje, někdo ne.
A kamuflovat se do klubu plnýho imbecilů ? ne, děkuji .. (možná s lidma, který znám, a sami tam nechodí.)
Petr z IP 62.245.103.*** | 6.12.2008 15:00
Po dlouhé době trochu čitelný článek. Titul, a výška je formalita, a o člověku to vypovídá málo, blbec opravdu zůstane blbcem, i když se umí šprtat, případně počítat.
Bratr přerušil studium někdy v učňáku, a špatně na tom rozhodně není, nejde jenom o znalosti nabyté ve škole, jde o to co si z každodenního života odnášíš, skoro bych řekl podprahově, někdo to prostě zužitkuje, někdo ne.
A kamuflovat se do klubu plnýho imbecilů ? ne, děkuji .. (možná s lidma, který znám, a sami tam nechodí.)
Nigerfur z IP 89.176.44.*** | 10.12.2008 18:51
Teda musím souhlasit s tím, že článek je slohově témeř nečitelný. Moc jsme se z něj nedozvěděla, ale našla jsem tam tak nějak ´co chtěl autor říci´.

Upřímně, já jsem taky ´divná´ a hrdě se k tomu hlásím. Nechodím na kalby, nechlastám, nesděluji svým drahým kamarádům, kde jsem co zase s kým nebo sama dělala, když jsme byla mimo. To prostě není můj způsob zábavy a raději se věnuji trochu "intelektuálnějším" věcem.
Rozhodně bych ale nikým z těch lidí nepohrdala, afterall - je to jejich život, ne? A někteří z nich vyrostou, uvědomí si a něco z nich přecijen bude. Vlastně ze všech něco bude, když se to tak vezme.. to je jen ten teenagerovský poklesek.
Ano, také se občas divím, ale co. každý máme vlastní způsob.
Rozhodně se mi nelíbí to, že musíš jimi opovrhovat a říkat o nich, že jsou méněcenní, jen protože se baví jinak. Nedělají náhodou oni přesně to samé tobě..?

Majorocelot.bloger.cz | 14.12.2008 10:36
Nevím nevím...tohle je můj poslední komentář k tomuto článku, protože to už prostě nejde dál, opakovat to samé dokola.

Mě je ÚPLNĚ fuk, co dělají ostatní. V článku to několikrát zmiňuji. Jen jsem popsal svůj názor na ty lidi, které jsem tam potkával, protože to pro mne byla zajímavá zkušenost. Tečka.

Majorocelot.bloger.cz | 14.12.2008 10:36
Nevím nevím...tohle je můj poslední komentář k tomuto článku, protože to už prostě nejde dál, opakovat to samé dokola.

Mě je ÚPLNĚ fuk, co dělají ostatní. V článku to několikrát zmiňuji. Jen jsem popsal svůj názor na ty lidi, které jsem tam potkával, protože to pro mne byla zajímavá zkušenost. Tečka.

jmeno mé z IP 195.189.143.*** | 16.12.2008 17:44
Měl si rovnou napsat - JÁ jsem ten co chodí na vysokou, sice nedokážu správně napsat ani pár řádků textu ale JÁ jsem ten intelektuál. . .
Btw- je opravdu tak těžké opravit vkládání komentářů? Pro člověka co alespoň trošku ví o co jde je to maličkost, ovšem pro (nad)člověka s IT školou neřešitelnej problém!
Majorocelot.bloger.cz | 16.12.2008 18:36
Pna vtipálek se ozval smile

To, že píšu, že to může zkusit každý, neznamená, že jsem intelektuál smile

Pokud ta hláška s komentáři byla na mě (to proto, že nebyl oddělen odstavec, jak se normálně dělá), tak já nemám přístup ke stránce, čili nemůžu opravovat zhola nic...

jjjjj z IP 85.132.225.*** | 4.2.2009 09:36
smile
smile smilesmilesmilesi prasesmilesmilesmileaj si kjusmilesmilesmilesmilesmilemiluju ivetku filipovu, aj sí kjůůůůůůů 307-174-a tri čísla..smile
smilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmile
Jakub z IP 212.203.86.*** | 12.2.2009 11:01
Kazda mladez v jakekoliv dobe se svym chovanim odlisuje a provokuje ostatni.Je to uplne normalni,asi to patri k hledani sama sebe.Na VS se kazdej nedostane,uz je tady sito.Do baru muze prijit kazdej,na skolu se dostane jenom nekdo.Ta spolecnost na VS je urcite trochu jina nez v baru.Nevin,jestli je lepsi nebo horsi,ale je jina.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel devět a jedna